Skip to content

"ברוכים הבאים לגיהנום" בבית לסין: אפילו עם קושניר הייאוש לא יותר נוח

לאבי קושניר מגיע יותר מקומדיה רדודה מהולה בפירורי ריאליטי פלוס מלודרמה צפויה - ואפילו לא סוחטת דמעות. קומיקאי מעולה כמוהו זקוק לטקסט שנון וחכם, ולא לאוסף של בדיחות שמתחזות למחזה
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

דו"ח המבקר ירמי עמיר / הצגת בכורה

★★★★★

ברוכים הבאים לעוד קומדיה מבית היוצר של אבי קושניר ורמי ורד. אתם שואלים איך היה בגיהנום? אנסח זאת כך: אפילו כשאבי קושניר נמצא שם, הייאוש לא יותר נוח. אולי קצת.

קושניר מגלם גבר באמצע החיים, שיום אחד זוכה בלוטו. מרוב שמחה הוא חוטף התקף לב קטלני – וכך מגיע לגיהנום. למה? ככה. לא חסרות סיבות. הוא לא מגיע ממש לגיהנום, אלא לחדר המתנה בדרך לשם.

ויש גם מסר. קושניר. צילום: כפיר בולוטין

לא שהחיים של הגיבור שלנו היו גן עדן עלי אדמות, אבל הוא אינו מוכן לקבל את הדין, טוען שמדובר בטעות ומנסה לשכנע את השטן להחזיר אותו לחיים. אבל לשטן יש תנאים. הוא דורש מהגיבור שלנו להתעמת עם עברו ולבקש סליחה מכל האנשים שפגע בהם. כלומר: לא באנו לסתם קומדיה שכתב רמי ורד, אלא לקומדיה עם מסר עמוק במיוחד על היכולת שלנו לקחת אחריות וכד'.

הסיפור לא באמת חשוב: הוא רק תירוץ ללהק שוב את קושניר לתפקיד הראשי. אבל התוצאה מאכזבת: "ברוכים הבאים לגיהנום" היא קומדיה רדודה מהולה בפירורי ריאליטי פלוס מלודרמה צפויה – ואפילו לא סוחטת דמעות.

מדובר בעצם במופע סטנדאפ של קושניר, כאשר השחקנים סביבו מרימים לו להנחתות. אבל גם קומיקאי מעולה כמוהו זקוק לטקסט שנון וחכם, ולא לאוסף של בדיחות שמתחזות למחזה. כנ"ל רמי ורד, שיודע לכתוב טקסטים יותר חריפים ויותר מעניינים. לא הייתי ממהר לשלוח את שניהם לגיהנום. מגיע להם עוד צ'אנס. אולי לא בבית לסין, אלא בתיאטרון שיידע להפוך את הלימון שלהם ללימונדה.

 

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן