Skip to content

שווה ביקור: סיור לילי באתרים המוארים החדשים של ירושלים

הסתיימו העבודות להארת ארבעה מונומנטים היסטוריים נוספים בירושלים: יד אבשלום, קבר זכריה, קבר בני חזיר ואתר העופל. הסיור המואר העובר דרך המונומנטים יתקיים גם בשנת 2023 בימים שני וחמישי
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

ירושלים ממשיכה לפתח את התיירות ולהאיר את המונומנטים החשובים בהיסטוריה של העיר. עד כה הוארו מבנה בית הכנסת הגדול וטליתא קומי במרכז העיר, תחנת הרוח בימין משה, בניין ימק"א ואתרים נוספים בעיר העתיקה, כמו קבר דוד, כנסיית סן סלבדור, כנסיית השילוש הקדוש ועוד.

במסגרת המיזם להארת מונומנטים ברחבי העיר ירושלים, הסתיימו לאחרונה עבודות הארת ארבעה מונומנטים – יד אבשלום, קבר זכריה, קבר בני חֵזִיר ואתר העופל.

על פי התכנית, תותקן גם תאורת לד מעוצבת וחסכונית סביב אתרים היסטוריים ומונומנטים מוכרים נוספים ברחבי העיר ירושלים. בין האתרים, טחנת הקמח ברחוב רמב"ן, כנסיית הדורמציון ועוד.

תאורת המבנים ההיסטוריים תחובר למרכז השליטה והבקרה של מחלקת המאור והחשמל, לבקרה ולחיסכון אנרגטי. מערכת זו, המופעלת על ידי העירייה, שולטת בתאורת הרחובות בעיר ומסייעת בתזמון הדלקת התאורה העירונית ובניטור ובקרה על תקינות מערכות התאורה ברחובות.

קבר זכריה וקבר בני חזיר בעמק המלך. צילום: פמ"י

קבר זכריה וקבר בני חזיר חצובים בסלע בנחל קידרון ומתוארכים לתקופת הבית השני, מאה ראשונה לפני הספירה.

יד אבשלום בעמק המלך. צילום: פמ"י

מסורת יהודית קדומה מקשרת את המצבה עם מצבתו של אבשלום, על פי הסיפור בספר שמואל. ארכיאולוגים טוענים שזהו קבר אגריפס המתוארך למאה ה-1 לספירה.

העופל. צילום: פמ"י

בשולי הכותל המערבי נמצא אזור הנקרא העופל, דרכו העפילו מעיר דוד אל המקדש שנמצא בפסגת הר המוריה. כאן ניתן להבין כי הכותל המדובר אינו אלא אחד מקירות התמך האדירים שנבנו על ידי הורדוס בסוף המאה הראשונה לפנה"ס.

הסיור המואר באוטובוס ובהדרכה שנחל הצלחה בחודשי הקיץ, ימשיך לפעול גם בחורף. הסיור יתקיים בימי שני וחמישי בשעה 20:00 וייצא ממתחם התחנה. מחיר 40 ש"ח. הרשמה באתר פמ"י.

 

 

 

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן