Skip to content

מתנחלים תקפו רכבים והעלו באש בתים באום צפא

על פי דיווחי הפלסטינים ארבעה בתים ועשרים רכבים הוצתו. אמבולנס הסהר האדום הותקף גם הוא באבנים. שגריר גרמניה גינה את המעשה בחריפות ויו"ר האופוזיציה יאיר לפיד , גינה את המתנחלים ואמר כי אלימות המתנחלים חוצה כל גבול
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

עשרות מתנחלים תקפו היום (שבת) ויידו אבנים ברכבים, והעלו באש ארבעה בתים  וכעשרים כלי רכב, כך דיווחו היום ממועצת הכפר. הטרוריסטים יידו אבנים גם באמבולנס נוסע של הסהר האדום שחילץ פצוע שנפגע מיידויי האבנים. ראש מועצת אום צפא מסר כי ״עשרות מתנחלים תקפו היום את הכפר" והאשים כי "הכל בליווי ואבטחת הצבא".  "בסך הכל הציתו 4 בתים , גרמו נזקים ל 15 בתים נוספים, והציתו 20 רכבים וכי אחד מהפורעים נעצר בידי משמר הגבול.

תימרות עשן עולות מהכפר (צילום: ללא. מועצת אום צפא)
צילום: ללא. מועצת אום צפא
צילום: ללא. מועצת אום צפא
אבן שחדרה לאמבולנס הסהר האדום (צילום: ללא. מועצת אום צפא)
צילום: ללא. מועצת אום צפא

מצה"ל נמסר כי התקבל דיווח על 'אזרחים ישראלים' אשר הציתו רכוש של פלסטינים". צה"ל כך טען דובר צה"ל. לדבריו "במהלך חיכוך אלים בין אזרחים ישראלים לפלסטינים שכלל יידוי אבנים בכפר אום צפא. כוחות צה״ל ומג״ב הוזנקו למקום, ופעלו לפזר את החיכוך באמצעים לפיזור הפגנות, אזרח ישראלי עוכב על ידי הכוחות והועבר להמשך טיפול משטרת ישראל. לוחם צה"ל נפצע מאבן שהושלכה וקיבל טיפול רפואי, החיכוך פוזר." עוד הוסיפו בצה"ל כי "צה״ל ימשיך לפעול בנחישות לעצירת כל הפעלת אלימות והשחתת רכוש. צה״ל מגנה אירועי פשיעה לאומנית מסוג זה".
שרת הבריאות הפלסטינית מאי אל-כילה אמרה שמתנחלים יידו אבנים לעבר אמבולנס שנסע מצפון לרמאללה, באזור הכפר אום ספא. אל-כילה גינתה את הפעולה והוסיפה שהאמבולנס הוביל אדם מהכפר בית רימא והותקף בקרבת מודיעין עילית. לפי אל-כילה, נהג האמבולנס נפצע קל. היא קראה בהודעתה להתערבות בינלאומית כדי "להגן על העם הפלסטיני מטרור המתנחלים ובחסות צבא הכיבוש".


דיווח סוכנות החדשות אל שבע בטוויטר

מארגון זכויות האדם 'יש דין' נמסר כי "״ישראל החליטה להבעיר את השטח. לאחר הרצח בעלי והפוגרום הלילי בכפר א-לובן א-שרקיה, ישראל הודיעה על בניה של 1,000 יחידות דיור בהתנחלות עלי, אפשרה השתלטות מחדש על המאחז הלא-חוקי אביתר והתירה פוגרומים אלימים נוספים של ישראלים כלפי פלסטינים חפים מפשע בתוך כפרים רבים בגדה המערבית. במקום לנסות ולסכל את אלימות המתנחלים הצפויה מראש, ממשלת ישראל נותנת פרס למתנחלים הפורעים ומוכיחה שוב כי חיי הפלסטינים זולים בעיניי שלטונות הכיבוש״. גם שגריר גרמניה גינה בתוקף את המקרה: "מזועזע מחזרתה של אלימות מתנחלים שוב, הפיגועים האחרונים לא יכולים לשמש תירוץ לכך".
ראש האופוזיציה, יו"ר יש עתיד", יאיר לפיד גינה את האירוע ואמר: "אלימות המתנחלים חוצה כל גבול. הצתת בתים ומכוניות של חפים מפשע זה לא אנושי ובטח לא יהודי. ראש הממשלה נתניהו צריך לגנות את הביזיון ולטפל בחומרה. זוהי חרפה מוסרית ואיום ביטחוני". לפיד הוסיף כי "גם הנהגת המתנחלים צריכה לגנות את החבורה הקיצונית והאלימה הזו, שמקבלת רוח גבית מבן גביר אבל גורמת נזק ומביישת את הרוב המכריע של המתיישבים שהם אנשים שומרי חוק".

יו״ר המחנה הממלכתי בני גנץ גינה בחריפות ואמר:  ״הפשעים שמבצע קומץ של קיצוניים ביהודה ושומרון, שאינו מייצג את רוב ההתיישבות, הם פגיעה בביטחון המדינה והם מנוגדים לחוק וגם למוסר היהודי. ביהודה ושומרון מתפתחת אנרכיה בחסות לגיטימציה של חלק משרי הממשלה למהלכים לא חוקיים". גנץ דרש מראש הממשלה להתערב: "לצד המלחמה בטרור, נתניהו וממשלתו נדרשים לאמירות ברורות ולטיפול נחוש ומשולב של השב״כ, משטרת ישראל וצה״ל", וכי "ממשלה שמעבירה הנחיות בלתי חוקיות לצה״ל בנושא ההתיישבות, ממשלה ששרים בכירים בה קורצים לפורעים ונותנים רוח גבית להפרת חוק – לא רוצה לטפל בבעיה, וספק אם מסוגלת לעשות זאת.״

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן