Skip to content

טבריה בת 2000: תזכה לתנופת פיתוח תיירותי ב-145 מיליון שקלים

ביום ראשון תובא לאישור הממשלה תוכנית חומש לפיתוח תיירותי של העיר טבריה בהיקף של 145 מיליון שקלים. לעיר פוטנציאל תיירותי שאיננו ממומש כיום, בשל תשתיות תיירותיות לקויות והיצע מצומצם של בתי מלון איכותיים
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

 

ביום ראשון תובא לאישור הממשלה תוכנית חומש לפיתוח תיירותי של העיר טבריה. לעיר פוטנציאל תיירותי שאיננו ממומש כיום, בשל תשתיות תיירותיות לקויות והיצע מצומצם של בתי מלון איכותיים

מאת עירית רוזנבלום

ביום ראשון תובא לאישור הממשלה תוכנית חומש לפיתוח התיירות בטבריה. ראש הממשלה, בנימין נתניהו, כינס אמש, (יום רביעי) את צוות השרים לענייני טבריה לפגישה מסכמת לקראת אישורה בממשלה. התוכנית התיירותית, בהיקף של 145 מיליון שקלים בחמש השנים הבאות, כוללת השקעה בפיתוח אתרי התיירות והטיילות לאורך חוף הכנרת. עוד כוללת התוכנית את חיבורה של טבריה לאתר התייירות הנוצרי כפר נחום וכן פיתוח אתרי מורשת באזורי התיירות של העיר. במסגרת התוכנית, יינתנו מענקים בגובה 28% מההשקעה, לעידוד הקמת בתי מלון על ידי יזמים פרטיים.

זאת לקראת מלאת 2000 שנה להיווסדה של העיר. במטרה למנף את הפוטנציאל התיירותי של טבריה, יוקצו לנושאים התיירותיים 110 מיליון שקלים מתוך ה-145 מיליון. משרד התיירות יממן כ-60 מיליון שקלים מן הסכום.

עוד הוחלט כי 88 מיליון שקלים יושקעו בתשתיות התיירותיות בטבריה, בין היתר בשיפוצי תאורה, שדרוג רחובות ראשיים, פיתוח מתחמים תיירותיים בעלי ערך היסטורי ומורשתי, הארכת הטיילת וכן שדרוג הצירים מהים למתחם הבילוי.

הטיבריום - המזרקה המזמרת של טבריה. צילום ליאון מינסטר
הטיבריום - המזרקה המזמרת של טבריה. צילום ליאון מינסטר

מספר חדרי המלון קטן במקום לגדול

במשרד התיירות מאמינים כי בטבריה קיים פוטנציאל תיירותי גבוה, אולם הוא איננו ממומש כיום, בשל תשתיות תיירותיות לקויות והיצע מצומצם של בתי מלון איכותיים. ואכן, מנתוני הלשכה המרכזית לסטטיסטיקה עולה, כי בהשוואה לערי התיירות העיקריות האחרות, טבריה היא העיר היחידה שרשמה שיעור שלילי של גידול במספר חדרי המלון בעשור האחרון (2000-2010). כלומר, מספר חדרי המלון בה ירד במקום לעלות.

לדברי שר התיירות, סטס מיסז'ניקוב, העיר טבריה, בירת הצפון, היא אחת הערים המתויירות ביותר בישראל וכמחצית מהתיירים בישראל מבקרים בה במהלך שהותם בארץ. "עם זאת, היצע החדרים המלונאי בעיר לא הדביק את קצב הביקושים ותשתיותיה הציבוריות לא פותחו במידה הנדרשת לאורך מספר עשורים. ההצעה שהוגשה לממשלה, היא פרי מאמצי המשרד בשלוש השנים האחרונות, לעיצוב מחדש של העיר טבריה וליצירת מנוף לפיתוח תיירותי, כלכלי, תעסוקתי וחזותי של האזור כולו".

נראה כי במשרד התיירות ובממשלה לא נתנו  די את הדעת על התחרדותה של העיר, שגם לה חלק לא קטן בסטגנציה של התיירות אליה, בעיקר בקרב הישראלים.

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן