Skip to content

חברון: חייל אחד הודיע: "בן גביר הולך לעשות כאן סדר, נגמר הבית זונות". חייל שני הכה פעיל שמאל באגרוף

חיילים מחטיבת גבעתי לפעילי שמאל כי "אני קובע מה החוק ו"אני שונא שמאלנים". פעיל שמאל הוטח ארצה והוכה. עיתונאי נדחף בגסות והורחק בתנועות איום. דובר צה"ל למגפון: החיילים הושעו מפעילות ויתוחקרו על ידי משטרה צבאית
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

 

אין ספק כי עליית משטר ימין קיצוני תחת השפעת יו"ר האופוזיציה, ח"כ בנימין נתניהו שקידם את הבן גבירים והסמוטריצים בשילוב החרדים הקיצוניים כמו ח"כ יצחק גולדקנופ, ניכרת היטב בציבור ופשטה גם בצה"ל.  הבוקר (שישי) בצומת דוד בחברון, היכה חייל מחטיבת גבעתי פעיל שמאל שהגיע לחברון, החייל הכה בו באגרופו, הפילו אל הרצפה והמשיך להכות בו גם כשהאחרון שכב על הכביש וגונן על ראשו בידיו.  בתוך כך חברו לאותה חטיבה הסביר בזחיחות פנים לפעיל שמאל כי : "נגמרו הימים הטובים בהם פעילי  שמאל יגיע לחברון וכי " "בן גביר הולך לעשות פה סדר במקום הזה. זהו, אכלתם אותה, נגמר הבית זונות שאתה עושה פה. אתה עושה הכל נגד החוק, אני קובע מה החוק. לך אחורה". תוך כך הבוקר חתמו הליכוד ועוצמה יהודית על הסכם למינוי איתמר בן גביר לשר לביטחון הפנים עם סמכויות מורחבות, בהן אחריות על פעילות משמר הגבול בגדה המערבית. "אני שונא שמאלנים", צעק החייל. באירוע אחר אמר חייל כשנשק דרוך בידיו, מופנה אל פעילי שמאל ושר להם על ארץ ישראל פורחת כשלידו עומדים שני מתנחלים מחויכים ומרוצים מהתנהגותו.

נגמר הבית זונות – בן גביר יעשה כאן סדר (צילום מחשבון הטויטר של אורן זיו לפי סעיף 27א לחוק זכויות יוצרים)


צילום: אורן זיו בחשבון הטוויטר שלו

מכוון נשק דרוך לפעילי שמאל ושר להם בעידוד המתנחלים (צילום: מסתכלים לכיבוש בעיניים לפי סעיף 27א לחוק זכיות יוצרים)


צילום: מסתכלים לכיבוש בעיניים בחשבון הטוויטר

מטיח פעיל שמאל אל הכביש ומכה אותו (צילום: Issa Amro בחשבון הטוויטר שלו לפי סעיף 27א לחוק זכויות יוצרים)


מכה באגרוף פעיל שמאל (צילום Issa Amro בחשבון הטוויטר שלו (לפי סעיף 27א לחוק זכויות יוצרים)


חייל צה"ל תוקף בברוטליות את העיתונאי אלי ביתאן (צילום מחשבון הטוויטר של ישראל פריי (לפי סעיף 27א לחוק זכויות יוצרים)

הרמטכ"ל אביב כוכבי: האירועים חמורים ביותר ומנוגדים לערכי צה״ל ולפקודותיו

מטעם הרמטכ"ל, רב אלוף כוכב אביבי  הנמסר כי "כל אירוע של אלימות פיזית או מילולית מצד חיילי צה״ל מנוגד לערכי צה״ל ופקודותיו״. מדובר צה"ל נמסר כי "מוקדם יותר היום (שישי) התפתח חיכוך בין לוחמי צה״ל לאזרחים במרחב העיר חברון. התנהלות החיילים חמורה והאלימות שהופעלה אינה עולה בקנה אחד עם ערכי צה"ל ובכלל זה ערך הממלכתיות. האירועים יתוחקרו ע"י מפקד פיקוד המרכז, אלוף יהודה פוקס. אירוע האלימות ייחקר על ידי המשטרה הצבאית, עם סיומה יועברו הממצאים לבחינת הפרקליטות הצבאית. הלוחמים המעורבים הושעו מפעילות מבצעית עד לתום החקירה. הרמטכ"ל, רב-אלוף אביב כוכבי מגנה בחריפות כל שימוש באלימות, פיזית או מילולית, ורואה בחומרה כל גילוי אלימות מצד חיילי צה"ל. הרמטכ"ל סיכם: "האירועים חמורים ביותר ומנוגדים לערכי צה״ל ולפקודותיו. מפקדי צה״ל וחייליו נדרשים לבצע את המשימות בנחישות ובאופן מיטבי תוך שמירה על ערך כבוד האדם וממלכתיות. הנהלים וההנחיות מאפשרים לחיילים חופש פעולה כדי לבצע את משימתם, אך אסור להם להפעיל כח שלא לצורך ואסור להם לנהוג באלימות. מקור עוצמתו של צה"ל הוא בהיותו צבא מקצועי ומשימתי, ערכי וממלכתי".

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן