Skip to content

אם השתל לא דולף – תשלמי

בהנחיית משרד הבריאות: הוצאת שתל מסוג PIP מהשד והחלפתו ימומנו על ידי הקופות. האשה תישא בעלות השתל בלבד, כאשר הרופא המטפל ממליץ להחליפו. אם לא נתגלתה דליפה מהשתל - הנשים ישלמו.
פחות מדקהזמן קריאה: דקות
שתלי סיליקון
שתלי סיליקון בשד. גשי להיבדק

בהנחיית משרד הבריאות: הוצאת שתל מסוג PIP מהשד והחלפתו ימומנו על ידי הקופות. האשה תישא בעלות השתל בלבד, כאשר הרופא המטפל ממליץ להחליפו. אם לא נתגלתה דליפה מהשתל – הנשים ישלמו.

מנכ"ל משרד הבריאות הורה השבוע, כי במקרים בהם קיימת המלצת רופא מטפל להחליף שתל מסוג PIP , הוצאת השתל והחלפתו יוכלו להתבצע במסגרת בתי חולים ממשלתיים, ציבוריים ובתי חולים של קופות החולים.
  עד כה רק הוצאת השתל מומנה בסל השירותים, אולם בהתאם להחלטת המנכ"ל, הוצאת השתל וימי האשפוז הכרוכים בהחלפת השתל בשתל חדש, ימומנו על ידי קופות החולים  במסגרות אלו, ואילו האישה תישא בעלות השתל בלבד. זהו חריג לכלל האוסר גביית תשלום עבור אביזרים בבתי חולים ציבוריים שאושר על ידי הלשכה המשפטית של משרד הבריאות. נוכח החלטה זו יפרסם מנהל רפואה במשרד הבריאות חוזר בהתאם.

נוכח הפרסומים האחרונים בנושא שתלי סילקון מסוג PIP , נתקיימה פגישה מיוחדת בהשתתפות יו"ר האיגוד הישראלי לכירורגיה פלסטית ואסטתית, ד"ר עמוס לויאב, נציגות מקצועית בכירה ממשרד הבריאות ומנכ"ל המשרד. להלן עיקרי הדברים:

רשויות הבריאות באירופה (אנגליה, צרפת, איטליה דנמרק הולנד, פורטוגל, אירלנד, הונגריה, אוסטריה ומלטה) הסכימו שאין כל עדות לעלייה בשיעורי הסרטן לנשים מושתלות עם שתלי סיליקון ובכלל זה שתלים מסוג PIP. בצרפת בלבד נמצאה עלייה במספר הנשים בהן ארעה דליפה מהשתל. הדליפה היתה בשיעור של 5 עד 10 אחוזים לשנה מכלל המושתלות.

בישראל הושתלו שתלים מסוג זה בכ- 850 נשים. מספר זה מהווה כחמישה אחוזים מכלל הנשים שעברו הגדלת שד באמצעות שתלי סיליקון. לא בוצע שימוש בשתלים מסוג PIP  בכלל בתי החולים הציבוריים וכן ברוב בתי החולים הפרטיים כמו אסותא, המרכז הרפואי הרצליה, מרכז רפואי חורב, אלישע ורמת מרפא.  
השימוש בשתלי סיליקון מסוג PIP  נעשה במרפאות המפורטות: מרכז רפואי פרטי עתידים, סינופסיס (מירב) ,נארא , מרפאת רפאל ברמת גן, מרפאת התאומים, סניטס, מרכז רפואי רמת אביב, מרפאת אריאל (לשעבר) ומרכז רפואי אסתטי בנתניה.

הנשים שנותחו במרכזים אלה ובמיוחד נשים שנותחו על ידי ד"ר ריגלר (שניתח את מרבית הנשים בהן הושתל מסוג PIP) או על ידי עשרה רופאים נוספים ששמותיהם נמצאים במוקד המידע של משרד הבריאות, מתבקשות לפנות לרופא המנתח כדי לקבל מידע על סוג השתל.
למוקד המידע של משרד הבריאות אפשר לפנות החל מיום ראשון  25.12.11.

משרד הבריאות והאיגוד קוראים לנשים שעברו ניתוח להגדלת חזה (לא מדובר בשיחזור) לפנות לרופא המנתח, כדי לקבל מידע על סוג השתל שהושתל אצלן. נשים שיודעות שהושתל בהן שתל מסוג PIP מתבקשות להיבדק על ידי כירורג פלסטי (באופן פרטי או במרפאות קופת חולים או בתי החולים הציבוריים)

חשוב להבהיר שרק אם נתגלתה דליפה מהשתל קיימת הוראה רפואית להסרת השתל. ככלל, מומלץ שנשים שעברו ניתוח הגדלת חזה יפנו לביקורת שנתית אצל הרופא המנתח.

 

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן