Skip to content

החשמלית החדשה של יונדאי – IONIQ 6

נבחר כרכב השנה בעולם לשנת 2023, טווח נסיעה של עד 614 ק"מ, טכנולוגיות אוטונומיות בדרגה 2, 5 כוכבי ריסוק במבחני ה-Euro Ncap, עיצוב אווירודינמי עם מקדם גרר של 0.21 בלבד
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

כלמוביל, יבואנית יונדאי בישראל, השיקה היום את ה-IONIQ 6, הדגם הרביעי המגיע לשוק במסגרת משפחת הדגמים החשמליים (BEV) של יונדאי. משפחת דגמי ה- IONIQמציעה שילוב של הנעה חשמלית עם תצוגת תכלית עיצובית וטכנולוגית, על בסיס פלטפורמת E-MGP המתקדמת שפותחה במיוחד עבור הסדרה.

האיוניק 6 החדשה (צילום דן בר דוב)
האיוניק 6 החדשה (צילום דן בר דוב)
לוח מחוונים ענק (צילום דן בר דוב)
לוח מחוונים ענק (צילום דן בר דוב)

IONIQ 6 מצויד במערך של טכנולוגיות מתקדמות, מרחב פנים ותכונות מותאמות אישית תוך מתן טווח נסיעה מורחב ויוצא דופן של עד 614 ק"מ המגדיר מחדש את גבולות הניידות החשמלית. לישראל מגיע IONIQ 6 עם מכלול סוללות, אחת מהן בעלת קיבולת של 53 קילוואט/שעה והשנייה בעלת קיבולת גבוהה במיוחד של 77.4 קילוואט/שעה, שיפור של יותר מ-6% ביחס ל-IONIQ 5. הקיבולת הזו מאפשרת ל- IONIQ 6להציע טווח יוצא דופן של 614 קילומטר בגרסאות Prestige, Luxury 2X4 ו-Limited 2X4 (228 כ"ס), בגרסאות  Luxury 4X4ו- Limited 4X4 עומד טווח הנסיעה על 583 קילומטר (325 כ"ס) ואילו בגרסת ה-Premium טווח הנסיעה עומד על 429 קילומטר (151 כ"ס).  המהירות המקסימלית עומדת על 185 קמ"ש. המשמעות היא שה-IONIQ 6 מעניק טווח נסיעה שמכסה את רוב שטח מדינת ישראל, ומאפשר מרווח טעינה של יותר משבועיים בשימוש ממוצע עם נסיעה של כ-50 קילומטר ביום.

טווח של 614 קמ (צילום באדיבות היצרן)
טווח של 614 קמ (צילום באדיבות היצרן)
חלל פנימי מרווח ופונקציונאלי (צילום באדיבות היצרן)
חלל פנימי מרווח ופונקציונאלי (צילום באדיבות היצרן)

העיצוב של ה-IONIQ 6, שמתאפיין בפרופיל אווירודינמי מעוקל, העניק לרכב החדש מקדם גרר של 0.21 בלבד; הנתון הנמוך ביותר בהיסטוריה של יונדאי ואחד הנתונים הנמוכים ביותר. הרכב מאופיין בצללית זורמת ואווירודינמית. העיצוב החיצוני כולל פנסים קדמיים מסוג LED בעיצוב פיקסלים, תאורת בלם אחורי גבוה בעיצוב פיקסל וחישוקי סגסוגת בקוטר 18 אינץ'. בתוך הרכב ניתן למצוא קונסולה מרכזית צפה ותאי אחסון שקופים בדלתות. המעצבים של יונדאי בחרו להעביר את הכפתורים מהדלת הקדמית אל הקונסולה המרכזית, על מנת להגדיל את החלל ואת מקום האחסון. בסיס הגלגלים הארוך, 2,950 מ"מ, אפשר למעצבי יונדאי למתוח את מרחב הפנים, מלפנים ומאחור, כדי ליצור מרווח פנים אופטימלי המאפשר לנוסעים להתרווח ברכב. הפלטפורמה מאפשרת גם רצפה שטוחה לחלוטין, המעניקה מרחב פנים יעיל.

המהנדסים של יונדאי הטמיעו ב- IONIQ 6שורה של טכנולוגיות אוטונומית למחצה שתורמות לבטיחות. אחת מהן היא ISLA (Intelligent Speed Limit Assist) – טכנולוגיה שמאפשרת למכונית לזהות תמרורים שקובעים מהי המהירות המותרת ולדאוג לכך שהרכב לא יחצה את המהירות הזאת.

עוד טרם הגעתו לישראל, ה-IONIQ 6 זוכה להערכה בתעשיית הרכב העולמית. הרכב הוכתר בשנת 2022 על ידי Euro NCAP, בתור הדגם הטוב ביותר בקטגוריה.

ה-IONIQ 6 מציע לוח מחוונים בגודל 12.3 אינץ' ומערכת מולטימדיה באותו הגודל. שני המסכים הללו מתלכדים למסך אחד רחב שמספק גישה לכל המידע הרלוונטי. בזמן הפעלה של איתות, מוצג על גבי לוח המחוונים צילום חי של "השטח המת" שהנהג לא יכול לראות ללא מצלמות.

השקת האיוניק 6 (צילום דן בר דוב)
השקת האיוניק 6 (צילום דן בר דוב)

ה-IONIQ 6 החדש מציע מגוון של פיתוחים טכנולוגיים. אחד מהם הוא V2L (Vehicle-to-Load) – פיצ'ר שמאפשר להטעין מכשירי חשמל לרבות טלפונים סלולריים, אופניים חשמליים ואפילו לספק אנרגיה לטלוויזיה של 55 אינץ' למשך 24 שעות. הטכנולוגיה הזו תאפשר גם לבעלי ה-IONIQ 6 להטעין כלי רכב חשמליים אחרים. (בקניית רכיב בנפרד).

יונדאי IONIQ 6 משווק בישראל בשש רמות גימור, שכוללות מפרט עשיר מעולמות מכוניות היוקרה, בשילוב פרטי אבזור שאינם מוצעים במתחרות הישירות, זאת יחד עם פיצ'רים טכנולוגיים ייחודים.

רמת הפרימיום (הרמה הבסיסית) בעלת ההנעה האחורית, המעניקה  טווח של 429 ק"מ תעלה 214 אלף שח. ועד ל דגם הלימיטיד 4X4 בעל הנעה כפולה שמחירו יעמוד על 286 אלף שח.  ה-IONIQ 6 יוצע בשמונה צבעים: שחור מטאלי, שמפניה מט, ירוק כהה פנינה, אפור כהה מט, אפור מטאלי, בורדו פנינה, כסוף מטאלי ולבן פנינה.

המחיר החל מ 214 אלף שח (צילום דן בר דוב)
המחיר החל מ 214 אלף שח (צילום דן בר דוב)
error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן