Skip to content

״בהיעדר מניע אחר, יופי הוא סיבה לחיות״: תערוכה ססגונית בגן הבוטני בירושלים

תערוכה חדשה של אילה נצר בחממה הטרופית שבגן הבוטני בירושלים
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

"כששואלים אותי על מה התערוכה אני מתקשה לענות. היא על צמחים, היא בחממה טרופית, יש בה ציורים דיגיטליים. אבל בכל מני פורמטים. מטפט שהוא עיצוב טקסטיל ועד לאנימציה שהיא בחלקה מחווה לצילום, ובחלקה מחווה לאילה של לפני עשור, וחוץ מזה יש בה פשוט סאונד מעולה. כי לא אני עשיתי אותו. על מה התערוכה? התערוכה היא תרגיל בהתבגרות. בלקחת את עצמי ברצינות ולהשקיע, עד הפרט האחרון – כי היצירה שלי ראויה, כי אני ראויה. היא גם תרגיל בלסמוך על אנשים אחרים שיעשו עבודה טובה לא פחות. ובאמת, כולם עשו עבודה מצוינת. על מה התערוכה, התערוכה היא על חיבור, על האפשרות להרגיש, על האפשרות של אחרים להתחבר לאמנות, להתחבר לעצמם. היא תערוכה על הרגעי, על הנצחי, ועל מבט (סליחה על הקלישאה) פנימה והחוצה. היא אבן פינה בחיים שלי", כך מסבירה את עצמה האמנית אילה נצר בפוסט כן ובהיר בדף הפייסבוק שלה על תערוכתה המוצגת בחלל החממה הטרופית בגן.

צילום אילה נצר ״מותשת כמו בול עץ שגזמו והשאירו בחצר לשימוש עתידי שאף פעם לא הגיע״, הדפסה של ציור דיגיטלי באייפון, 2021
האוצרת גבי המבורג פחימה, בחרה בציורים עתירי הצבע של אילה נצר כי הם "משדרים קלילות, חיות, תשוקה, מיניות ואהבה, ומנגד זועקים מהם הכאב והבדידות. העבודות בתערוכה עוסקות בכישלון של האמנית, פעם אחר פעם, להתחבר לאחרים, ואילו הציורים מצליחים לפעול כמתווכים בדיאלוג אינטימי עדין ואילם בינה ובין מושאי הציור שלה. תחת ידיה מוסוות הדמויות המתחלפות, נכנסות ויוצאות מחייה, מחופשות לזן כזה או אחר מעולם הצומח. השיחה שחסומה והקִרבה שאליה כמהה נצר מתאפשרות באמצעות הציורים. הצגת העבודות כרשמים של כאב וכמיהה מצביעה על קשר עמוק ואוניברסלי יותר שעניינו ביחסים בין האדם לטבע. הטבע משמש כסוכן סמוי, סובלימטיבי ומרפא ברגעים שבהם מודגשת בדידותנו וחריגותנו, ואנו חשים כי בהעדר מניע אחר, יופי הוא סיבה לחיות".
צילום אילה נצר ״ברגע זה אני לא סובלת״, הדפסה של ציור דיגיטלי באייפון, 2020
צילום אילה נצר – כשהאופציות הן לקמול או להשתנות, אני לרוב בוחרת לגדול״, הדפסה של ציור דיגיטלי באייפון, 2022

אילה נצר, בוגרת תואר שני באמנויות מהאקדמיה לאמנות ועיצוב בצלאל, ותואר ראשון בווידיאו מהמחלקה לאמנויות המסך, האקדמיה לאמנות ועיצוב בצלאל. סטודנטית לתואר ראשון בעיצוב טקסטיל בשנקר. פועלת בעיקר במדיומים של רישום, וידיאו ואנימציה. סרטיה הוצגו בארץ ובעולם, בין היתר בפסטיבל הסרטים בחיפה, בפסטיבל מוסררה מיקס, בחממת הווידיאו בפסטיבל צבע טרי, במוזיאון פתח תקווה לאמנות ועוד. הציגה תערוכת יחיד בגלריית המדרשה, בגלריית הירקון 19 והשתתפה בתערוכות קבוצתיות רבות, בין היתר בגלריית רו ארט, בגלריית על הצוק, בגלריית בנימין, בגלריית חנינא ועוד.

הגן הבוטני יערוך אירועים במהלך התערוכה:

חמישי 23.6.22 בשעה 17:00 – "מציירים פרחים באצבע" סדנה לילדים בהנחיית האמנית אילה נצר.

שישי 15.7.22 בשעה 11:00 – שיח גלריה – בהשתתפות האמנית אילה נצר ומבקר האמנות גלעד מלצר.

חמישי 4.8.22 בשעה 16:00 – "מציירים פרחים באצבע" סדנה לילדים בהנחיית האמנית אילה נצר.

נעילה: 19.8.2022

פרטים באתר הגן הבוטני האוניברסיטאי גבעת רם

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן