Skip to content

הארכיבאית – סיור אינטימי בתוך חייהם של גדולי הספרות העברית

מסע לילי אל עולמם של גדולי השירה והספרות העברית: רחל, שאול טשרניחובסקי, לאה גולדברג, אבות ישורון, קניוק, ברנר, זלדה ועוד. הצצה אל המכתבים האישיים שלהם יחד עם הארכיבאית של מכון גנזים. ההצגה במסגרת פרויקט ״גנוזים״ של אנסמבל עיתים בשיתוף מכון גנזים-אגודת הסופרים
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

פרויקט ״גנוזים״ של אנסמבל עיתים בשיתוף מכון גנזים-אגודת הסופרים, חברו יחד ליצירת מופע לילי ואינטימי במעמקי הכספת של הספרות העברית. קבוצה מצומצמת של צופים מוזמנת לפגוש בארכיבאית – דמות מסתורית אשר חושפת את סודות הארכיון על הציר שבין עבר מסקרן לעתיד מאתגר.

הארכיבאית מזמינה למסע מיסתורי ואינטימי אל תוך חייהם של גדולי הספרות בישראל דרך מכתביהם האישיים, והארכיונים הפרטיים שלהם. צילום – דור קדמי

במקום בו נשמרים הארכיונים האישיים של היוצרות והיוצרים הגדולים יחשף עולם מרתק של להט יצירה ושל בערה אמיתית שהניחה את היסודות לתרבות העברית.

במסגרת ההצגה, מוזמן הקהל להצצה נדירה וחד פעמית באוצרות הנסתרים של הארכיון דרך מפגש אינטימי עם הארכיבאית. הדמות המיסתורית תחשוף את חלל הארכיון, הסגור לקהל הרחב בשאר ימות השנה, ותשנה את חזותו במהלך ההצגה.

פתאום הארכיון שוקק חיים. דרך המכתבים הדמויות קמות לתחיה. "הארכיבאית" – מופע מציצני למכתבים האישיים של גדולי הסופרים והמשוררים.        צילום: דור קדמי

הקהל ישתתף בגילוי סודותיו העתיקים של הארכיון תוך הצצה למכתבים אישיים של גדולי השירה והספרות העברית: רחל, שאול טשרניחובסקי, לאה גולדברג, אבות ישורון, קניוק, ברנר, זלדה ועוד רבים אחרים במסע מרגש שסופו מפתיע ובלתי צפוי.

פתקאות גנוזות שחושפות סודות אישיים של גדולי הסופרים והסופרות. צילום מסך מאתר גנוזים: סיגל גליל

בהפקת המופע חברו יחד היוצרים הבאים: על הניהול האמנותי  צבי סהר וענת ספרן, מנהלת מכון גנזים אדיבה גפן, על הכתיבה והבימוי דניאל כהן לוי, ביצוע עלית קרייז,  שחקנים מארחים: צבי סהר וינון כהן , ארט דיירקטור טל ארז, עיצוב סאונד אסף רוט ועוזרת במאית יובל מעוז.

אודות פרוייקט "גנוזים"

"גנוזים" הוא פרויקט רב תחומי, אמנותי, המשלב בין אוצרות ארכיונים לעשייה אמנותית עכשווית בפלטפורמות משתנות, דיגיטליות ופיזיות. הפרויקט מזמין אמנים עכשוויים להגיב למכתביהם של גדולי הסופרים והסופרות ויחד לחשוף את האוצרות לקהל הרחב.

הפעם הציבור מוזמן להכיר את הארכיבאית ולצלול יחד איתה אל החלל הקסום של מכון גנזים-אגודת הסופרים.

אדיבה גפן מנהלת מכון גנזים אגודת הסופרים. מקור הצילום : ויקיפדיה

מועדי המופעים

חמישי 26.1 | 19:30 / 21:00

חמישי 23.2 | 19:30 / 21:00

חמישי 30.3 | 19:30 / 21:00

המופע ייערך במכון גנזים בבית אריאלה. משך המופע כשעה | המופע מיועד ל- 15 איש בלבד

אתר הפרוייקט: www.gnuzim.com

https://itimensemble.com/shows/

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן