Skip to content

מופע מחווה לאתגר קרת במדיטק חולון

אתגר קרת, קרן מור, מנשה נוי, ערן צור, יהלי סובול, דניאל סלומון, קרני פוסטל, אסף רוט, קרן טננבאום באירוע ספרותי מוסיקלי מיוחד בסדרת המופת "תן למילים לעשות בך". המופע החד-פעמי בניהולו המוסיקלי של ערן צור חוגג 30 שנה לספרו הראשון של אתגר קרת "צִנורות". מתי ואיפה? - 30 בדצמבר, בשעה 12:00 במדיטק חולון
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

מדיטק חולון יוצא באירוע מחווה חד-פעמי לרגל חגיגות 30 שנה לספרו הראשון "צִנורות" של הסופר, המחזאי והפזמונאי אתגר קרת. המופע הייחודי משלב קוקטייל של סיפורים, שירים והרבה דמיון בהשתתפות אמנים. במופע יוצגו לראשונה ביצועים מקוריים ולחנים חדשים לטקסטים ספרותיים.

אתגר קרת, תן למילים לעשות בך, מדיטק חולון . צילום ליאל זנד

 מדיטק חולון מציג את סדרת המופעים הבלעדית ויוצאת הדופן בנוף התרבותי "תן למילים לעשות בך" . זו השנה ה-16 בה נפגשים על במה אחת שחקנים ומוסיקאים, סופרים, ומשוררים המציגים ביצועים מקוריים ולחנים חדשים לטקסטים ספרותיים המתבססים על נושא המופע. כל מופע מהווה אנתולוגיה בימתית חיה העוסקת ביוצר שהשפיע על התרבות הישראלית באופן עמוק.

המופע הנוכחי מוקדש לסופר, מחזאי ותסריטאי אתגר קרת וכולל עושר ספרותי ושירה באמצעות הלחנה ועיבודים מוסיקליים חדשים אשר הולחנו במיוחד עבור המופע ויבוצעו על ידי ערן צור, דניאל סלומון, קרני פוסטל, אסף רוט וקרן טננבאום. במהלך המופע ישולבו גם קטעי קראה של קרן מור ומנשה נוי.

קרת, חתן פרס ספיר, אשר ספריו זכו להצלחה גדולה ורבים מהם היו לרבי-מכר בישראל ובחו"ל וזכו לפרסים בינלאומיים. קרת הוא מהסופרים העבריים המתורגמים ביותר וספריו תורגמו ליותר מ-45 שפות. סגנונו של קרת, המימד הוויזואלי של סיפוריו, השפה היומיומית והמבנה הקצר של סיפוריו הובילו את קרת להיות חלוץ גם בתחום יצירת ספרי קומיקס.

'צִנורות' הוא ספרו הראשון של קרת שיצא לאור בשנת 1992 ואשר הפתיע את הקוראים בסגנונו הייחודי.  עם צאתו לאור זכה לביקורות טובות, לאחר מכן פרסם קרת את "געגועי לקיסינג'ר" ומשזה הצליח, החלו להימכר מהדורות רבות של "צִנורות", הספר כולל 56 סיפורים קצרים ובהם הסיפורים: "יומולדת", "כוכי", "צפירה" ו"דבק מטורף" המשקפים ומבטאים את ההווי הישראלי, החל מיום השואה ועד איומים עקב הלשנה.

סדרת מופעי הספרות והשירה מתקיימת במדיטק חולון החל משנת 2007. עד כה הופקו למעלה מ 100 מופעים במסגרת הסדרה, כולם עוסקים בספרות, בשירה ובמה שביניהם במהלך כל שנות הפרויקט הולחנו למעלה מ-400 לחנים מקוריים לשירי משוררים וסדרת המופעים יצאה במחוות מרגשות לדרור משעני, נתן אלתרמן, א.ב יהושע, חיים גורי ועוד. סדרת המופעים מהווה פרויקט בין תחומי המשלב ספרות, שירה ואומנויות הבמה.  שירה וספרות, שחקנים ומוסיקאים, סופרים, סופרות, משוררים ומשוררות המציגים על הבמה מעשי תשבץ מקוריים. המילים והצלילים מספרים לקהל, הצעיר והמבוגר, על העברית ועל התרבות, על הטבע האנושי ועל הדמיון, על המוזות ועל האהבה ועל נשמת האמן בכל אחד ואחת מאתנו.

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן