Skip to content

בית המשפט הוציא צו כנגד רמי בן יהודה למניעת הטרדה מאיימת של בן פרקליטת המדינה

בן יהודה התחייב שלא להפגין, להכפיש את בן הפרקליטה ובני ביתה ולהסיר כל פרסום מכפיש ומאיים כנגד פרקליטת המדינה ובני ביתה מהרשתות החברתיות כולל הטוויטר והפייסבוק
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

בימ"ש השלום בת"א קיבל אתמול (שני) את בקשת היועצת המשפטית לממשלה, והוציא צו למניעת הטרדה מאיימת נגד רמי (רחמים) בן יהודה, האוסר עליו לפרסם בעצמו ובאמצעות אחרים כל פרסום הנוגע לבנה של המשנה לפרקליט המדינה, עו"ד ליאת בן-ארי. כן ניתן צו המורה לבן יהודה להסיר כל פרסום מהרשתות החברתיות המתייחס לבנה של בן-ארי או מייחס קשר משפחתי בינה לבין החשוד האלמוני בפגיעה באורלי לב.  השופטת מלכה ספינזי-שניאור, כתבה בהחלטתה, כי "המבחן לקיומה של הטרדה מאיימת הינו אובייקטיבי ולא סובייקטיבי. לא די בכך שפלוני יחוש מאוים, אלא על בית המשפט להשתכנע שאכן הנסיבות הן כאלה שסביר שאותו פלוני יחוש מאוים או מוטרד."  "זאת ועוד, בבוא בית המשפט להכריע בבקשה עליו לדאוג לאיזון בין זכויותיו של הנפגע-המוטרד לבין זכויותיו של המטריד לכאורה". עוד ציינה השופטת, כי "השימוש בחוק למניעת פרסומים מטרידים יכול שייעשה רק במקרים חריגים ויוצאי דופן ויכול שייעשה רק במקום בו נעשה שימוש מפורש באיום הגורם לפגיעה ממשית ביותר בשלוות החיים".

רמי בן יהודה מצלם ביד אחת וכורז במגפון באחת מהפגנותיו  (צילום: ציפי מנשה)

במסגרת ההחלטה, דחתה השופטת ספיניזי-שניאור את טענותיו של בן יהודה וקבעה כי תוכן הסרטונים בגינם הוגשה הבקשה, האינטונציה ושפת הגוף ובמיוחד מועד אמירתם – עונים על הגדרת המונח "איום" וכי יש בהם להטריד את שלוות חייה של עו"ד בן-ארי ובני משפחתה באופן המצדיק צו. השופטת אף דחתה את טענתו, כי הדברים נאמרו במסגרת שיח פוליטי לקבוצה מצומצמת וציינה כי תמיד יש לזכור כי גם דברים הנאמרים בקבוצה סגורה צריכים להיאמר באופן מכבד ומכובד וכי יש לזכור שיכול שהם יזלגו מחוץ לקבוצה. בנוגע לבקשה לצו הרחקה מעו״ד בן ארי ומבנה, השופטת הסתפקה בהתחייבותו של בן יהודה במהלך הדיון שלא להתקרב לבן ארי ובנה, וציינה זאת בהחלטתה. את היועצת המשפטית לממשלה ייצגו עורכי הדיןד אורנה פורגש וניר גנצ'רסקי מפרקליטות מחוז תל אביב. פסק הדין ניתן כאשר לפני כחודש ב-22 בנובמבר, הוציא בית המשפט

מדובר בהפגנה שנערכה מול ביתה של בן ארי באוגוסט 2020 במושב חירות, ולאחריה טענה אורלי לב, ביביסטית מוכרת, כי היא יודעת שבנה של ליאת בן ארי תקף שוטר אך הדין לא מוצה עמו לנוכח התערבותה של אמו. בעקבות פרסומים אלו הגישה בן ארי לבית המשפט השלום בראשון לציון בקשה כנגד לב. בדיון שהתקיים לפני כב' השופט מנחם מזרחי ולאחר שהצהירה לפרוטוקול כי התוקף אינו בנה, התנצלה לב והתחייבה מצד אחד להסיר את כל הפרסומים ומצד שני- להימנע מפרסום אודות בנה של הפרקליטה.לב עמדתה בהתחייבותה זו למשך שנתיים, כאשר במהלך חודש נובמבר שנה זו שבה לב ופרסמה פרסומים הנוגעים לבנה של בן ארי. משכך הוגשה נגדה בקשה נוספת  ובמסגרתה ניתן ביום 22/12/1 צו כמבוקש כנגד גב' לב. מיד בתום הדיון בבקשה השנייה צולם בן יהודה, שהיה מחוץ לאולם בית המשפט בו התקיים הדיון בבקשה השנייה, כשהוא פונה ללפרקליטה ואומר בין השאר: ".. מה השגתם בשבע שעות דיון .. הינה אני ארשום במקום אורלי מה את אומרת אני ארשום במקום אורלי?". בנוסף ביום 22/12/4 הוסיף בן יהודה והעלה לעמוד הפייסבוק "הימין עם בנימין" סרטון בו הוא נצפה כשהוא אומר את הדברים הבאים בטון מאיים: תוך שהוא מכה על השכם עם כף ידו: " …הלו אפוא הבן שלך. בואי תגלי לנו איפא הבן שלך נעלם. שווקי איפא נעלם…אפא שווקי. תומר שווקי. אפא אתה? אנחנו מחפשים אותך, הלו. הבן של ליאת בן ארי אתה בוא תגיד לנו…". בעקבות כך הגישה בן ארי, ביום 22/12/5 את הבקשה מושא ההחלטה דנן. בו ביום ניתן צו ארעי כמבוקש על ידי שופט תורן והתיק הועבר לשופטת מלכה ספינזי-שניאור במסגרת צוות סעדים זמניים והיא החליטה כי "לאחר שעיינתי בבקשה על כל נספחיה, ואף צפיתי בסרטונים שצורפו לה, ראיתי להשאיר הצו הארעי על כנו וקבעתי דיון בנוכחות הצדדים". בדיון טענה בן ארי העובדה כי בן יהודה מרבה להפגין מול בתיהם של עובדי ציבור ונבחרי ציבור ולתקוף אותם, מלמדת שיש חשש שיוסיף להטריד גם אותה וגם את בני משפחתה. ב. בהינתן שכבר הוצאו בעבר כנגד רמי צווי הרחקה מצד אחד, וההתבטאויות שהשמיע בסרטונים נגד בנה של המבקשת מצד שני – ישנו חשש ממשי לפגיעה פיזית מצידו של המשיב כלפי המבקשת ובני משפחתה. עוד אמרה בן ארי כי מטרת הסרטון הינה לנסות ולהלך אימים על הפרקליטה ובני משפחתה במטרה למנוע ממנה לבצע את עבודתה וכי די בסרטונים שהוצגו כדי למלא אחר דרישת החוק וליתן את הצו המבוקש. בן ארי אמרה כי צריך שתצא אימרה מפורשת של בית המשפט המגנה התנהגות דוגמת זו של בן יהודה.
בן יהודה מצדו טען כי הוא מעולם לא איים או הטריד את המבקשת או את בני משפחתה; הוא מעולם לא הפגין מול ביתה של המבקשת ואף לא הגיע לישוב בו היא מתגוררת. וכי בנה של המבקשת הינו בגיר ולא ברור מדוע לא הוגשה הבקשה על ידו. עוד טען  כי הצו המבוקש נשען על קטעי רכילות וסרטונים מגמתיים תחת להישען על ראיות של ממש. וכי לדעתו על בית המשפט לאזן בין החובה לשמור על עובדי ציבור העושים את עבודתם נאמנה לבין הזכות לחופש הביטוי והחופש להפגין.
בסופו של הדין החליטה השופטת להוציא צו האוסר על בן יהודה לפרסם בעצמו או באמצעות אחרים כל פרסום מכל סוג שהוא הנוגע לבנה של בן ארי לרבות על דרך של רמיזה או ליחס קשר משפחתי כל שהוא בין המבקשת לבין מי שלטענת אורלי לב פגע בה במסגרת ההפגנה שהתרחשה באוגוסט 2020 מול ביתה של המבקשת במושב חירות. ולתת צו המורה לבן יהודה להסיר לאלתר מחשבון הטוייטר שלו ו/או מחשבון הפייסבוק הפרטי שלו ו/או מחשבון הפייסבוק שנקרא "הימין עם בנימין" ו/או מכל רשת חברתית אחרת את הפרסומים בהם מאוזכר בדרך זו או אחרת בנה של המבקשת., או המייחס קשר משפחתי בין המבקשת לבין חשוד אלמוני בפגיעה בגב' לב במסגרת ההפגנה שהתרחשה באוגוסט 2020 מול ביתה של המבקשת במושב חירות. מאחר ובן יהודה הסכים לצווי השופטת, היא נמנעה מלהטיל עליו ערובה כספית להתחייבויותיו.

לקריאת פסק הדין לחצו על הקישור
צו הטרדה מאיימת – רמי בן יהודה

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן