Skip to content

רבבת מפגינים בכיכר הבימה כנגד ההפיכה המשפטית של שר המשפטים וממשלת הימין

אלפים התאספו הערב והפגינו כנגד הצעות החוק של השר, ח"כ יריב לוין. נשיא בתי המשפט בדימוס אהרון ברק: מה שמציע לוין זו דמוקרטיה חלולה
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

 

צילום: יאיר פלטי

כעשרת אלפי התאספו ומפגינים הערב (מוצ"ש) בכיכר הבימה כנגד מהלכי הממשלה והצעות החוק של שר המשפטים בממשלת הימין שמבטלות הלכה למעשה את מעמד היועצים המשפטיים, מנויי שופטים והפיכת פסקי דין והחלטות בתי המשפט למן סוג של המלצות אותן יכולה אך לא חייבת הממשלה לבצע. השופט בדימוס ונשיא בתי המשפט לשעבר אהרון ברק שפסיקותיו מהוות אורים ותומים לקהילה המשפטית בישראל, התראיין הערב לכלי התקשורת וכנה את הדמוקרטיה שתוותר אם יתקבלו הצעות החוק של לוין "דמוקרטיה חלולה", נוסח פולין, טורקיה ועוד.

צילום: דן בר דב
צילום: דן בר דב
צילום: דן בר דב
צילום: דן בר דב
צילום: דן בר דב
צילום: דן בר דב

במקור אורנה ההפגנה על ידי תנועת עומדים ביחד אך בעבות פרסום תכנית לוין הצטרפו להפגנה ארגונים נוספים בהם "האגודה לזכויות האזרח", "שוברים שתיקה", "ועדת ההיגוי העליונה של ערביי הנגב", "נשים עושות שלום", הדגלים השחורים, קריים ממיניסט, תנועת הלה"טבים ואישים פוליטים ובהם חבר הכנסת איימן עודה וחברי כנסת ממפלגת העבודה.  ראש לשכת עורכי הדין אבי חימי שהשתתף בהפכנה יחד עם עורכי דין נוספים אמר הערב כי "אני רוצה להעביר מסר ליריב לוין וחבר מרעיו, לא ניתן לכם להפוך אותנו לדיקטטורה. הרפורמה שהוא מדבר עליה זה הרס הדמוקרטיה, פגיעה בזכויות אדם, בעצמאות בית המשפט ובכם כאזרחים ואזרחיות". במשטרת ישראל שאשרה את ההפגנה נכתב באישור: "הפגנת השמאל כנגד הקמת הממשלה החדשה.. כיכר הבימה עד נחלת בנימין". במקום נשמעו קריאות "לא לאפליה בחסות הממשלה", "בן גביר-סמוטריץ' זה אסון, ישראל רוצה שוויון" ו-"כל האזרחים שווים, יהודים וערבים". תוך כך הפגינו כ-200 מפגינים מוחים גם בחיפה.
ההתכנסות החלה ב-19:00 בכיכר הבימה, בהשתתפות "כל מתנגדי ההפיכה המשטרית שמבצעת הממשלה העבריינית", מהדגלים השחורים נמסר בהודעה לתקשורת: ״נתניהו במאמץ להיחלץ מהכלא מנסה לחסל כל סממן דמוקרטי: טיהור פקידים במשרדי ממשלה, פירוק מערכת המשפט ומסע איומים מאפיוזי על שופטי העליון. מולו חייבת לקום המחאה הגדולה ביותר שנראתה פה, אפשר לעצור את ההפיכה דרך הרחובות, השבתת המשק ושיתוק מדינת ישראל בכל אמצעי חוקי. היום אנחנו יוצאים למסע החשוב ביותר: מתקפת מנע נגד דיקטטורה. אין לנו ברירה אלא לנצח!״.

צילום: דן בר דב
צילום: דן בר דב
צילום: דן בר דב

בהפגנות משתתפים ארגונים רבים מהחברה האזרחית בהם "האגודה לזכויות האזרח", "שוברים שתיקה", "ועדת ההיגוי העליונה של ערביי הנגב", "נשים עושות שלום" ועוד. לצידם, קראו להפגין גם ארגוני המחאה נגד נתניהו: "הדגלים השחורים", "קריים מיניסטר", "קומי ישראל" וארגוני אד-הוק שהוקמו נגד הממשלה כמו "הדגלים הגאים". מארגני ההפגנה המקורית, "עומדים ביחד", פנו אל המשטרה וביקשו אישור לצעדה ברחבי תל אביב תחת הכותרת "צעדת תקווה: זה הבית של כולנו", אך במסמך שבו אישרה המשטרה את מתווה הצעדה נכתב כי מדובר ב"תהלוכת השמאל כנגד הממשלה החדשה".

1 Comment

  1. גד
    11 בינואר 2023 @ 13:58

    זאת ההפגנה עם הסטירה לח"כ?

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן