Skip to content

לקראת יום המודעות העולמי לאוטיזם: מירוץ חברתי "איתן RUN"

ביום ששי הקרוב יתקיים מירוץ חברתי, ביוזמת עמותת "איתן" ועיריית תל אביב -יפו, בו צפויים להשתתף כ-2,500 רצים מהם כ-500 רצים עם צרכים מיוחדים
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

ב-2/4 מדי שנה מצויין ברחבי העולם יום המודעות העולמי לאוטיזם (World Autism Awareness Day). יום מודעות זה נקבע על ידי האו"ם ונועד לקידום הסברה ומודעות לאוטיזם, לטיפול בו ולהגברת המודעות לאנשים עם אוטיזם.

השנה, 2023, הוחלט באו"ם לייחד את יום המודעות לשינוי הנרטיב האופף את האנשים עם אוטיזם: התמקדות בתרומה של האנשים על הרצף האוטיסטי בבית, בעבודה, באמנות, בחברה ובקביעות מדיניות; התמקדות בקבלה, הכלה ושילוב של אנשים על הרצף האוטיסטי, ותמיכה אקטיבית בזכויותיהם. הם שינוי נרטיב זה מציג את האנשים על הרצף האוטיסטי כבעלי מגוון רחב של כישרונות ואתגרים ומאפשר שינוי תפיסה של האוטיסטים, בני משפחותיהם, בעלי בריתם, וקהילת המגוון העצבי הרחבה יותר.

1 מכל 100

לפי נתוני אלוט, אגודה לאומית למבוגרים ולילדים עם אוטיזם, אחד מכל מאה אנשים יאובחן על הספקטרום האוטיסטי, והוא מופיע בקרב בנים פי ארבע מאשר בקרב בנות.

איתן – כל אחד יכול!

בשנת 2015 הקימו יניב בניאן והודאל יחזקאל את עמותת "איתן-כל אחד יכול". השניים, חברי ילדות ובוגרי סיירות מובחרות בצה"ל, התנדבו לפעילות עם אנשים על הרצף האוטיסטי ולאחריה החליטו להמשיך ולהרחיב את הפרויקט.

בעמותה עושים שימוש בפעילות ספורטיבית לצורך העצמה ולפיתוח יכולות תקשורתיות, התנהגותיות, כישורי חיים, עצמאות, הגשמה אישית ומיקסום הפוטנציאל האישי של אנשים עם צרכים מיוחדים.

כיום פעילים בעמותה 450 מתאמנים, רובם על הספקטרום האוטיסטי ברמות תפקוד שונות, שמשתתפים בפעילויות ספורט מגוונות ברחבי הארץ. את הפרויקט מלווים מאמנים מוסמכים ואנשי טיפול בכירים מתחום הצרכים המיוחדים, הכושר הגופני והקואצ'ינג.

מירוץ "איתן RUN"

"הערך המוסף שיש לרעיון שעומד מאחורי הארגון שלנו הוא שהאימונים שקורים בחוץ לעיני כל הם ההוכחה לנו כחברה, שאם האנשים האלופים האלה חיים עם אתגרים לא פשוטים אבל מתמודדים ועושים ופועלים – אז כולנו יכולים," אומרים שני המייסדים בניאן ויחזקאל, "אנו גאים בכל המתאמנות והמתאמנים שלנו, שכל יום שוברים את תקרת הזכוכית של עצמם, יחד עם צוות מנצח אנחנו כובשים את הפסגה. בוא לרוץ איתנו, בואו נרוץ יחד כי כל אחד יכול!"

לקראת יום המודעות העולמי לאוטיזם מקיימת עמותת "איתן – כל אחד יכול!" את מירוץ "איתן RUN" בפארק הירקון בתל אביב. המירוץ, שיתקיים ביום ששי הקרוב (31.3.2023), נערך בשיתוף עיריית תל אביב-יפו ובחסות מור בית השקעות, וכולל שלושה מקצי ריצה: 8 ק"מ, 5 ק"מ, 3 ק"מ ומקצה 3 ק"מ הליכה.

במירוץ ישתתפו מתאמני עמותת "איתן – כל אחד יכול!" ובני משפחותיהם.

"עיריית תל אביב-יפו גאה ומתרגשת לקחת חלק במרוץ 'איתן RUN'," אמר ראש עיריית תל אביב-יפו, רון חולדאי, "העיר תל אביב-יפו משקיעה מאמצים ומשאבים רבים למען שוויון לאנשים עם מוגבלויות ושילובם בחברה. אנו נמשיך לפעול למען טיפוח וקידום זכויותיהם ולהעלאת המודעות ליצירת סביבת חיים נגישה, שתאפשר לכל אדם את הזכות לחיות בכבוד".

לצידם של מתאמני עמותת "איתן", ירוצו מאות אנשים נוספים – קבוצות ריצה מכל רחבי הארץ נרשמו למירוץ על מנת להעלות את המודעות לאנשים עם צרכים מיוחדים.

"אנו רואים קשר בין ערכי ספורט לערכי החברה, בראשם, מצוינות, דבקות במטרה והוגנות, מסביר יוסי לוי, מייסד ומנכ"ל משותף במור בית השקעות נותנת החסות הראשית למירוץ, "פעילות העמותה, המשלבת ספורט עם פעילות למען אנשים עם צרכים מיוחדים, משתלבת עם פעילותנו ואנו גאים לרוץ יחד עם עמותת איתן".

לפרטים נוספים והרשמה למירוץ

//

קרדיט צילומים: תמונה ראשית: דניאל נוביקוב; תמונה בכתבה: אביב כהן

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן