Skip to content

הפגנת שישי בשיח ג'ראח – אלימות המשטרה התגברה

אומנם איש לא נעצר, אבל נכרה חוסר הסובלנות שך השוטרים כלי המפגינים שנהדפו ביד קשה. נער חרדי ריסס בגז פלפל את מוכר החומוס והפול ונמלט.
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

המהומות בשטחים הכבושים, על רקע אזהרת בכירי מערכת בטחון מפני הסלמה קשה בשטחים, כמעט ונעלם מן העין נושא מחאת הפלסטינים על רק גירושם / פינויים משכונת שיח ג'ראח שבירושלים המזרחית. הפגנת שיח ג'ראח השבועית שנערכת בשכונה, נערכה היום (שישי)  מרחוב הצר של השכונה וכחמישים איש צעדו בהפגנה. מולם הגיעו ילדים חרדים שגרים בסביבה אבל מגיעים ל"אקשן", של שישי. המשטרה חצצה ביניהם לבין המפגינים והפעילה לא מעט כוח מול המפגינים משני הצדדים.

אלימות משטרתית כלפי מפגינים –  (צילום: ציפי מנשה)
צילום: ציפי מנשה
צילום: ציפי מנשה
צילום: ציפי מנשה
מוכר החומוס שרוסס בגז פלפל (צילום: ציפי מנשה)

האירוע עצמו היה מסתיים ללא אירועים מיוחדים למעט ילד חרדי ריסס בגז פלפל את עיני מוכר גרגירי חומוס ופול שעמד בפינת הרחוב ולא השתתף בהפגנה. הילד ריסס את עיניי המוכר ונמלט מהמקום מבלי שנעצר. כרגיל התייצב גם רמי בן יהודה מול המפגינים עם קריאת שמאלנים בוגדים. בירור מגפון העלה השערה כי הילדים החרדים הם מהכת של של הרב ברלנד, אך אין לכך אישור רשמי. בתום ההפגנה  אחד הילידים הוציא מכיסו אקדח גז וריסס בגז מדמיע את מוכר החומוס והפול. במקום החלה להתפתח תקרית ומפגינים  שהגיעו ורצו לעזור למוכר החומס נעצרו בידי  המשטרה כשוטריה דחפו באלימות את המפגינים. שום איש ממפגיני הימין כולל מרסס הגז לא נעצרו.
ממשטרת ישראל נמסר בתגובה: "משטרת ישראל פועלת לאפשר את חופש הביטוי והמחאה לכולם כחוק, וכך מתבצע חודשים רבים מדי יום שישי בשייח׳ ג׳ראח. אתמול נתקלו הכוחות בהפרת סדר ועימותים ולכן פעלו להדוף את מי שהתפרע ובא להפר את הסדר ולא להפגין". "נמשיך לאפשר את חופש הביטוי והמחאה בגבולות החוק, אולם לא נאפשר פרובוקציות פסולות, הפרות סדר ואלימות כלפי שוטרים או אזרחים בניגוד לחוק", לשון התגובה. .

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן