Skip to content

משטרת ישראל נערכת לקראת מצעד הדגלים

אלפי שוטרים כולל סמויים יתפרשו על פני העיר ובהם אלפיים שוטרים לאבטח את מצעד הדגלים הנפיץ
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

משטרת ישראל השלימה היום (רביעי)  את היערכותה לקראת אירועי יום ירושלים שכוללים בתוכם את מצעד הדגלים שמתעתד לעבר בשער שכם ובשכונות מוסלמיות. כשלושת אלפי שוטרים  יתפרסו על פני העיר בדגש על אבטחת אירועים מרכזיים ובהם אירועי לילה לבן, מצעד הדגלים המסורתי, הטקס הממלכתי שיתקיים בגבעת התחמושת, סיורים, טקסים באנדרטאות והילולת שמואל הנביא.

Daniel Baránek,
צעדת ריקוד הדגלים ברחובות ירושלים (צילום ארכיון: Daniel Baránek, וויקימדיה לפי סעיף 27א לחוק זכויות יוצרים)

את מצעד הדגלים הנפיץ שמארגניו מתעקשים לעבור דרך שער שכם יאבטחו למעלה מאלפיים שוטרים. המצעד יחל ממרכז העיר וינוע עד הכותל המערבי דרך שער שכם והעיר העתיקה. המשטרה מכחישה שתאפשר כניסה להר הבית ומוסרת כי מדובר בפרסומים כוזבים ברתות החברתיות. " בשעות אלו המשטרה תפעל לוויסות תנועת הולכי רגל וכלי רכב באזור, ובפרט בסמוך לעיר העתיקה. תכלית הפעילות הינה לשמור על מרקם חיים תקין ככל שניתן למשתתפים, להולכי רגל ולמתפללים בני כל הדתות, וכן למנוע אירועי חיכוך ואלימות", נמסר מהמשטרה. המשטרה קוראת למשתתפי מצעד הדגלים ולציבור כולו להישמע להוראות השוטרים, להימנע מכל גילוי של אלימות פיזית ומילולית ולאפשר לאירוע להתקיים כחוויה בבטחה, ותוך הקפדה מלאה על שמירת הסדר והוראות החוק, אומרים במשטרה. על כל הפעילות  המבצעית של מחוז ירושלים, תיעשה בפיקודו של מפקד המחוז ניצב דורון תורג׳מן, תכלול שוטרי משטרת ישראל, לוחמי מג"ב ומתנדבים, שייפרסו ברחבי העיר לשמירה על הסדר הציבורי, ביטחון הנפש והרכוש והכוונת התנועה, זאת בדגש לאירועים המרכזיים שיתקיימו בעיר.  עוד נמסר מהמשטרה כי המשטרה נערכת עם אמצעים טכנולוגיים וכן שוטרים גלויים וסמויים, ותפעל בנחישות אל מול כל ניסיון להפר את הסדר והחוק. המשטרה תגלה אפס סובלנות כלפי כל גילוי של אלימות, תשתמש בכל הכלים העומדים לרשותה נגד מפרי סדר ופורעי החוק, ותפעל למצות עמם את מלוא חומרת הדין.


ק׳ אג״מ מחוז ירושלים נצ״מ ארז תבור, בדבר היערכות מחוז ירושלים של משטרת ישראל

מפקד מחוז ירושלים, ניצב דורון תורג׳מן אמר במהלך ההיערכות ליום ירושלים: ״משימתנו המרכזית היא להבטיח את קיומם התקין והבטוח של אירועי יום ירושלים כמדי שנה בתקופה זו. זהו יום חג לאומי בפרט עבור תושבי העיר והמבקרים בה, ומוטלת עלינו החובה לשמור על הביטחון, ועל הסדר הציבורי. לצד ההיערכות המשטרתית המוקפדת והפריסה הרחבה של כל המערכים, עלינו להישאר דרוכים וערוכים כל העת בכדי להגיב לכל איום ולטפל בכל אירוע חריג בצורה מיטבית. נפעל בכל הכלים שברשותנו כלפי הפרות סדר וגילויי אלימות מכל סוג שהם. שילוב הזרועות בין כלל המערכים והיחידות המשטרתיות שיפעלו יחד עם גופי הביטחון, החירום וההצלה וכל השותפים להיערכות והפעילות המבצעית- הכרחי וחשוב במאמץ המשותף של כולנו."

 

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן