Skip to content

הכל מתחיל בענבים, יקב בזלת הגולן

יקב בזלת הגולן, יקב הבוטיק הראשון ברמת הגולן ,עושה יין טוב ,מגיש אוכל משובח. הצטרפנו לבציר לילי של היקב ושמענו חלק מסיפורי המקום
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

לפני כשבוע נטלתי חלק בבציר לילי ביקב בזלת הגולן, בציר לילי נשמע רומנטי, אבל מדובר בעבודה ידנית קשה לאור פנסי ראש כדי  לנצל את הטמפרטורה הקרירה כדי שהענבים לא יחלו בתהליך ההתחמצנות טרם הגעתם ליקב. בלילה מסתבר מזג האוויר נעים יותר גם לבוצרים ובעיקר לענבים.

בציר לילי ביקב בזלת הגולן (צילום דן בר דוב)
הכל מתחיל בענבים (צילום דן בר דוב)
יואב בין שורות הקברנה (צילום דן בר דוב)
יואב בין שורות הקברנה " זה לא אני זה הענבים" (צילום דן בר דוב)

את יואב , למען הגילוי הנאות, אני מכיר שנים רבות, הרבה לפני שחשב על יקב. סיפור היקב , על פי יואב היא כמעט מקרה. ויואב שהוא מספר-סיפורים מוכשר סיפר בשפתו הציורית "…בעצם היקב התחיל כטעות, מתוך תחביב. יום אחד לקחתי 200 ק"ג ענבים ועשיתי יין. שאלתי את ויקטור שיינפלד, היינן של יקבי רמת הגולן, איך עושים יין. הוא הסביר לי שצריך לדייק ולשמור על היגיינה. עשיתי 200 בקבוקים, אנשים שתו את היין שלי בבר מצווה של הבן ואמרו: "אחלה יין….ב- 1998 בצרתי שני טון ענבים, וכבר לא יכולתי לעשות יין בבית. לקחתי מיכל ענק, קיבלתי מחבר מקרר של פרחים, ושם זה כבר היה סיפור, כי כבר לא הלך לערבב עם מגרפה שנשברה משני טון ענבים, אז דרכתי עם הרגליים.  מכרתי אז טרקטורים. ניסיתי למכור טרקטור לקבלן ירושלמי, ולא הצלחתי. סיפרתי לו שאני עושה יין. אחרי שבועיים התקשר אלי בנו, ואמר שהוא רוצה לקנות ארגז. אמרתי לו שאני לא מוכר, אבל הוא התעקש ואמר שבא אלי לקנות מירושלים. הוא הגיע ונתתי לו יין ערום – בלי קפסולה ותוויות. אחרי חודשיים טלפון מהמזכירה: "שלח לי 10 ארגזים דחוף" – ככה התחיל היקב. המצאנו שם בזלת הגולן כי הכרמים נטועים על בזלת, ואל היין דיוניסוס נתן לנו את הלוגו ממטבע שנמצאה בגמלא".

הכל מתחיל בענבים (צילום דן בר דוב)
הכל מתחיל בענבים (צילום דן בר דוב)
מענבים טובים יוצא יין טוב (צילום דן בר דוב)
מענבים טובים יוצא יין טוב (צילום דן בר דוב)
כאן זה מתחיל (צילום דן בר דוב)
כאן זה מתחיל (צילום דן בר דוב)
יואב עם פירות הבציר הלילי (צילום דן בר דוב)
יואב עם פירות הבציר הלילי (צילום דן בר דוב)

יקב בזלת הוא למעשה יקב הבוטיק הראשון בגולן והרביעי בארץ כולה. היקב שוכן בחורשת עצי אקליפטוס שאת חלקם שתל אלי כהן ז"ל כאשר מקום זה שימש בעבר כבסיס נ.מ של הצבא הסורי. היקב שוכן בסמוך לחורשה ולמקור נביעת מים חיים ומשקיף על הכנרת.

אין ספק שסוד היין הוא מה שנקרא הטרואר הייחודי, אדמת הבזלת הפורייה והעשירה, בתנאי האקלים המיוחדים לאזור ובתהליכי ייצור טבעיים ומוקפדים. ביקב מייצרים יין מזני ענבים אצילים ומהם מיוצר יין איכותי וטעים במיוחד. לאחר התסיסה נשמר היין ללא סינון בחביות להשבחת הטעם והארומה. נכון להיום מייצר יקב בזלת הגולן, כ-135,000 בקבוקים בשנה. "95% מטיב היין הם הענבים 5% תלוי ביינן וכל השאר" אומר יואב, " אם הענבים לא מספיק טובים ,גם יינן טוב לא יצליח להפוך אותם ליין טוב". יואב לוי מאמין שאת עיקר העבודה עושים בכרם ויש לו כבר קילומטראז' לא קטן בעניין..

חלל היקב הפך למסעדה (צילום דן בר דוב)
חלל היקב הפך למסעדה (צילום דן בר דוב)
פיצה עם יין ,שילוב משובח (צילום דן בר דוב)
פיצה עם יין ,שילוב משובח (צילום דן בר דוב)

בשנתיים האחרונות, אולי גם "בזכות" הקורונה שסיפקה פסק זמן שנתן הזדמנות לחשיבה עמוקה, הוקם ביקב בזלת הגולן מתחם אירוח  ואירועים מרהיב בחצר היקב ובאולם החביות הישן שהוסב למסעדה שמארחת קהל רב, אירועי חברה ואירועים פרטיים, חתונות, ימי הולדת  ועוד.

צילום דן בר דוב
צילום דן בר דוב
צילום דן בר דוב
צילום דן בר דוב

יואב לוי, הוא פטריוט ישראלי ציוני בכל רמ"ח אבריו בלי שום טיפה של ציניות, חי ונושם צבא. חיילי צה"ל והמפקדים בגדודים ובחטיבות השונות שפזורות בבסיסים בגולן, רואים ביקב בזלת הגולן בית פתוח. מתחם היקב משמש אותם למטרות טקסים ואירועים שונים לכל אורך השנה, ללא עלות. מיזם מרגש נוסף בו לוקח יקב בזלת הגולן חלק פעיל הוא תכנית "רואים רחוק". תכנית חדשנית שמכשירה ומלווה בוגרים על הספקטרום האוטיסטי בצה"ל ובשוק האזרחי, במקצועות נדרשים.

האמיצות אף דרכו יין (צילום דן בר דוב)
האמיצות אף דרכו יין (צילום דן בר דוב)

הגולן נהנה מאקלים טוסקני, בו גדלים כרמי היקב ומאשכולותיו מיוצרים יינות היקב המופקים ממספר כרמים ברחבי הגולן, בקדמת צבי, בתל פארס ובתל מחפי בגובה הנע בין  450-900 מ' מעל פני הים. משנת 2022 סדרות היין של יקב בזלת הגולן הן: סדרת הברונזה, סדרת כסף וסדרת  לימיטד אדישן (מהדורה מוגבלת). כחלק משינוי מגמה עסקית ושיווקית, יינות היקב נמכרים אך ורק ביקב או בחנות האינטרנט של היקב ומגיעים במשלוח ישיר לכל מקום בארץ ובעולם.

לחיים! (צילום דן בר דוב)
לחיים! יואב ובת זוגו יעל (צילום דן בר דוב)

בקיצור, שווה להגיע ליקב בזלת, היין משובח, יש אוכל מצוין במסעדה ואם תראו את יואב הוא ישמח לספר לכם כמה סיפורים

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן