Skip to content

ממשל ביידן שוקל להסיר את התנועה הרדיקלית "כך" מרשימת ארגוני הטרור

על פי סוכנות הידיעות AP בכוונת הממשל האמריקאי להסיר את כך מרשימת FTO ומקביל גם להסיר תנועות טרור אסלאמיות אחרות מרשימת ארגוני הטרור
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

ארצות הברית עומדת להסיר את תנועת הימין הקיצוני רדיקלית היהודית "כך" מרשימת ארגוני הטרור הזרים שלה (FTOs), כך דיווחה היום (ראשון) סוכנות הידיעות AP . פרסום ראשון בנושא התפרסם בג'רוזלם פוסט.
על התנועה שאינה פעילה כעת רשמית נאסר להתמודד לבחירות לכנסת ב-1988 בשל הסתה לגזענות נגד ערבים-ישראלים. תנועת הקיצון כך נוהלה על ידי הרב הרב מאיר כהנא עד להירצחו ב-1990 ולכאורה ממשיכה את דרכה  בהקשר מפלגת עוצמה יהודית של ח"כ איתמר בן גביר. בן גביר עצמו טען במהלך הבחירות לכנסת כי תמונתו של כהנא שהייתה תלויה על קיר ביתו הוסרה לאחר שבית הדין נדרש לאסור את ריצת מפלגתו לכנסת. כניסתו לכנסת ישראל הגיעה לאחר שבנימין נתניהו, אז ראש הממשלה ביקש לקושש קולות של הימין הקיצוני לכנסת מבלי להכלילם בתוך רשימת הליכוד ופעל כך שקהל התומכים בבן גביר ובחבר כנסת ימני קיצוני לא פחות, בצלאל סמוטריץ, ירוצו ברשימה משותפת לכנסת ויתפצלו לאחר בחירתם. בתוך כך בן גביר ידוע כפעיל ימין קיצוני שדוגל בהקשחת הקו כלפי הפלסטינים בפרט הערבים בכלל וכך לדוגמה הצהיר אמש חבר הכנסת לאחר שהגיע לבית החולים רמב"ם בו אושפז דאוד זביידי ואמר כי במקום שהמדינה תאשפז ותטפל על חשבונה במחבל הפצוע, היה צריך לשלוח אותו ישר למיתה בכיסא החשמלי.

סמל כך (צילום: וויקיפדיה)

נכון להיום 'כך' עדיין מוגדרת כקבוצת טרור על ידי ישראל, האיחוד האירופי, קנדה ויפן, כמו גם בארצות הברית.  בתוך כך שוקלת ארצות הברית להסיר מרשימת ארגוני הטרור גם את מועצת מוג'אהידין שורא בסביבות ירושלים, שהיא לכאורה מטריה של כמה קבוצות טרור ג'יהאדיסטיות המבוססות בעזה וברחבי המזרח התיכון. המועצה, שכללה את שלוחת אל-קאעידה העיראקית, פורקה ב-2006 והוחלפה על ידי ISIS המדינה האסלאמית בעיראק. לפני מספר שבוע פורסם כי ממשלו של ג'ו ביידן שוקל להסיר את כוח קודס – משמרות המהפכה של איראן מרשימת FTO (Foreign Terrorist Organisation ) כחלק מהמשא ומתן על הסכם הגרעין עם איראן.

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן