Skip to content

תיירות אקולוגית במדבר

(פ) כתבת תוכן שיווקי ממומנת - הפרסום כולו באחריות המפרסם (המערכת אינה אחראית לתוכן, למוצרים או לצילומים המופיעים בה)
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

כשאורחים מגיעים להתארח דווקא במדבר הם מחפשים לפגוש את עצמם ואת יקיריהם בתחושת חיבור טבעית ופשוטה, מפגש של התבוננות ורוגע שמתאפשר הודות לתפאורה המדברית המיוחדת, המרחבים הפתוחים, הוואדיות הפרוסים, השמים זרועי הכוכבים, השקט ומרחבי הטבע שיד אדם לא נגעה בם.

אז איך מיצרים תיירות אקולוגית שתשתלב בבתוליות הטבעית?

בבנייה אקולוגית, צימרים במדבר צריכים כבר בשלב התכנון הראשוני במבט כולל להביא בחשבון נושאים כמו:

  1. אופי וסוג הבניה לדוגמא, בניה מחומרים ממוחזרים, בניה מחומרים אקולוגים כמו אדמה דחוסה, לבני בוץ, בלות קש ואבן מקומית.
  2. מחזור מים אפורים וטיהור מים שחורים.
  3. יצירת מיקרו אקלים למיתון טמפרטורת קיצון וחיסכון בחשמל.
  4. שימוש בתאורה ידידותית לסביבה.
  5. יצירת אזור ירוק הכולל גן ירק, בריכת מים אפורים עם צמחי מים לטיהור.
  6. לול תרנגולות, פינת חי של חיות משק ומערך הסברה ופעילויות לילדים בתחום.

דרך נוספת לשמור על חיסכון באנרגיה היא להתחשב בכיווני זרימת הרוח, זווית זריחת השמש, בידוד מספק, שימוש בחלונות לתאורה טבעית, חיפוי צמחיה חי ליצירת מיקרו אקלים במרחב החיצוני ועוד.

צילום: FREEPIK

חוות הבודדים בדרך היין ברמת הנגב – מתנת מדבר

ברמת הנגב תיפגשו את דרך היין- מיזם חוות הבודדים הפרוסות לאורך כביש 40 טללים- שדה בוקר, במהלך נסיעה על הכביש בין נופים מדבריים מרהיבים תוכלו לגלות שדות ירוקים של חקלאות אורגנית וכרמיי ענבים ליין המשתלבים באופן מרהיב בתוואי המרחב המדברי תוך התמסרות לראייה אקולוגית כוללת של אדם וסביבה.

כבר בהצצה חטופה לצימרים, כמו אלה שמציעה חוות מתנת מדבר, רואים את אורח החיים האקולוגי העצמאי, שבא לידי ביטוי במגוון רחב של היבטים: בניה אקולוגית, מיחזור מים, שימוש בשיטות איסוף מי נגר בעזרת טרסות, התאמת הצמחייה לחסכנית מים ומותאמת לאקלים המדברי, שימוש בעצים חלוציים, גידול בע"ח אוכלי עשב לדישון הקרקע וצריכה עצמית של ביצים ומוצרים נוספים מן החי, בוסתני פרי לקטיף עצמי של אורחים ושילוב האורחים בהוואי החיים השוטפים בחווה.

הצימרים למשפחות והחאן הקבוצתי בחוות מתנת מדבר בנויים בשיטת בניה אקולוגית, הנקראת בניה "בבלות קש". בעלי החווה זרעו את שיבולי השעורה באופן ידני, ע"י פיזורם בהינף יד מלמעלה אל הטרסות הנבטיות העתיקות שאוגרות מי שיטפונות, השעורה צמחה ללא השקיה, אלא על גשמיי החורף עד שהפכה לשדה ירוק, עליו רועים הסוסים כל אביב, עד בוא הקיץ.

לאחר שהסוסים קצרו את השיבולים, הגיע טרקטור לקצור את הקש שנותר, ואז הגיע תורו של מכבש בלות קטנות (שהגיע במיוחד מהצפון) לכבוש את הקש לחבילות קש קטנות ודחוסות, בעזרתן ניתן לבנות קירות בתים עם בידוד מצוין, במהירות תוך שימוש בחומר אקולוגי זמין וידידותי לסביבה.

עוד מסיפורי החווה

בנוסף לבניה האקולוגית בבלות קש נעזרנו גם בחומרים ממוחזרים לדוגמא שימוש בעץ ממוחזר שהיה פעם ארגז עץ ענק שהגיע מארה"ב והוביל בתוכו מכונה למפעל במשאבי שדה, תוך מספר שעות הטרקטור שלנו רתום לעגלה הוביל את הארגז שפורק ומוין לפי גדלים, עמודי התמך הגדולים הועמדו מחדש והפכו לצימרים מפוארים!

אורחיי החווה מוזמנים לשמור פסולת אורגנית לטובת התרנגולות שזוללות קליפות ירקות, שאריות אוכל ולחם, והתרנגולות בתמורה ישמחו להעניק לכם ביצי חופש טריות בריאות וטעימות!

בנוסף בעונה תוכלו להנות ממגוון פרות על העצים: אגסים, משמישים, נקטרינות, תפוחים, אפרסקים ותותי עץ בשפע!

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן