Skip to content

"שמנה" בתיאטרון הספריה: רוני מרחבי לא מתנצלת ולא עושה דיאטה

המחזה אינו מבריק, אבל ההצגה מעמידה מראה נוקבת מול החברה השמרנית: מתי ראיתם מגישת חדשות שמנה בטלוויזיה? בתוכניות הריאליטי "חתונמי" ו"אהבה חדשה" המשתתפות נראות כאילו יצאו מאותו פס ייצור וגם בתיאטרון לא מלהקים נשים שמנות לתפקידים רומנטיים
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

דו"ח המבקר ירמי עמיר / הצגת בכורה

★★★★★

רוני מרחבי היא שחקנית אמיצה. מרחבי היא במציאות אשה שמנה. ובהצגה "שמנה" היא משחקת את הלן, אשה שמנה. מרחבי עומדת חשופה על הבמה ומגלמת את הלן ללא מורא, בלי התנצלויות ובלי לעשות דיאטה.

האם האהבה תנצח? מרחבי וגמליאל. צילום: שמחה ברבירו

זה שהלן היא אשה יפה וחכמה, ויש לה אישיות כובשת, לא עוזר לה. היא ממותגת שמנה. אשה סוג ב', מה שמפחית את סיכוייה למצוא בן זוג שיאהב אותה ויקבל אותה כפי שהיא.

ובכל זאת נמצא האחד. טום (מיכאל גמליאל), רווק מבוקש וקרייריסט מתאהב בהלן השמנה בניגוד לציפיות החברתיות ממנו. השניים נאלצים להתמודד נגד דעות קדומות ומול הלעג של המשפחה והחברים, שבעיניהם שמנה היא מילת גנאי.

האם האהבה תנצח? שאלה טובה. תצטרכו לראות את ההצגה כדי לדעת.

המחזה "שמנה" אינו מבריק, הדמויות סטריאוטיפיות, הדיאלוגים צפויים בדרך כלל וגם המשחק לא ממריא לגבהים, אבל ברגעים הטובים שלה ההצגה מייצרת דרמה מרגשת וגם משעשעת ובעיקר מעמידה מראה נוקבת מול החברה השמרנית והאטומה.

מתי ראיתם לאחרונה מגישת חדשות שמנה בטלוויזיה? גם בשתי תוכניות הריאליטי "חתונמי" ו"אהבה חדשה" רוב המשתתפות רזות וחטובות, ונראות כאילו יצאו מאותו פס ייצור. וגם בתיאטרון לא נוטים ללהק נשים שמנות לתפקידים רומנטיים.

המשפט הכי חזק בהצגה "שמנה" הוא המשפט האחרון שאומרת הלן: זו לא אני שצריכה להיוולד מחדש. זו החברה. ועד שהחברה תשתנה אני ממליץ לראות את "שמנה". קומדיה רומנטית קטנה, מרגשת ונוגעת.

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן