Skip to content

הפרקליטות לד"ר מיכל בן ארי: נשקלת העמדתך לדין בגין פרסומים לגזענות כנגד ערבים

הודעה נמסרה לו "בגין פרסומים שיטתיים, חוזרים ונשנים של דברי הסתה לגזענות כנגד ערבים"
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

פרקליטות המדינה הודיעה היום ( רביעי) לח"כ לשעבר, פעיל הימין הרדיקלי, ד"ר מיכאל בן ארי, כי נשקלת העמדתו לדין בגין פרסומים שיטתיים, חוזרים ונשנים של דברי הסתה לגזענות כנגד ערבים באשר הם, זאת בכפוף לשמוע שיערך לו ככל שיחפוץ בכך. ההודעה נמסרה על דעת פרקליט המדינה והיועצת המשפטית לממשלה.

ד"ר מיכאל בן ארי (צילום מערוץ הטוויטר שלו)

מיכאל בן ארי תלמידו של הרב מאיר כהנא ופעיל לשעבר בתנועת כך שהוצאה אל מחוץ לחוק ולאחר מכן יו"ר מפלגת חזית יהודית לאומית, ידוע בהתבטאותו הגזענית לכאורה כנגד ערבים בכלל ופלסטינים בפרט.  על פי מכתב השימוע, שנמסר לבן ארי במסירה אישית, במשך תקופה ממושכת של כשלוש שנים וחצי שתחילתן בסוף שנת 2017, בן ארי פרסם דברי הסתה לגזענות כלפי ערבים באשר הם, במעל לעשרים הזדמנויות שונות. את דבריו המסיתים פרסם בן ארי בהיקף תפוצה נרחב מאוד, במסגרת נאום שנשא באירוע פומבי, תקשורתי ורב-משתתפים, במסגרת ראיון שנתן בכלי תקשורת מרכזי ובמסגרת חשבונות הפייסבוק והטוויטר הפופולריים שלו, להם היו מקושרים עשרות אלפי עוקבים ואשר בנוסף היו פתוחים ונגישים באינטרנט לעיני כל.
כזכור, בשנת 2019 נפסלה מועמדותו של בן ארי לכנסת בעילת הסתה לגזענות. הפרסומים המסיתים, שבן ארי אף הרבה להפציר בעוקביו להמשיך ולשתף ובגינם נשקלת העמדתו לדין, זכו לחשיפה רבה, ובפועל היוו במה גם לאחרים להביע תמיכתם בתכנים באופן פומבי. למרות שכמחזיק ומנהל חשבונות הפייסבוק והטוויטר שלט בן ארי באופן בלעדי בכלל תכניהם, והיה יכול למחוק את הפרסומים המסיתים, את התגובות התומכות הקיצוניות של העוקבים או לחסום עוקבים שהגיבו באופן קיצוני, הוא בחר שלא לעשות כן.
"ההתעמרות במיכאל בן ארי עברה כל גבול", פרסם בן ארי בחשבון הטוויטר שלו את תגובתו של חברו חבר הכנסת בצלאל סמוטריץ שרץ בימים האלו לבחירות ברשימה משותפת עם איש הימין הקיצוני חבר הכנסת איתמר בן גביר. "מפסילתו לכנסת, דרך עינוי דין של 3.5 שנים, ועד ההחלטה הערב – בתזמון "מקרי" של ערב בחירות – להגיש נגדו כתב אישום מופרך ובררני הם 100% אירוע פוליטי. תומכי הטרור יושבים בכנסת ומחרפים ומגדפים את מדינת ישראל ונגד בן ארי מתנהל ציד מכשפות שקרי", כתב סמוטריץ.

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן