Skip to content

"תלויה באוויר": מותחן אינטנסיבי למסך הכי גדול שאפשר

ביקורת סרט: אם אין לכם כבר פחד גבהים, בהחלט יהיה לכם אחרי הצפייה ב-"תלויה באוויר"
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

.

בעבר הייתה ועדת צנזורה, שבדקה שכל סרט אם מתאים לקטינים – אם זה נוגע למין, סמים, עירום, אלימות ועוד. הוועדה אמנם פעילה, ואף סרט לא נפסל מזה שנים רבות, ואכן נקבע מה המינימום גיל שניתן לצפות בכל סרט קולנוע (אם כי נדיר שבתי הקולנוע מפקחים על זה). עם זאת, נראה כי חלק מן הסרטים צריכים לבוא עם אזהרה נוספת – כפי שיש באזהרות מסע לחו"ל, או לסירוגין בכניסה לרכבות הרים בפארק שעשועים: כמו ש"לא מתאים לבעלי נטייה חרדתית". "תלויה באוויר" של הבמאי סקוט מאן הוא סרט כזה, כי כאשר צופים בו על המסך הגדול, עשוי לייצר השפעות של סחרחורת, בחילה ואפילו איבוד שיווי משקל, למי שסובל מאקרופוביה או ורטיגו. במקרה של הכותב לעיל, כמעט התקף לב.

עבור החברות הכי טובות, בקי והאנטר, החיים עוסקים בכיבוש פחדים ובפריצת גבולות. עם זאת, לאחר שהן מטפסות כ-600 מטר לראשו של מגדל רדיו מרוחק ונטוש, הן מוצאות את עצמן תקועות ללא דרך לרדת. כעת, כישורי הטיפוס והמומחיות שלהן עומדים למבחן אולטימטיבי כשהן נלחמות נואשות כדי לשרוד את פגעי מזג האוויר, מחסור באספקת חמצן וגבהים מעוררי ורטיגו.

בתחילתו, הסרט מתאר רעיון דומה לסרט "על הקצה" שיצא לאחרונה. שניהם מתרכזים סביב אישה שמאבדת את בן זוגה בתאונת טיפוס, ושנה לאחר מכן משתכנעות לעמוד באתגר שנראה בלתי עביר. אולם למרבה המזל, מאותה הנקודה, שתי העלילות מתפצלות ו-"תלויה באוויר" מתעלה על הסרט האחר ומגיע לגבהים מרשימים חדשים. עבודת הצילום משובחת ומכניסה את הקהל הצופים למגדל – יחד עם שתי הגיבורות. עוקבים אחר המסע שלהן בכל שלב במהלך עלייתם. ייתכן שהצילום משתמש בלא מעט CGI כדי להשיג את מטרתו, ובכל זאת זה לא מפריע למוח שלנו להטעות אותך לחשוב שאנו באמת מאות מטרים מעל הקרקע. בדיוק כמו התחושה הזו בבור הבטן, כשמציצים מעבר לקצה של צוק.

כמובן, כלי טיס בלתי מאוישים מפוארים ועבודת צילום נהדרת לא שווים כלום, אם לצופים לא היה אכפת משתי הנשים הלכודות בראש המגדל. כן, ההחלטה לטפס על מגדל רדיו נטוש בגובה 600 מטר היא ללא ספק החלטה אידיוטית. כזו שניזונה מהלך הרוח של התמכרות לאדרנלין ולתיעוד עצמי של הארפר, לצד ההחלטה המהוססת של בקי לצאת מפקעת האבל שלה. אולם ברגע שהן נלכדות בראש המגדל, כל החלטה שהן מקבלות נראית הגיונית מאוד, אם כי מסוכנת ביותר. גרייס פולטון ו-וירג'יניה הארפר מעבירות לדמויות שלהן חוסן וקשיחות, והשתיים מציגות בהצלחה נשים צעירות חכמות ובעלות תושייה, שאי אפשר שלא לחבב אותן.

ההימור בסרט ממשיך להתרומם ללא הרף, בעיטה אמיתית בשיניים, בהתחשב בכך שהשתיים צריכות להתמודד עם אובדן האספקה שלהן, נשרים מנקרים מעל וסוד שעלול לתקוע טריז בלתי ניתן לשינוי ביניהן. אמנם זמן הסרט מתארך מעט מעבר לנדרש, עם זאת הסרט מצליח לשמור על המתח מספיק זמן כדי להגיע לסיכום המרגש שלו. אם אין לכם כבר פחד גבהים מטקסט זה, בהחלט יהיה לכם אחרי הצפייה ב-"תלויה באוויר". זהו מותחן אינטנסיבי שצריך לחוות על המסך הכי גדול שאפשר.

"תלויה באוויר | Fall" – עכשיו בבתי הקולנוע.

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן