Skip to content

גוש עציון: לפנות בוקר הוקם מאחז ופורק לפנות בוקר

צה"ל אכף את החוק על המאחז החרדי שפונה זמן קצר לאחר עלייתו על הקרקע. המתנחלים מבטיחים שמאחזים כאלו יוקמו במהרה וכי איש לא יעצור מבעדם, גם לא החוק. משה רוטמן, הרוח הפעילה בקרב המתנחלים החרדים תוהה מדוע צה"ל החליט להגיע ולפרק את המאחז לפנות בוקר. "באו בשעה הכי קשה - בארבע בבוקר", הוא תוהה וחושב […]
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

לשם דיווח לקוראינו אודות מאחזים בלתי חוקיים בעליל, לפיתת החנק של מתנחלים קיצוניים ולא קיצוניים כאחד, בגרון העם הפלסטיני, יידרשו אלפי מילים ומאות צילומים, רק על מנת לנסות ולהעביר את עול הכיבוש שחשים הערבים הפלסטינים, מתחת למגף השלטון הישראלי שמתבטא באמצעות שלטון צבאי וציבור מתנחלי משיחי וחרדי כאחד, שמבחינתו אור אדום (כמשל) הוא המלצה לעצור ותו לא. הציבור המתנחלי הזה חדור במשיחיות ואמונה בחזרת עם ישראל לכל ארץ ישראל המובטחת, חזרה למשפט ההילכתי וחוקי התורה וטוען: אני בעלי כל קרקעות הגדה המערבית ובשומרון, בפרט ובכלל. הציבור הזה מודע לכך שהקמת מדינה פלסטינית היא בהישג ידי מדינאים  ופוליטיקאים ופועל ללא הרף תחת עינו העצומה לרווחה של שר הביטחון הנוכחי, בני גנץ, ותחת עיניהם של ראשי השלטון במדינת ישראל מזה עשרות בשנים, להקמת שלל מאחזים – התנחלויות ברצף כזה שיסכל מבעוד מועד את רעיון המדינה פלסטינית. ככל שנוקף הזמן, הקיצוניים התקרבו והפכו למיין סטרים, של המתנחלים. ככל שהמדינה באמצעות שלטון החוק והדמוקרטיה לא נלחמה בשדידת קרקעות בידי המתנחלים, כך האחרונים הפכו לגזעניים יותר והתקרבו לתורת מאיר כהנא שהוצאה אל מחוץ לחוק. התוצאות הן ברורות. המתנחלים יישמו ומיישמים הלכה למעשה את המשפט הארמי: כָּל דַּאֲלִים גָּבַר שמקורו בתלמוד הבבלי מסכת בבא בתרא, ביחס למקרים שבהם אין כל דרך לבית הדין לברר את האמת, ופירושו: האלים שבידיו הכוח – זוכה.

הנה כך, מתחת לעינו העצומה לרווחה של שר הביטחון שמתמֹודד בימים אלו על קולות הציבור הימני בבחירות הקרבות, התווספה לאחרונה מרצפת נוספת לפסיפס ההתנחלויות הלא חוקיות. הפעם היה שינוי מעניין – את מקום נוער הגבעות, תפשו חרד"לים (ציבור חרדים לאומיים או תורני לאומי) בחולצות לבנות, כיפות ומגבעות שחורות. בלילה הוקם המאחז שלו נתן שם "דרך אמונה – כשמו של החיבור ההלכתי של הרב חיים קנייבסקי, הוצבו בתי עץ ניידים ונשאו נאומים חוצבי להבות, על צדקת הדרך והם מאמינים שכפי שצה"ל לא הורס בתים ערביים העם תקום כאן התנחלות, למרות ובצפצוף על החוק. האמונה לא החזיקה מים ולמחרת בערב פורק על ידי צה"ל. תתהו על מקורות המימון לפעילות עבריינית שכזו,  מקורם בתקציבים ושהושגו בעידוד סמוי כביכול של המועצה האזורית שומרון ובגיבוי ועידוד מלא של עוזר ראש מועצת שומרון ודובר התנחלות צהר, צבי סוכות.  מעט היסטוריה, שליש מאוכלוסיית החרדים בשטחי הגדה המערבית מרוכז בעיקרו במרכזים גדולים כעמנואל, בית"ר ומודיעין עילית ובישובים קטנים כדוגמת מיצד. בניגוד לאוכלוסייה החרד"לית אוכלוסייה זו מכבדת את חוקי המדינה ולא נהגה להקים מאחזים לא חוקיים. אגב, מרבית האוכלוסייה הזו גם איננה משרתת בצה"ל. עובדה מוזרה, היות וההתנחלויות דורשות ביטחון מלא מצה"ל – כלומר מהמדינה מחד, ומאידך על ידי הקמת התנחלויות לא חוקיות, מצפצפות על המדינה וחוקיה, ואיש מקברניטי המדינה, מימין והמרכז, לא מהן לצאת בגלוי כנגד ציבור זה, הלא הוא ציבור בוחריהם.

משה ריטמן, הרוח הפעילה של ההתנחלות הלא חוקית "דרך אמונה" (צילום: שי קנדלר)

 

מבנים ארעים בהתנחלות "מיצד" (צילום: שי קנדלר)

בשבוע שחלף ניסתה קבוצת מתנחלים מהתנחלות מיצד שבגוש עציון בהנהגתו של משה רוטמן (אחיינו של חבר הכנסת שמחה רוטמן מטעם מפלגת האיחוד הלאומי-תקומה) להקים מאחז ב"גבעת הטילים"  הקרובה להתנחלותם, הציבה שם מספר סוכות וניסתה להקים את המאחז. אלא שהפעם הצבא התגייס מיד לסיכול המזימה ובמו"מ קצר עם המתנחלים הביא לפינוי המאחז בכוח והחלטיות. צלם מגפון ניוז שנשלח אל הגבעה הזו נתקל במספר מזרונים בלבד, כל השאר פונה.

מניסיון המאחז נותרה פיסת דשא מלאכותי (צילום: שי קנדלר)


פינוי המאחז הלא חוקי – דרך אמונה (צילום באדיבות משה רוטמן)

משה רוטמן מספר על הפינוי, ותוהה מדוע לא הורסים ישוב פלסטיני שלדבריו הוקם לפני 15 שנה (צילם וראיין: שי קנדלר)

בביתו הארעי בהתנחלות מיצד תאר רוטמן  את פירוק המאחז על ידי צה"ל וציין, ספק הדגיש כי לתפישת המתנחלים החרדיים  מעשה הקמת המאחז אינו חריג ולמעשה, כך רוטמן,  כמאה שנה לפני פרוץ הציונות הייתה עלייה של תלמידי הגר"א והבעש"ט. וכדוגמה הוא מציין כי למעשה כפר עציון קרוי על שמו של איש העסקים החרדי שמואל צבי הולצמן (פירוש המילה הולץ בגרמנית הוא עץ) שפעל בשנות השלושים  להקמת גוש יישובים באזור באמצעות החברה "אל ההר". קבוצה יוצאת דופן זו, בקרב המתנחלים מתכוונת לשוב ולהחיות את מפעל ההתיישבות החרדי. האם צה"ל יעמוד בדרכם? והאם החרדיות הלא ציונית תתחבר לזרמים הימנים ביותר בחברה הישראלית בהנהגתם של ח"כ בן גביר ובצלאל סמוטריץ. מוקדם לקבוע.

 

 

 

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן