Skip to content

"אל תדאגי יקירתי" – שהוקרן בבכורה עולמית בוונציה, יפתח את פסטיבל הסרטים הבינלאומי בחיפה

סרטה החדש של אוליביה וויילד, בכיכובם של הארי סטיילס, פלורנס פיו וכריס פיין שהוקרן בבכורה עולמית בפסטיבל ונציה, יפתח את פסטיבל הסרטים הבינלאומי הקרוב בחיפה. סרטים עטורי פרסים מכל העולם יגיעו לחיפה. מיגוון אירועים, תחרויות, משלחות מחו"ל ומפגשים מרגשים צפויים להתרחש באולמות ובחללים הפזורים בעיר. קולנוע ישראלי, קולנוע בינלאומי, הלילות הפרועים של חיפה, במבט אישי, וקולנוע […]
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

"אל תדאגי יקירתי "   (Don't Worry Darling )  , סרטה החדש של אוליביה וויילד, מותחן פסיכולוגי נועז ומעורר מחשבה מגיע לפתיחת פסטיבל הסרטים חיפה הישר מפסטיבל ונציה.

 אליס ובעלה ג'ק גרים בעיירה המושלמת והמסוגננת "ויקטורי", בה הגברים עובדים באתר ניסויים מסתורי והנשים הן עקרות בית יפהפיות אשר נהנות מחיי שפע ושגרה משכרת. אבל משהו הרבה יותר אפל מסתתר מתחת לחזות האטרקטיבית של העיירה. אליס לא יכולה שלא לתהות מה בדיוק עושים הגברים באתר הניסויים, והאם החיים המושלמים שהובטחו להם באמת כאלה טובים?

אל תדאגי יקירתי – סרט הפתיחה בפסטיבל הסרטים בחיפה 2022

הבמאית המוערכת אוליביה וויילד  ( חורשות את הלילה 2019 ) אף משתתפת בסרטה החדש לצד פלורנס פיו ("נשים קטנות", "האלמנה השחורה") והארי סטיילס ("דנקרק") בתפקידים הראשיים, עם ג'מה צ'אן ("עשיר בהפתעה") וכריס פיין ("וונדר-וומן") בתפקיד המנהל המסתורי של הפרויקט.

 התוכנית הבינלאומית של הפסטיבל

פסטיבל 2022 יכלול מבחר חסר תקדים של קולנוע ממדינות האזור כולל מצריים , איראן , טוניס ומבט מקרוב אל הקולנוע המרוקאי. בפסטיבל שיכלול  מפגש עם יצירתו וסרטיו של בכיר יוצרי הקולנוע במרוקו – נביל עיוש, אורח הפסטיבל ומשלחת של יוצרות מרוקאיות וותיקות וצעירות שיציגו את יצירותיהן ויפגשו עם הקהל .

ביניהן מרים טוזאני  שתציג את סרטה החדש " הקפטן הכחול " – זוכה פרס הביקורת הבינלאומית בפסטיבל קאן.

בין הסרטים הבולטים  המצופים וזוכי הפרסים בפסטיבלים החשובים בעולם סרטיהם החדשים של פול שרדר, קיריל סרברניקוב, אלכסנדר סוקורוב, סטיבן פרירס, אורסולה מאייר, לוקאס דונט, מרק קזינס, פאולו טביאני, פרנסואה אוזון, דריו ארג'נטו וכריסטיאן מונג'יו אשר יוקרנו לצד רסטורציות מרהיבות של אנגלופולוס, קורסאווה ופסבינדר .

מבט אל הקולנוע המרוקאי

בין האירועים הבולטים השנה יהיה גם מבט אל הקולנוע המרוקאי.     פוקוס מרוקו בפסטיבל יכלול  מפגש עם יצירתו וסרטיו של בכיר יוצרי הקולנוע במרוקו – נביל עיוש – אורח הפסטיבל. הקרנה של סרטה החדש של היוצרת המרוקאית ובת זוגו של נביל עיוש מרים טוזאני  " הקפטן הכחול " – שתהיה אורחת הפסטיבל גם היא ומשלחת של יוצרות מרוקאיות וותיקות וצעירות שיציגו יצירות חדשות וישנות ויפגשו עם הקהל .

לציון חתימת ההסכם לשיתוף פעולה בין ישראל למרוקו, מגיש פסטיבל חיפה מחווה לקולנוע של מרוקו, קולנוע צעיר יחסית שמתקדם ומתפתח במהירות וכבר תופס מקום של כבוד בקולנוע של המַגְרֶבּ בפרט והעולם הערבי בכלל.

הפסטיבל יארח משלחת יוצרים ממרוקו ביניהם נביל עיוש ("נסיך הרחוב", "סוסיו של אלוהים") , מבכירי הבמאים בעולם. המחווה כוללת הקרנת מבחר סרטים של נשים יוצרות, שמתמקדים במעמדה של האישה בחברה מסורתית, ביחסים בין המינים ובשאיפה לחופש ושינוי. כמו כן יתקיימו מפגשים עם הקהל והתעשייה הישראלית.  ייתקיים איתו מפגש מיוחד שישתף את הקהל והתעשיה בסרטיו ובכיתת אמן. הזדמנות חד פעמית להכיר את האדם, האמן ואת יצירתו.

בפסטיבל יתקיים גם מפגש  של נשים יוצרות ממרוקו,  ביניהן ליילה מארקאשי ויסמין בנקירן  אשר תציג את סרטה החדש QUEENS  הישר מהבכורה בוונציה . מפגש פתוח לקהל ולנציגי ונציגות תעשיית הסרטים .

מנחה יסמין בושפר, מבקרת בכירה, איגוד המבקרים במרוקו. אורחת המפגש חנה הספרי אזולאי שסרטה "אנשים כתומים (2013) צולם במרוקו.

עוד מסגרות תוכן יוסיפו ניחוח מיוחד לפסטיבל. ביניהן: הלילות הפרועים של חיפה – מסגרת הקאלט של הפסטיבל, קולנוע לכל המשפחה וקולנוע קולינרי – רצועה העוסקת בתרבות המזון העולמית. הסרטים מלווים בטעימות אוכל ושתייה ופאנלים עם שפים ומומחי קולינריה שונים, בהנחיית אשת האוכל והעיתונאית הילה אלפרט.

"במבט אישי" מסגרת מיוחדת שאצרה פנינה בלייר, נשיאת הכבוד של הפסטיבל.

במסגרת זו יוקרנו ארבע סרטים לזכרו של תיאו אנגלופולוס, ידיד הפסטיבל ואחד מגדולי הבמאים בדורנו לציון עשר שנים למותו הטרגי בתאונת דרכים.   סרטו האחרון, ״אבק הזמן״, יצא ב-2008 בכיכובו של וילם דפו. שני יוצרים חשובים אלה נפגשו בשנת 2005 באירוע הפתיחה של פסטיבל חיפה, בו הוענקו להם פרסים על תרומתם לאמנות הקולנוע. תיאו נהרג באמצע צילומי סרטו האחרון ״הים האחר״ וכך נגדעו חייו. ארבעת הסרטים שיוקרנו לזכרו הם עותקים דיגיטליים חדשים.

אירועי תעשיה בפסטיבל 

בפסטיבל הסרטים הבינלאומי חיפה מהווים זירה יצירתית להצגת סרטים מיועדים בכל שלבי ההפקה וחיזוק קשרים עם אורחים בינלאומיים ופלטפורמות מקצועיות המארחות היצירה הישראלית בחו״ל. בין האורחים שיגיעו מחו"ל: משלחת מפיקים בכירים מאיטליה, מיזם משותף עם קרן רבינוביץ לאמנויות, משרד התרבות האיטלקי ואולפני צ׳ינהצ׳יטה אשר יפגשו עם בכירי המפיקים בישראל לשיתופי פעולה מעשיים בתחומי הסרט העלילתי, הסרט התיעודי, אנימציה וסדרות טלוויזיה. מנהלות פסטיבל לילות שחורים בטאלין יתארחו לשולחן עגול של שיתופי פעולה לקראת הפוקוס הישראלי בטאלין בנובמבר 2022. ומניגריה תגיע משלחת מפיקים בכירים שתציג אפשרויות לשיתוף פעולה עם תעשיית הסרטים התוססת נוליווד המייצרת 2500 סרטים בשנה. בשיתוף תאגיד הקולנוע בניגריה וחברת מן ארטס.

קולנוע ישראלי בפסטיבל: 50 סרטים ישראלים חדשים ו-2 הקרנות בכורה לסדרות טלוויזיה. 

7 סרטים עלילתיים חדשים יוקרנו במסגרת תחרות הקולנוע הישראלי 2022. 8 סרטים ישתתפו בתחרות הקולנוע הישראלי התיעודי בפסטיבל.

33 סרטים קצרים ישתתפו השנה בתחרויות הקולנוע הישראלי הקצר: התחרות לסרט סטודנטים קצר, התחרות לסרט עצמאי קצר והתחרות לסרטי אנימציה קצרים . הסרט הזוכה בקטגוריה זו יוקרן בפני חברי האקדמיה האמריקאית ויתמודד על מקום ברשימת המועמדים הסופית של האוסקר לסרטים קצרים.

"השתיקה"  (Silent) סרטו החדש של שמי זרחין ינעל את הפסטיבל.

 הסרט, בכיכובם של מוריס כהן, לבנה פינקלשטיין, אסתי זקהיים, אושרי כהן ליאת הר לב וצחי הלוי.

חייו של אביהו (מוריס כהן), איש טלוויזיה עם פה גדול מידי, הולכים ומסתבכים: אימו שרה (לבנה פינקלשטיין) הפסיקה לדבר, שקעה בשתיקה מוחלטת ואביהו לא מבין למה. אביב (אושרי כהן), תלמידו האהוב לשעבר, הופך במפתיע למועמד המוביל בבחירות לראשות הממשלה למרות שאף אחד לא יודע מה יש לו להגיד. הוא לא מתראיין, לא מדבר, לא נואם… פשוט שותק כל הדרך לניצחון, שתיקה שמאתגרת את אביהו עד כדי סיכון הקריירה שלו ומשפחתו. בין כל השתיקות, אביהו נע ונד עד לרגע שכולן יתחברו ויובילו אותו אל חשבון הנפש הגדול של חייו.

בין סרטיו של הבימאי המוערך שמי זרחין: "המילים הטובות", "העולם מצחיק", "אביבה אהובתי", "הכוכבים של שלומי"  ו"לילסדה".

התכנית המלאה נמצאת באתר הפסטיבל www.haifaff.co.il

פסטיבל הסרטים הבינלאומי חיפה, מתקיים בתמיכת המועצה הישראלית לקולנוע – משרד התרבות והספורט, משרד התיירות, המשרד לשיתוף פעולה אזורי ועיריית חיפה. הפסטיבל מופק ע"י אתו"ס – החברה לאמנות תרבות וספורט חיפה. המנהל האמנותי של הפסטיבל הוא ירון שמיר.

 

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן