Skip to content

החלקנו במדרון

העימותים בשכונת שייח' ג'ראח מסלימים, ונראה שלא נעשה מאמץ רציני לעצור את ההתדרדרות; צלמי מגפון, שי קנדלר וציפי מנשה, המתעדים בקביעות את העימותים בשכונה, מביאים לכם את המראות המדאיגים
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

למתבונן מן הצד נראה כי ההפגנות בשיח ג'ארח, השכונה עתירת העימותים במזרח ירושלים, מתנהלות ללא שינוי למעלה מעשור. אבל במבט שני, מעמיק יותר, קשה שלא להתרשם מן ההתדרדרות שחלה בשנה האחרונה, עם הפגנות הנוכחות של ח"כ איתמר בן גביר, ובמיוחד מאז הוכרז על פירוק הממשלה ויציאה לסבב בחירות נוסף.

מפגינים בעד צדק לתושבי מזרח ירושלים. צילום: שי קנדלר

בחודשים האחרונים החלה להגיע קבוצת מפגינים מהימין, היוצרים פרובוקציות מול המפגינים, שרבים מהם יהודים פעילי זכויות אדם. פעילים אלה מצליחים במרבית המקרים להחיל את הפרובוקציות ולעמוד מולם בדרכי שלום. אולם לפרובוקטורים דרכים בדוקות להתעלל במקומיים. השיטה האחרונה היא תקיפת מכוניות של מקומיים. כאשר המקומיים נעצרים, הם מותקפים על ידי הפרובוקטורים ואם הם מתמהמהים לברוח, הם מסתכנים בדו"ח מן המשטרה בגין הפרעה לתנועה.

פעיל הליכוד, משה מירון, עם שלט פרובוקטיבי. צילום: ציפי מנשה

 

פעיל הימים, משה מירון צועק על שוטר. צילום: ציפי מנשה

השבוע הצטרף לפרובוקטורים מפגין חמוש בנשק אוטומטי. מהלך שכזה, במיוחד לאור האופי האלים של מפגיני הימין, מהווה סכנה ברורה ומיידית לשלום המפגינים.

 

מפגין חמוש מן הצד הימני גלוי לחלוטין לעיני השוטרים, צילום שי קנדלר

נזכיר כי מפגיני הימין קוראים קריאות קשות לעבר הפעילים ואף ששים להתעמת איתם פיזית. באווירה שכזו, שימוש בנשק היא אפשרות שקשה להתעלם ממנה. למרות זאת מפקד כוחות המשטרה במקום, ח', הסתפק באזהרה  לחמוש, זאת למרות פנייתו של חבר הכנסת מוסי רז. פנייה של חבר כנסת נוסף, ד"ר עופר כסיף (שלא נכח במקום) לשר הביטחון ולשר לביטחון פנים לא נענתה. אמנם השוטרים חצצו בין הפרובוקטורים הימנים לרכבים החולפים, אולם לא עשו דבר בנוגע לחמוש.

מנהיג קבוצת הימנים, חבר מועצת עירית ירושלים יונתן יוסף. צילום: שי קנדלר

 

פעיל הליכוד, רמי בן יהודה, בעימות עם מוחמד אבו חומוס ממובילי מחאת תושבי שייח' ג'ראח (מימין). צילום: ציפי מנשה

נראה שאנו מתקרבים לתחתית המדרון, ואולי, בעצם, אנו כבר שם.

צפו בסרטון של ציפי מנשה

 

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן