Skip to content

ג'נין: 9 פלסטינים נהרגו בפשיטת כוח צה"ל למעצר חשודים בשיוכם לג'יהאד האסלאמי

כוחות צבא ומסתערבים שהגיעו אל תוך מחנה הפליטים בג'נין כשהם מוסווים בתוך משאית למוצרי חלב נתקלו בהתנגדות ובמהלך חילופי האש נהרגו חלק מהמבוקשים. בתוך כל אלו הופל בירי רחפן צה"לי ואישה כבת 60 נהרגה
פחות מדקהזמן קריאה: דקות
כוחות צבא ומסתערבים שהגיעו אל תוך מחנה הפליטים בג'נין לעצר מבוקשים, כשהם מוסווים בתוך משאית למוצרי חלב נתקלו בהתנגדות ובמהלך חילופי האש נהרגו חלק מהמבוקשים. בתוך כל אלו הופל בירי רחפן צה"לי ואישה כבת 60 נהרגה

 

מספרים סותרים – תשעה פלסטינים נהרגו היום (חמישי) ו-13 אחרים נפצעו  בפשיטת כוחות צה"ל במחנה הפליטים בג'נין שבצפון הגדה המערבית, כך מסר משרד הבריאות הפלסטיני.  על פי רשת אל מנאר המזוהה עם החמאס נהרג 9 חמושים המשויכים לארגון  ו 20 אחרים נפצעו. עקב מידע התרעתי מודיעיני על פצצה מתקתקת – פיגוע שעמד לצאת באפון מידי, בידי חוליה של שלושה מחבלים המשויכים לג’יהאד האסלמי, וחשודים בין היתר בירי לעבר כוחותינו וכן בתכנון ביצוע פיגועים בשטח ישראל, נכנס כח סמוי של הימ״מ למחנה הפליטים בעיר. על פי הפלסטינים נכנס הכח כשהוא חבוי במשאית לחלוקת מוצרי חלב. המבוקשים פתחו באש וחוסלו על ידי הימ״מ. על פי הדיווחים, העימות החל לאחר שלוחמי ימ"מ נכנסו למחנה הפליטים במסווה של המשאית, פרקו ממנה, והתפרסו יחד עם כוחות רבים שהגיעו למקום. בתוך כך הזעיקו הפלסטינים חמושים אחרים לזירת האירוע ובמקום התפתחו חילופי אש. בין ההרוגים נמנית אישה מבוגרת כבת 60 וביו הפצועים יש שניים שהובהלו לבית חולים במצב קשה. אחד מהם נפטר בבית החולים.

צילום: סוכנות הידיעות הפלסטינית "וואפא" ורשתות חברתיות (לפי סעיף 27א לחוק זכויות יוצרים)
צילום: אל ג'זירה (לפי סעיף 27א לחוק זכויות יוצרים)


הקרב בג'נין (צילום חשבון הטוויטר של סונות שיהאב ע"פ סעיף 27א לחוק זכויות יוצרים)

מלשכתו של יו"ר הרשות הפלסטינית אבו מאזן נמסר בתגובה לפשיטה על ג'נין כי מדובר ב"פשע מתוכנן וטבח", ושהיא קוראת לקהילה הבינלאומית להתערב. רשת אל-ג'זירה דיווחה כי הג'יהאד האסלאמי העברים מסרים לגורמים המתווכים שלפיהם אם המבצע בג'נין לא ייעצר, "כל האפשרויות פתוחות. ישראל נושאת באחריות להשלכות". בתוך כל אלו הופל בירי, רחפן של צה"ל שצילם מעל האזור במחנה הפליטים.
יו״ר רשימת בל״ד וח״כ לשעבר סמי אבו שחאדה הגיב לאירוע וקרא לו טבח ישראלי בג׳נין: "הטבח היום בג׳נין הוא עוד פשע מפשעיו הרבים והיומיים של הכיבוש הישראלי. מלבד הרג, הרס וטרור הפשעים האלו לו מוסיפים דבר", צייץ בחשבון הטוויטר שלו, אבו שחאדה, והוסיף: |הטרור האמיתי הוא הכיבוש והפתרון נמצא רק בסיומו של משטר הכיבוש והאפרטהייד הישראלי".


הפלת הרחפן הצה"לי (צילום מרשת אלמנאר ע"פ סעיף 27א לחוק זכויות יוצרים)

חבר הכנסת עופר כסיף (חד"ש) הגיב בחשבון הפייסבוק שלו וכתב: "בזמן שממשלת הדם, הגזע והדמעות הופכת את ישראל פנימה לדיקטטורה פשיסטית, היא מנהלת מסע של הרס וטבח בשטחים הפלסטינים הכבושים. רק קהה חושים לא יראה את הקשר בין שני הדברים. במוצ"ש מפגינים נגד הכיבוש והטבח, ונגד הפשיזם והדיקטטורה".
בהודעה משותפת לדובר צה"ל ולשב"כ נמסר כי בפעילות משותפת של שב"כ, ימ״מ, מג"ב וצה״ל הבוקר בלב מחנה הפליטים ג׳נין, מול התארגנות צבאית של פעילי גא״פ, נוטרלו שלושה מבוקשים. במהלך ניסיון מעצרם, פתחו המבוקשים באש ונהרגו בחילופי אש עם כוחותינו. המבוקשים, פעילי גא"פ המעורבים בעת האחרונה בפעילות טרור ענפה, חשודים בביצוע מספר פיגועי ירי לעבר כוחות צה"ל ותכנון של פיגועים משמעותיים נוספים. במהלך פעילות הלוחמים לכיתור המבנה בו שהו המבוקשים, זוהו שני מבוקשים חמושים אשר ברחו מן המבנה. הכוחות ירו לעברם ונטרלו אותם. אחד המבוקשים ששהה במבנה הסגיר את עצמו לכוחות במקום. כמו כן, כוחות הנדסה נכנסו למבנה כדי לפוצץ שני מטענים אשר שימשו את המבוקשים. במקום היה מבוקש רביעי חמוש שנוטרל גם הוא על ידי הלוחמים. במהלך ניסיון המעצר בוצע ירי לעבר כוחותינו אשר השיבו אש לעבר החמושים. זוהו פגיעות במספר חמושים. נבדקות טענות על הרוגים נוספים כתוצאה מחילופי הירי. אין נפגעים לכוחותינו. הפעילות בוצעה בעקבות מידע מודיעיני ממוקד של שב״כ אשר הוביל את כוחות הלוחמים של הימ״מ, מג"ב, צה"ל ושב״כ לדירת מסתור במחנה הפליטים ג׳נין בה הסתתרו המבוקשים. בנוגע לאישה שנהרגה, מוסרים בצה"ל כי "מוכרת טענה על פגיעה באזרחית פלסטינית וכי נסיבות המקרה בבדיקה".
השר לביטחון לאומי איתמר בן גביר בירך כצפוי את הפעולה ומסר כי הוא "מברך ומחזק את לוחמי הימ"מ של משטרת ישראל, כוחות צה"ל ושב"כ, שעשו הלילה פעולה מוצלחת בג'נין, ידע כל מחבל שינסה לפגוע בכוחותינו – דמו בראשו ואנחנו נותנים גב לחיילים שלנו במלחמה נגד המחבלים. ידע כל לוחם, כל שוטר, כל חייל, שיש לו את הגיבוי המלא ממשלת ישראל, מהמשרד לביטחון לאומי וממפכ"ל המשטרה".

 

 

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן