Skip to content

דרישות להסכם ממון תקף: המדריך המלא – משרד עורכי דין גרטל גרבר

(פ) כתבת תוכן שיווקי ממומנת - הפרסום כולו באחריות המפרסם (המערכת אינה אחראית לתוכן, למוצרים או לצילומים המופיעים בה)
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

ניתן לומר באופן חד משמעי כי חתימה על הסכם ממון מהווה צעד משמעותי שלא מעט זוגות נוטים לבצע טרם הנישואין, במטרה לוודא כי אף אחד מהצדדים לא יפסיד מהנכסים העומדים לרשותו או לחילופין מהרווחים הכספיים שלו במקרה בו שני הצדדים מחליטים להיפרד ולהגיע למעמד גירושין. כמו כן, ניתן לומר כי חתימה על הסכם ממון אף מתייצבת במטרה להבטיח כי כל אחד מהצדדים יהיה זכאי לשמור על הממון שלו גם במצב של גירושין ואי הסכמות עתידיות אשר עלולות להגיע עם הגירושין יחדיו. במטרה לבצע הסכם ממון תקף, הרי שישנן מספר דרישות המחייבות הבנה והסכמה מטעם שני הצדדים במטרה להכניסו לתוקף באופן משפטי. טרם הגעתכם אל מעמד החתימה ולמעמד ההחלטה הסופי, חשוב לוודא כי אתם אכן מבינים לעומק מול מה אתם נמצאים, במיוחד לאור העובדה שאתם עומדים לחתום על גבי מסמך חוקי, מסמך כזה אשר מחייב אתכם באחריות רבה על העתיד הכלכלי שלכם.

מהו הסכם ממון?

הסכם ממון הוא למעשה הסכם אשר נחתם על ידי שני בני זוג אשר עומדים להתחתן או לחילופין כבר נשואים, הסכם המתייחס לכל הסובב סביב הסכמי החלוקה הפיננסית בין שני הצדדים. מיותר לציין כי לא מעט זוגות במדינת ישראל בוחרים לחתום על גבי ההסכם במטרה לבטח את עצמם, ביטחון כזה שאומר שגם במקרה בו מערכת היחסים תגיע למצב של פרידה, הרי שהנכסים וההישגים הכלכליים של השניים לא יפגעו ויישארו ביניהם באופן שווה. זאת בעקבות העובדה כי בהסכמי גירושין, רבים נוטים לחלק את כלל הציוד והממון בין שני הצדדים באופן שווה – בצורה כזו שבאמצעות הסכם הממון, יוכלו בני הזוג לשמור על הנכסים השייכים להם. כך למעשה ניתן לציין כי מדובר על הסכם המהווה יציבות ורשת ביטחונית כלכלית, כזו אשר מבטיחה שהעניינים הכלכליים של המשפחה בחששות ודאגות כאלו ואחרות. כמו כן, במידה ואתם זוג טרי שטרם הגיע למעמד הנישואין, ההמלצה המרכזית תהיה להתייעץ עם שירותיו של עורך דין הסכם ממון , עורך דין שיעניק לכם את האפשרות לעבור את התהליך על הצד הטוב ביותר ולא פחות חשוב, בביטחון מלא.

צילום: pexels

הדרישות להסכם ממון תקף

ניתן לציין 3 דרישות מרכזיות אשר הופכות את הסכם הממון שלכם לתקף ומאושר באופן משפטי:

1.הדרישה הראשונית עבור הסכם ממון תקף תהיה לוודא כי אכן מדובר על הסכם אשר נערך בין בני הזוג. במילים אחרות – לא מספיק כי רק אחד מהצדדים מעוניין או לחילופין ההורים של הכלה והחתן מעוניינים – על בני הזוג לחתום ולערוך אותו יחדיו.

2. הדרישה השנייה עבור הסכם ממון תקף תהיה לוודא כי ההסכם אכן נחתם ונערך בכתב שכן, מדובר על דרישת בית המשפט, דרישה שמטרתה העיקרית הינה לוודא כי אכן בני הזוג חתמו באופן אישי.

3. הדרישה השלישית והאחרונה, בדומה לכלל ההסכמים השונים בעולם, תהיה קבלת אישור משפטי. כלומר, לאחר שסיימתם לחתום ולערוך את ההסכם יחד, הרי שעל ההסכם לעבור אישור של בית המשפט לענייני משפחה או לחילופין אישור של בית הדין הרבני.

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן