Skip to content

הרכבת ממשלה וצרות בקואליציה כנראה פחות חשובות לנתניהו, הפיצוי שבנו נדרש לשלם – כן

יו"ר הקואליציה, ח"כ בנימין נתניהו שחשבון הפייסבוק והטוויטר שלו מלאו תמיד בהצהרות כנגד ממשלת השינוי ושיתופי פעולת "רעייתי" למען הציבור, פינה מקום להפסד בנו שנדרש סופית לשלם כ – 400 אלף ₪ לעורכו לשעבר של וואלה. מקהלת המהדהדים מיהרה להדהד. הבן מתכוון כנראה לערער שוב בעליון על הכרעת העליון
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

לא יאומן כי יסופר. יו"ר האופוזיציה וראש הממשלה המיועד, ח"כ בנימין נתניהו שאמור להיות עסוק מעל ראשו בענייני הקמת קואליציה ממשלתית עם חרדים בעלי תביעות קיצוניות, עם מתנחלים קיצונים עם דרישות קיצוניות, עם מינוי עבריין מורשע לתפקד שר ועוד זוטות כמֹו כיבוי שריפות במפלגתו בענייני תיקים בכירים, עסוק מאוד ומוטרד מעל ראשו דווקא בתשלום פיצויים בסך רבע מיליון ₪ שבנו יאיר חויב סופית לאחר ערעור על גבי ערעור בבית השפט המחוזי ובבית משפט העליון לשלם לעורך וואלה לשעבר אבי אלקלעי. על פי הערכות נתניהו ועורך הדין המייצג את נתניהו הבן  מדובר ב-400 אלף ₪ כולל ריבית והצמדה. כל מאבקי הכוח להקמת ממשלת הימין – מלא על מלא, כל אלו נדחקו לקרן הזווית מול האפשרות האיומה שבנו, מחמל נפשו, יאלץ להיפרד מרבע מיליון שקל פלוס הצמדה, ריבית והוצאות משפט. נתניהו וככל הנראה גם אשתו, שרה זועמים. כיצד העז העליון לדחות בקשה נוספת לביטול החלטת המחוזי ירושלים שחייב את נתניהו הבן לשלם את הפיצוי לדעת משפחת נתניהו 'גזלו' מיאיר 400 אלף שקל. גזלו, לא פחות ולא יותר, לאמור: גזל –  לְקִיחַת דָּבָר בְּחָזְקָה מֵאֲחֵרִים, עשֶׁק, שֹׁד, כך על פי המילון. נתניהו לא העלה את זעמו והעלה את הגיגיו בחשבון הפייסבוק שלו, וצייץ אותם בטוויטר כאילו דברי הזעם והתוכחה לא באו מפיו, או מפי רעייתו אלא אלא כהרגלו העלה אותם כאילו לכאורה באו מפיו של אדם אחר, במקרה זה פרקליטו של הבן. העורך דין טוען: "גזלו מיאיר נתניהו כ400 אלף  ש״ח בעוול נוראי, בניגוד לחוק, ללא שניתנה לו הזכות לנהל הליך משפטי – בפעם ראשונה בהיסטוריה של מדינת ישראל בנסיבות שכאלה וכל זה על ״שייר״ בפייסבוק", והוא מוסיף: "בניגוד למקובל ובאופן תקדימי ופרסונאלי, יאיר נתניהו, חויב בתשלום אדיר על תביעת לשון הרע שאף אם הייתה נכונה (והיא לא), אינה שווה יותר מכמה עשרות אלפי שקלים בודדים, כל זאת תוך רמיסת זכויות יסוד ובחוסר סמכות". כך עורך הדין & נתניהו.

צילום אילוסטרציה: FREEPIK

עיון בפסק דינו של שופט העליון נועם סולברג שאיננו נחשב גם בעיניי נתניהו ואחרים לשמאל התייחס בהחלטתו לטענות אלו וכתב: "עיון בבקשה מעלה, כי זו אינה מעוררת שאלה משפטית עקרונית החורגת מעניינם הפרטני של הצדדים, ואינה מעלה חשש שמא נגרם עיוות דין. נתניהו טוען, כי "דרך המלך" במקרים שבהם ניתן פסק דין בהעדר הגנה, היא ביטול פסק הדין, תוך 'ריפוי' הנזק שנגרם לבעל הדין שכנגד, באמצעות פסיקת הוצאות בגין אי-הגשת כתב ההגנה במועד. לשיטתו, "כך נהוג בתיקים אחרים….טענה זו – אין בידי לקבל", כך  פסק שופט העליון. סולברג  גם ציין כי "מן הראוי להזכיר הצעה שהציע בשעתו בית משפט השלום בתל אביב-יפו (הרשם הבכיר א' כהן), בהחלטה מיום 2020.3.12 – לבטל את פסק הדין, ולאפשר לנתניהו להגיש כתב הגנה, כנגד תשלום הוצאות לאלקלעי בסך של 5000 ₪, הייתה זו הצעה הוגנת ומקובלת. דא עקא, בא-כוחו של נתניהו … הזדרז להודיע בו ביום על דחייתה". כלומר, כאשר בית המשפט המחוזי אישר לנתניהו לבטל את פסק הדין "הנוראי" ובלבד שישלם לתובע אלקלעי רק הוצאות משפט בסך כמה אלפי שקלים ומרגע התשלום פסק הדין יבוטל ונתניהו הצעיר יוכל לנהל משפט ולהגיב על כתב תביעת לשון הרע, הוא, יאיר נתניהו סירב. לאחר מכן בתחילת חודש מרץ  2020 הוא ערער בבית משפט השלום וטען כי התביעה נשלחה בדואר רשום וכאורה כלל לא הומצאה לו – לאמור, אפילו לא קיבלתי את כתב התביעה. בית משפט השלום דחה טענה זו וקבע: "כתב התביעה נמסר כדין לכתובתו  הרשומה של המבקש במשרד הפנים, באותה עת מעון ראש הממשלה (בבלפור א.מ), עבר את כל התהליכים הביטחוניים לצורך 'זיכויו' והושם בתיבה המיועדת לשוכני ראש הממשלה, בהמשך לכך קבע בית המשפט המחוזי כי משלב זה ואילך [נתניהו] לא טרח לברר או להביא ראיות שיתמכו בטענתו שדבר הדואר לא נמסר לו". לגבי טענת נתניהו שעצם קיום התביעה נודע לו מהתקשורת\ הייתה לנתניהו "ידיעה קונסטרוקטיבית מהותית על התביעה שהוגשה נגדו ולראייה – תגובה שהגיב בטוויטר לפרסום ידיעה בעיתון גלובס מיום 27/11/2019 (יום לאחר הגשת התביעה) שבה דווח על הגשת התביעה נגדו", "לנוכח האמור , ושנתניהו לא טען כלל וכלל לגבי סיכויי הגנתו במשפט ולא טען טענות כלשהן זולת טענת אי – המסירה נדחית בקשתו לביטול פסק הדין". כתב שופט העליון כשהוא מנמק בן השאר את החלטתו. אלא שאת עורך הדין המצוטט על ידי בנימין נתניהו זה לא מרשים והוא דבק בטענה לחוסר צדק. "למרות שהתובע ידע שיאיר מיוצג ע"י עו"ד מסויים, הוא שלח את כתב התביעה אל משרד ראש הממשלה -ולא עדכן את העו״ד של יאיר. כתב התביעה לא נמסר ליאיר  ישירות, ולא באופן אישי כמתחייב, אלא נמסר לפקיד אלמוני במשרד ראש הממשלה, שיאיר אינו מכיר אותו. יאיר מעולם לא ידע על כך שהוגשה נגדו תביעה. עד היום לא הוצג מעולם תצהיר ממי שמסר את התביעה לכאורה ובוודאי מעולם לא נחקר על כך כמתחייב בחוק בבית המשפט". בסעיף 4 להחלטתו של סולברג הוא מתייחס גם לכך וכותב כי מצהירים (שמסרו את כתב התביעה א.מ), (בכללם גם ראש אגף ביטחון וחירום במשרד ראש הממשלה) נחקרו על תצהיריהם, טעות הצדדים נשקלו ….וניתנה החלטה על דחיית הבקשה ביטול פסק הדין", "נקבע כי כתב התביעה נמסר…(לנתניהו א.מ) כדין".
זה לא מספק את האב נתניהו והוא כותב ממשיך לצטט את עו"ד אוריאל חור ניזרי: "השופטת כוכבה לוי מבית המשפט השלום ת״א, מסרבת לעשות זאת – בפעם הראשונה בהיסטוריה – באופן קפקאי לחלוטין. היא מסרבת לאפשר לו להגיש כתב הגנה – והותירה נגדו פסק דין בלי לאפשר לו לנהל משפט זכות בסיסית בכל מדינה דמוקרטית" נתניהו זועם גם על שופט העליון וממשיך לצטט את עורך הדין: "כאילו שלא די באמור, אף במחוזי השופטת וכעת גם בעליון, סרבו לתת ליאיר את יומו בבית המשפט ופסקו לראשונה מקום המדינה סכום שהגיע כבר לכ – 400,000 ש"ח, על ״שייר״ (SHIR א.מ) בפייסבוק". בכוונת נתניהו הבן לערער שוב, ם לא צלחה דרכו בשלום ובמחוזי ואז בעליון, יערער שוב בעליון על החלטת שופט העליון: "כעת יש לקוות שבית המשפט העליון יעצור את העוול הנורא הזה. ישנו עוד ערעור על פסק הדין עצמו, שתלוי ועומד ויש לקוות שבית המשפט בסופו של יום יעשה את הדבר הבסיסי המגיע לכל אדם – ויאפשר ליאיר לקבל את יומו בבית המשפט״.

שרשת הדהודי הנגד שנראים כמוכתבים מראש צצו כפטריות אחר הגשם

במקביל לפרסומי נתניה הנזעם הופיעו כצפוי במקביל ציוצי המהדהדים הקבועים: ח"כ בועז ביסמונט, ח"כ אמיר אוחנה, חבר הכנסת גלית דיסטל אטבראין ויואב קיש. לפתע איש מהם לא עסוק בהקמת קואליציה, הם נרעשים מהפסדו של הג'וניור שיאלץ לשלם את הפיצויים.
"חידה לי לכם" חד ביסמונט, "מתי לחיצה על כפתור "שתף" בפייסבוק עולה 400 אלף שח ולמי? ועוד חידה-איפה לעזאזל מחייבים אדם לשלם כזה סכום מטורף בלי שבכלל ידע שתבעו אותו?? וחידה אחרונה-ממתי לשלוח מכתב למשרד של אבא מספיק כדי לחייב משפטית את הבן??!, ביסמונט קובע את תזה הרגילה: הג'וניור לא הפסיד בבית המשפט אלא בגלל היותו "ניחשתם נכון, רק בישראל. כשקוראים לך יאיר נתניהו". בסיפור הזה לא משנה מה אתם מרגישים כלפי יאיר נתניהו. אין אדם הגון שיחשוב שעונש של 400 אלף ש"ח על שיתוף ברשת של טקסט שלא הוכח בכלל כדיבה ועוד בכתב תביעה שהוגש שלא כדין לאדם הלא נכון ושבאופן חריג לא בוטל גם אחרי שהתגלתה הטעות – הגיוני או צודק. הם שללו ממנו את יומו במשפט", צייצה הדיסטל. "לכול אדם מגיעה הזכות להגן על עצמו. כנראה שאם קוראים לך יאיר נתניהו יש כאלו שחושבים שניתן לשלול ממך זכות זו. יש גבול לרדיפה. גם אם אתם מ"מחנה רק לא ביבי" יש דברים שלא עושים. חייבים לתקן", קובע נמרצות עם איום מרומז, ח"כ יואב קיש. "..הנתבע – יאיר נתניהו. כתב התביעה בכלל לא הוגש אליו. פסק הדין ניתן בהיעדר כתב הגנה. הבקשה (השגרתית!) לביטול פס"ד לצורך הגשת כתב הגנה נדחתה (חריג מאוד!). "צדק צדק תרדוף"?או שמא "תרדוף"!, מקטרג "ח"כ אמיר אוחנה. "…אם בית המשפט מסוגל לחייב 400 אלף שקל על *שיתוף* של פוסט שפרסם מישהו אחר, יש לנו בעיה חמורה עם חופש הביטוי במדינת ישראל", שיתף יאיר נתניהו בחשבון הפייסבוק שלו את ציוצו של החרדי, אברהם גרינצייג, לשעבר עורך באתר החרדי, חדרי חרדים.  ״גזלו מיאיר נתניהו כ400 אלף  ש״ח בעוול נוראי, בניגוד לחוק, ללא שניתנה לו הזכות לנהל הליך משפטי – בפעם ראשונה בהיסטוריה של מדינת ישראל בנסיבות שכאלה וכל זה על ״שייר״ בפייסבוק. בניגוד למקובל ובאופן תקדימי ופרסונאלי, יאיר נתניהו, חויב בתשלום אדיר על תביעת לשון הרע שאף אם הייתה נכונה (והיא לא), אינה שווה יותר מכמה עשרות אלפי שקלים בודדים, כל זאת תוך רמיסת זכויות יסוד ובחוסר סמכות."


גלית דיסטל אטבריאן


יואב קיש

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן