Skip to content

מדינת ישראל דוחה את הערות לבנון לטיוטת ההסכם לכריית גז

גורם בכיר בממשלה: ישראל תפיק מאסדת כריש גז ברגע שהדבר יהיה אפשרי. הוא התרה בנסראללה ובחיזבאללה שבמידה ויעשה ניסיון לחבל בהפקת הגז הם יצטרכו לתת הסברים לעם בלבנון מדוע אין להם אסדת גז ועתיד כלכלי. שרת האנרגיה על יו"ר האופוזיציה שמיהר לגנות את ההסכם: זה דבר שהייתי מצפה מאויבינו, לא מנבחר ציבור. הוא פוגע בביטחון […]
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

גורם מדיני בכיר מסר היום (חמישי) כי ראש הממשלה יאיר לפיד קיבל את הערות לבנון לטיוטת ההסכם לכריית גז ודחה את הערות לבנון להסכם. על פי הגורם ראש הממשלה עודכן בפרטי השינויים המהותיים החדשים שלבנון מבקשת לעשות בהסכם, והורה לצוות המו"מ לדחותם. ראש הממשלה הבהיר שישראל לא תתפשר על האינטרסים הביטחוניים והכלכליים שלה בשום אופן גם אם זה אומר שלא יהיה הסכם בקרוב. עוד הוסיף הגורם הבכיר: "ישראל תפיק מאסדת כריש גז ברגע שהדבר יהיה אפשרי. אם החיזבאללה או מישהו אחר ינסה לפגוע באסדת כריש או לאיים עלינו – המו"מ על הקו הימי ייפסק לאלתר וחסן נסראללה יצטרך להסביר לאזרחי לבנון למה אין להם אסדת גז ועתיד כלכלי".

ראש הממשלה יאיר לפיד דחה את הערות לבנון (צילום: עמוס-בן-גרשום-לע"מ)

מוקדם יותר התייחס שר הביטחון בני גנץ לאיומי נסראללה ואמר כי " בין אם ייחתם ההסכם או לאו, אנו ערוכים להגן על התשתיות שלנו ועל ריבונותנו. אם חיזבאללה יבקש לפגוע בהן – המחיר הצבאי שמדינת לבנון וחיזבאללה ישלמו יהיה כבד מאוד.  איננו ששים אלי קרב, אך אנו מוכנים אליו".
שרת האנרגיה, ח"כ קארין אלהרר התייחסה גם היא להסכם האנרגיה ובריאיון למורן אזולאי וקובי ב – YNET והדגישה כי לא יהיה וויתור על שטח טריטוריאלי של ישראל. "אני מודעת לפרטי ההסכם, ויכולה לומר שהוא טוב למדינה. לא וויתרנו על סנטימטר אחד מהדרישות של מערכת הביטחון וגם לא נוותר. אם הלבנונים לא מעוניינים – אז לא יהיה הסכם", אמרה השרה.
היא אף התייחסה לדברי יו"ר האופוזיציה, ח"כ בנימין נתניהו שמהיר לגנות את ההסכם ואמרה: "הוא ממש עבד כדי לשרת את האינטרסים של חיזבאללה, עם הסרטון של ארגון הטרור שאומר 'ניצחנו'. זה דבר שהייתי מצפה מאויבינו, לא מנבחר ציבור. זה פוגע בביטחון המדינה."

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן