Skip to content

צה"ל הכריז על שטח צבאי סגור בפני פעילים שהגיעו לעזור במסיק זיתים

אוטובוס של פעילי שלום עכשיו ורבנים למען זכויות אדם נעצר בצומת תפוח בדרכו לאדמות א-סאוויה. צה"ל טוען כי האזור נסגר בפניהם משקולים מבצעיים
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

אוטובוס של פעילי 'שלום עכשיו' בדרכו לעזור במסיק זיתים בכפר א-סאוויה המצוי בנפת שכם בגדה המערבית, נעצר הבוקר (שישי) בצומת תפוח בידי צה"ל ולא הורשה להמשיך בדרכו. מפקד הכוח הצבאי שהמתין לאוטובוס, הציג בפני הפעילים צו שטח צבאי סגור החתום על ידי מח"ט שומרון אל"מ שמעון סיסו שנכנס לתפקידו לפני כחודש וחצי. על פי הצו הכריז המח"ט על האזור כשטח צבאי סגור למעט המתנחלים, כוחות ביטחון ובעצם כל אדם שאינו מזוהה עם פעילות שלום עכשיו. בעת מסירת הצו לידי הפעילים הגיע למקום רכב ביטחון של התנחלות רחלים הסמוכה למטע הזיתים בו מתבצע מסיק הזיתים, ולטענת הפעילים בדק את הצו ו"אישר" לחיילים בתנועת יד שהצו תואם לרצונו. את המסיק מארגנים מדי שנה פעילי 'רבנים לזכויות אדם' ולדבריהם הוצג בפניהם צו שטח צבאי סגור על החלקות הפלסטיניות בהן אמור להתקיים המסיק, וצו רידוד הנועד להגביל את תנועתם ברחבי השטחים.

המודעה של שלום עכשיו (צילום מחשבון הפייסבוק)
צו השטח צבאי הסגור (צילום: שלום עכשיו)
רכז הביטחון בודק את הצו בידי החיילים (צילום: שלום עכשיו)

משלום עכשיו נמסר כי "בצבא מבינים שסמוטריץ בדרך למשרד הביטחון ומזדרזים ליישר קו. בזמן שמונעים מאיתנו לסייע לפלסטינים, מתנחלים אלימים מסתובבים חופשי. זה הזמן להתעורר ולהפנים שהממשלה הנכנסת היא אסון לכל מי שחפץ בשלום ובעתיד טוב יותר ולהצטרף אלינו למאבק".
מדובר צה"ל נמסר כי "בהתאם להערכת המצב ולשיקולים המבצעיים, הוכרז שטח צבאי סגור במרחב הסמוך ליישוב רחלים, שבמרחב החטיבה המרחבית שומרון. בהתאם להוראות הצו, אוטובוס ישראלי שהיה בדרכו למרחב, עוכב על ידי כוח צה'"ל. הכוח הסביר לנוסעי האוטובוס כי מדובר במרחב אליו לא ניתן להגיע. האוטובוס נסע מן המקום, ללא אירועים חריגים."

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן