Skip to content

צו לאיסור חגיגות חג "ההשתנות" הוצא על ידי משטרת ישראל

הצו מורה על איסור השתתפות ואסיפה של החגיגות המיועדות להתקיים בשבת הקרובה. במרכז ההתנגדות לקיום האירוע ההמוני בתבור, חוסר הצבת מנהל אחראי מטעם משרד הפנים
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

צו האוסר על קיום אסיפה ותהלוכה ביער לאירוע הדתי המוני "חג ההשתנות" בהר תבור, הוצא היום (שלישי) על ידי תת ניצב שמעון בן שבו מפקד מרחב עמקים במחוז הצפון. אירוע "חג ההשתנות" מתוכנן להיערך ביום שבת הקרובה  ה 20/08/2022 בפסגת הר תבור.
על פי המשטרה הוצא הצו בשל אי התקיימות התנאים שנדרשים לקיומו בבטחה על ידי הרשויות השונות, הפסקת פעילותו של איש הקשר מטעם משרד הפנים לקיום האירוע, כשמדובר על זה שנכח בתהליך ההכנה לאירוע ושהיה אמור לנהלו ולקבל אחריות עליו. ובשל התנגדות כיבוי האש, מגן דוד אדום, רשות הטבע והגנים, הקרן הקיימת לישראל ושל "הקוסטדיה טרה סנטה" הבעלים והמפעילה של הכנסייה שעל הר תבור.

צילום מתוך הכנסייה המתאר את ההשתנות מאתר הכנסייה ברשתות החברתיות (לפי סעיף 27א לחוק זכויות יוצרים)

"חג ההשתנות" הינו אירוע דתי נוצרי הנערך מדי שנה ומושך מעל 10,000 מאמינים לאזור הכנסיות שבפסגת הר תבור. החג (חג היפע, ההשתנות או הטרנספיגורציה) נוסד על מנת להנציח אירוע שמתואר בשלושת ספרי הבשורה הסינופטיים וכמוכן באיגרת שמעון כיפא (פטרוס) השנייה. ועל פי המתואר בהתקרב זמן ייסוריו ומותו, ישוע התיר לשלושה נבחרים מבין תלמידיו לראות את הדרו, כלומר תהליך השתנותו האלוהי. על ההר נבנו בתקופה הביזנטית שלוש כנסיות שנהרסו ועל חורבותיהן נבנתה כנסייה במחצית הראשונה של שנות החמישים.

ממשטרת ישראל נמסר עוד כי המשטרה ערוכה ומוכנה לתת מענה אבטחתי לאירוע ובכלל זה הסדרי תנועה מתאימים באם יושגו התנאים הנדרשים לקיימו על ידי משרדי הממשלה השונים וכן ימונה גורם אחראי מטעם משרד הפנים לניהול האירוע.
ממשרד הפנים נמסר בתגובה כי "מדובר באירוע פרטי של זרם דתי של נוצרים, שאינו קשור לכנסיות על ההר ופועל באופן עצמאי. יש להבהיר כי גופי הדתות השונים הינם עצמאיים לחלוטין. בניגוד לטענת המשטרה, האגף לעדות דתיות במשרד הפנים אינו אחראי על ארגון אירועים דתיים שעורכות הכנסיות, ומעולם לא מינה לחגיגות או לטקסים אלה מפיק או מארגן אירוע. במהלך השנה מתקיימים לא מעט חגיגות וטקסים נוצריים בישראל, זאת ללא אחריות משרד הפנים. עוד נציין כי קביעת התנאי למינוי מפיק לאירוע הינה דרישה חדשה של המשטרה שלא הייתה קיימת בעבר, וככל שגורם אינו עומד בהנחיות המשטרה – עליה לפעול מולו ולאכוף זאת."

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן