Skip to content

חבר מועצת הפת"ח נדרס בידי רכב ישראלי בעת שהפגין כנגד אלימות מתנחלים

חבר הפת"ח ביאן א-טביב שצעד בהפגנה נגד אלימות מתנחלים, נפגע ונפצע קשה מרכב שעל פי וטענת הפלסטינים היה נהוג בידי מתנחלים
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

ביאן א-טביב  (55) חבר מועצת ארגון הפת"ח, תושב הכפר עיזבת א-טביב הסמוך לאלפי מנשה, לשעבר ראש מועצת הכפר, נדרס אמש (חמישי) ונפצע בינוני עד קשה בעת הפגנת מחאה כנגד אלימות מתנחלים באזור קלקיליה, כך דווחה הטלוויזיה הפלסטינית. לטענת הפלסטינים הרכב הדורס היה נהוג בידי מתנחלים ונמלט מהמקום לאחר הדריסה.

רגע הדריסה מתוך סרטון שפורסם ברשתות החברתיות הפלסטיניות לפי סעיף 27א לחוק זכויות יוצרים
א-טביב ברכב הסהר האדום (צילום מסרטון בטוויטר של אסלן חליל)

בסרטון שהועלה לטוויטר, בעת ההפגנה שנערכה אתמול בסביבות השעה 16:00 אחר הצהריים, נראה רכב מגיע לכיכר בכביש היוצא מהכפר עיזבת א-טביב, בה צעד א-טביב, בעת ההפגנה, נוגח בו והוא מועף אל גג הרכב ואל הכביש, ונפצע בינוני עד קשה. אך אין עדויות מצולמות כי הרכב הדורס היה ישראלי הנהוג בידי ישראלים. הרכב עצמו נמלט ועד כה איש לא נחקר או נעצר. לשאלת מגפון נמסר ממשטרת ישראל: "מיד עם קבלת הדיווח פתחה המשטרה בחקירת נסיבות המקרה".

משפחת א-טביב מוכרת היטב לכוחות הביטחון בהתנגדותה לכיבוש הישראלי. בנובמבר 2019, הגיעו שלושה חיילים שלוש פעמים לבית המשפחה כדי להוריד דגלי פלסטין שתלו בני המשפחה על גדר ביתם. בני המשפחה תלו את הדגלים מחדש בכל פעם. בסביבות השעה 18:30 שבו שלושת החיילים לבית המשפחה, בעת שבני המשפחה ישבו בחצר, והסירו שוב את הדגלים. טאביב טען כי לשאלתו מדוע הם מסירים דגלים מגדר ביתו הוא נענה בידי חיילת: כי אני לא אוהבת אותם.
זאהר, בנו של ביאן טביב, נעצר בסוף 2014  ונדקר על ידי חייל צה"ל בעודו אזוק. לטענת המשפחה, כמה חודשים קודם לכך איים קצין צה"ל בשיחה טלפונית עם ביאן, שאם פעולות המחאה של תושבי הישוב כנגד צווי ההריסה שיש לבתים בכפר לא יפסקו וה"בלאגן" לא יירגע, אז יאונה רע לילדים שלו והם יפגעו. לשאלה מדוע לא התלונן על דקירתו ענו במשפחה כי היות והמשטרה כמו גם צה"ל אינה פועלת לחקירת אירועים מסוג זה, אלא רק רושמת תלונה, בחרו המשפחה שלא להתלונן.

 

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן