Skip to content

ג'נין: בת 15 נהרגה על גג ביתה מאש חיילי צה"ל

הנערה נורתה בידי צה"ל ונמצאה על ידי אביה לאחר שחיילי צה"ל עזבו את האזור. על פי דובר צה"ל במהלך הפעילות, מספר חשודים השליכו מטענים וירו ירי מסיבי ומדויק לעבר הכוחות, שירו לעבר חמושים שזוהו במרחב
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

בת 15 נהרגה הלילה (ראשון)  מירי בראשה שנורתה על ידי חיילי צה"ל. שר הביטחון בני גנץ התייחס למותה ואמר כי הוא מצר מאוד על מותה וכי בצה"ל תיפתח חקירת האירוע ונסיבותיו. על פי משרד הבריאות הפלסטיני הנערה, ג'נה מאג'די זכארנה, נמצאה על ידי משפחתה כשהיא מתבוססת בדמה ללא רוח חיים. לאחר שחיילי צה"ל עזבו אתך האזור. חברת הכנסת עאידה תומא סלימאן עלתה היום לדוכן הכנסת, הזכירה את מותה של הנערה, האשימה בכך את הכיבוש ואמרה: "כן היא שאהידה". דודה של ג'נא, מאג'ד זכארנה, סיפר הבוקר לרדיו א-שמס כי הנערה עלתה לגג הבניין כששמעה קולות ירי. לדבריו, עשתה זאת מתוך סקרנות, כמו רבים אחרים, ולא חשבה שהיא תיפגע. הוא סיפר שכמה דקות לאחר מכן עלה אביה לגג לראות למה היא לא עונה לו ומצא אותה ללא רוח חיים. לדברי הדוד, חילופי האש היו כ-50 מטר ממנה והיא נפגעה מירי בראשה, ובבית החולים בג'נין זיהו בגופה עוד ארבע פגיעות לפחות. קצין בכיר בצה"ל אמר שהנערה נהרגה בשוגג על ידי צלף של מג"ב שזיהה אותה בשוגג כמחבל חמוש. הערב פרסם דובר צה"ל כי בתום תחקור ראשוני, נמצא שאכן קיימת סבירות גבוהה שהנערה שנהרגה, נפגעה מירי בשוגג שבוצע לעבר חמושים על גג באזור ממנו בוצע ירי על הכוח. כפי הנראה, הנערה שנהרגה היתה על גג אחד הבתים בקרבת החמושים.  דובר צה"ל טען כי הטענה כי כוחות הביטחון ירו לעבר בלתי מעורבים באופן מכוון הינה מופרכת וחסרת בסיס וכי כוחות הביטחון ימשיכו לתחקר ולפעול לבירור נסיבות האירוע. "צה״ל ומפקדיו מצרים על כל פגיעה בבלתי מעורבים, גם כאלו המצויים בסביבת קרב ובחילופי האש בקרבת המחבלים החמושים. כוחות הביטחון ימשיכו לפעול לסיכול טרור בכל מקום שיידרש תוך מאמץ להימנע מפגיעה בבלתי מעורבים", נמסר מצה"ל.

ג'נא מאג'די זכארנה. השלט שבידיה אומר: אל תתעסקו עם ג'אנא כי בעיות הנערות הן רבות" (צילום: WAFA ע"פ סעיף 27א לחוק זכויות יוצרים)

שר הביטחון בני גנץ, שדיבר היום בישיבת סיעת המחנה הממלכתי בכנסת, אמר כי הכוחות השיבו באש לעבר מקורות הירי מתוך הגנה עצמית – וציין כי הפגיעה בנערה נמצאת בתחקור. "בניגוד למי שיושבים על הצירים עם נשק, אבנים ובקבוקי תבערה, ומחכים להזדמנות לרצוח נערות ונערים ישראלים, נשים, זקנים וטף – חיילי צה"ל לא יורים במכוון לעבר בלתי מעורבים", אמר. "צה"ל ימשיך לפעול לסיכול טרור, בכל מקום ובכל שעה, תוך הקפדה על הוראות הפתיחה באש. למפקדים ולחיילים יש גיבוי מלא להמשיך ולמלא את משימתם במקצועיות ובנחישות".
מצה"ל נמסר כי "בפעילות במרחב העיר ג׳נין שבמרחב החטיבה המרחבית מנשה, כוחות הביטחון עצרו שלושה מבוקשים". תוך כך, כך דובר צה"ל: "במהלך הפעילות, מספר חשודים השליכו מטענים וירו ירי מסיבי ומדויק לעבר הכוחות, שירו לעבר חמושים שזוהו במרחב. מוכרת טענה על הרוגה פלסטינית. נסיבות המקרה בבירור". על פי משרד הבריאות הפלסטיני זכארנה היא הקורבן ה-166 מתחילת השנה בגדה המערבית וההרוגה העשירית מאז תחילת החודש. מארגון זכויות האדם יש דין נמסר בתגובה לממצאי התחקיר הצבאי: ״יש ללמוד לקח מהמקרה של העיתונאית שירין אבו עאקלה. במקרים רבים ישראל מסרבת לחקור באופן אמתי מקרי ירי בגדה המערבית. תחקיר צבאי איננו מספיק, יש לפתוח מיד בחקירה פלילית שתקבע את נסיבות מותה של הנערה". ראש הממשלה יאיר לפיד הביע צער על מותה של הנערה במהלך פעילות למעצר חשודים בטרור בג'נין ושלח את תנחומיו למשפחתה.  רה"מ לפיד הדגיש כי התחקיר שפורסם ראשוני בלבד, וכי כוחות הביטחון ממשיכים לתחקר לבירור נסיבות האירוע.  לפיד ציין כי מדינת ישראל תמשיך לפעול לסיכול טרור וללכידת מחבלים בכל מקום שיידרש, זאת תוך שהוא סומך על לוחמי צה"ל וכוחות הביטחון שבעת פעילותם, גם המורכבת ביותר, הם עושים וימשיכו לעשות את המרב על מנת למנוע פגיעה בבלתי מעורבים.

 

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן