Skip to content

סיור גלריות בחולון: מהקומיקס במוזיאון ועד לשלמה כהן בגלרית החווה

כבוד גדול נותנים בחולון למעשה הקריקטורה והקומיקס. המוזיאון מציג את התחרות הדו שנתית ע"ש פרידל שטרן ביחד עם תערוכה נפלאה של אסף חנוכה וגלריית החווה מציגה נקודת מבט אחרת על שלמה כהן הצוללן
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

חולון, עיר האמנות מתהדרת במוזיאון הקריקטורה והקומיקס היחידי בארץ, המציג תערוכות ממיטב היצירה הקומיקסאית. במקביל למוזיאון, נפתחה תערוכת יחיד לשלמה כהן בגלריה החווה, גם היא בחולון. הידד לקריקטורה ולקומיקס!

המוזיאון הישראלי לקריקטורה וקומיקס

"גברים?גברים!": התחרות הדו-שנתית ע"ש פרידל שטרן

בתחרות משתתפים יוצרי קריקטורה וקומיקס מקצועיים לצד יוצרים חובבים. פרידל ציירה את החיים במדינה בשנותיה הראשונות בחיוך ובקריצה. יחדיו הם מציגים את המודל הגברי אז והיום. בתערוכה זו, אני משתתפת זו הפעם הרביעית ומעניין תמיד לראות את היצירתיות וההומור המתפרצים לנוכח נושא אחד קטן.

קטגוריית חובבים, שרה פלד: אחי ככה לא בונים מסה!, צילום: שרה פלד
קטגוריית חובבים, קריקטורה ללא שם יוצר. צילום: שרה פלד
פרידל שטרן. צילום: שרה פלד

"האסטרונאוט המזרחי הראשון": אסף חנוכה

חנוכה ממשיך את מסעו כיוצר, אבא, בן זוג ואזרח ישראלי שמנסה להתמודד עם חרדה קיומית בעזרת הומור, דמיון פרוע וייאוש חרישי. הוא מאייר תמונות מהיום-יום של איש משפחה נורמטיבי, המציגות שגרה ישראלית טיפוסית לכאורה, אלא שמתחת למוכר ולנדוש מבצבצות ללא הרף תחושות אימה וחרדה קיומית. ההצבה של דבר מה יום-יומי ליד משהו אחר, החורג מהשגרה וגדול מהחיים עצמם, יוצרת תעלומה, מעין חידה חזותית מרהיבה שהפיצוח שלה מוליד חוויה רגשית ייחודית.

אסף חנוכה. צילום: שרה פלד

גלריה החווה

"אוקיאנוגרפיקה": שלמה כהן

זוכה פרס דוש לקריקטורה ופרס רענן לוריא של האו"ם לקריקטורה פוליטית, הקריקטוריסט שלמה כהן, הוא בעצם צוללן מקצועי שחורש ימים ואוקינוסים, חוקר אותם ומתעד אותם. כצוללן כהן מחזיק ב"שיא" ייחודי: הוא צלל ומיפה 183 אתרי צלילה ברחבי העולם וכן צלל ואייר בדו-מימד ותלת-מימד 24 אוניות טבועות. הוא היה הראשון שמיפה ואיתר את אתרי הצלילה לאורך מפרץ אילת, מאילת ועד שארם א-שייח' ותיעד והוציא לאור את ספר בנושא. במשך השנים מיפה בשיטה זו גם את איי בהאמה, איי קיימאן, איי פלורידה, איי פלאו וגואם וכן את אתרי הצלילה ממפרץ סואץ ועד אורגדה במצרים. כמו כן התגייס למבצעים בינלאומיים להצלת האוקיינוסים ובהם הצלת הכרישים ועבודותיו בנושאים אלו יוצגו בתערוכת הספנות הבינלאומית בדיסלדורף.

כהן פועל במקביל כאמן גרפי רב-תחומי וכמאסטר בצלילה. הוא צולל, חוקר וסופר. קוראי העיתונים הרואים את הקריקטורות הפוליטיות שלו אינם מדמיינים אותו בחליפת צלילה באיים בדרום אמריקה. צוללים הפוגשים אותו מתחת למים לא מכירים את הדעות והניתוחים שלו המובעים בעיתונות.

שלמה כהן: מטפורות הומוריסטיות על העתיד הצפוי. צילום: שרה פלד

תמונה ראשית: קטגוריית מקצוענים, התחרות ע"ש פרידל שטרן, שם יוצר לא צוין. צילום: שרה פלד

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן