Skip to content

אלפי מפגינים מול מעון ראש הממשלה בעזה

מפגינים רבים הגיעו הערב אל מול מעון ראש הממשלה בירושלים – נכון לעכשיו לא בוצעו מעצרים
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

מפגינים רבים הגיעו הערב אל מול מעון ראש הממשלה בירושלים – נכון לעכשיו לא בוצעו מעצרים

 

מפכ"ל המשטרה רנ"צ קובי שבתאי אמר הערב (רביעי) אודות הפגנות הענק בכלל רחבי המדינה כי האירועים הם קשים ומעציבים, אך למרות הכל אלימות כנגד שוטרים, כמו השלכת אבנים וחפצים לעבר שוטרים הם חציית הגבול. מגפון בדק ולא מצא בשום מקום תיעוד של יידויי אבנים לעבר השוטרים.  בתוך כך הגיעו מאות מפגינים אל מול בית ראש הממשלה ברחוב עזה בירושלים.

ירושלים (צילום: בן כהן)
ירושלים (צילום: ציפי מנשה)
צילום: ציפי מנשה

במקביל לכך הודיעה פרקליטות מחוז ירושלים לבא כוחו של ח"כ עופר כסיף כי היועצת המשפטית לממשלה שוקלת להעמידו לדין בגין תקיפת שוטר בנסיבות מחמירות, וזאת בכפוף לשימוע שייערך לו. ההחלטה התקבלה על דעת פרקליט המדינה, עמית איסמן. החשדות נוגעים להתנהלותו של ח"כ כסיף בהפגנה שהתקיימה במאי 2022 במרחב דרום הר חברון, במחאה על פסק דינו של בית המשפט העליון שהורה על פינוי כפרים באזור. במסגרת היערכות כוחות הביטחון, הוצאו צווים אשר הורו על הגבלת תנועת אוטובוסים והכריזו על מוקדים שונים במרחב כשטח צבאי סגור. בן גביר ביקש להגיע עם רכב ונחסם ובתגובה, על הנטען, הכה בראשו של קצין משטרה. כסיף הכחיש וטען כי ניסה להדוף את איש המשטרה.
במהלך ההפגנה שנערכה בבוקר ברחובות תל אביב נעצרו 39 מפגינים, 11 פצועים הגיעו לבית החולים אכילוב, פצוע אחד הורדלחדר ניתחים ושניים נשארו לאשפוז ומצבם קל עד בינוני.
ראש הממשלה בנימין נתניהו שביטל את הופעתו המסורתית בסיום קורס קציני חובלים שנערך אחר הצהריים, תקף את ראש האופוזיציה יאיר לפיד והאשימו בעימותים האלימים בין שוטרים למפגינים בתל אביב במסגרת המחאה נגד המהפכה המשפטית.
על רקע כל אלו קרא הערב נשיא המדינה יצחק (בוז'י) למפגינים במדינה ואמר:  "אני פונה מכאן לאזרחי ישראל ביום הקשה והכואב הזה: אני שומע את קולכם אחיי ואחיותיי, קולות של ישראלים פטריוטים החרדים לדמוקרטיה הישראלית. אני רואה את המחאה והחשש הבוקע מעומק ליבכם אותו הבעתי גם אני לגבי החקיקה כפי שהיא מובאת כעת." יו"ר יש עתיד, יאיר לפיד קרא "למשטרה להתעלם מהניסיון הפוליטי המסוכן וחסר האחריות של השר בן גביר לנסות להלהיט את הרוחות ולנסות לגרום ליותר אלימות ויותר אנרכיה".

1 Comment

  1. גד
    2 במרץ 2023 @ 9:26

    בתור ילד היו אומרים אצלנו "לך לעזה". אני רואה שהמפגינים הפנימו את זה. הם מפגינים נגד הפרחת בלונים או בעד צעדות השיבה?

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן