Skip to content

פעיל מחאה כנגד ההפיכה המשטרית עוכב, נחקר במשטרה ושוחרר ללא תנאי

הפעיל, תושב פתח תקווה, סיפר כי הטיחו בו חשדות עקב מידע על כוונתו לפעול באלימות וכי הוא בתגובה הטיח בחוקרים: מי שלח אותם, בן גביר?, במהלך הפגנת מחאה שהחלה לאחר שחרורו, הגיע רכב וככל הנראה ביקש לפגוע במפגין, שוטרים הבחינו בכך והרכב נמלט, זמן קצר לאחר מכן שלף אדם חבוש כיפה שלף אקדח לעבר המפגינים
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

פעיל במחאה נגד ההפיכה המשטרית עוכב הערב (שני) לחקירה במשטרת פתח תקוה. מאות מפגינים חסמו את פתח התחנה ואת הכביש הסמוך לה, והדליקו אבוקות במחאה על עיכובו. בתום חקירתו שוחרר הפעיל ללא הגבלה כלשהי. מדוברות המשטרה נסר כי המשטרה "עיכבה לחקירה לפני זמן קצר תושב פ"ת במסגרת בחינת מידע שהתקבל בדבר חשד לכוונות פעילות אלימה", לדברי המשטרה הוא עוכב בעקבות מידע שהתקבל כי בכוונתו  לבצע פעילות אלימה. ממטה המאבק נמסר כי המטה "רואה בחומרה את ההחלטה לעכב לחקירה פעיל נגד ההפיכה המשטרית, מבלי שביצע כל עבירה",  "לא נאפשר להפוך את משטרת ישראל והשב״כ לכוחות בשירות הדיקטטורה. נתניהו וחבורת הקיצונים שהשתלטה על המדינה יגלו גם הפעם שכל פעולה להשתקת המאבק – רק תגביר את ההתנגדות", לשון ההודעה.
הפעיל סיפר עם שחרורו כי השוטרים ערכו עליו חיפוש גופני גופנית ו"התחילו לשאול אותי שאלות הזויות לא מהעולם הזה.

המחאה מול תחנת משטרת פתח תקווה צילום מסרטון של בני משי – ובאדיבות מטה המאבק)


ניסיון דריסה של מפגינים (צילום באדיבות מטה המאבק )


שלף אקדח לעבר המפגינים (צילום מח/שבון הטוויטר – אלימות ישראל )

אין קשר בין מה ששאלו והטיחו בפניי על הסתה לבין החקירה עצמה, שהייתה קשורה לחשד לאיומים". "אני דרשתי מהמשטרה ערבות שזה לא יקרה יותר, לא לי ולא לאף אחד מכם", סיפר הפעיל והוסיף כי הטיח בשוטרים: "מי שלח אותם, בן גביר? לא יודע, מדובר או בהוראה מיניסטריאלית ומצוצה מהאמצע או שמדובר בשב"כ". לאחר שחרור הפעיל התפתחה תהלוכת מחאה ולפתע הגיע רכב וניסה לדרוס מפגין, שוטרים הבחינו בנעשה, אך נהג הרכב הסתובב ונמלט. עוד תקרית חמורה אירעה כשאלמוני חבוש כיפה זעם על המפגינים, התעמת איתם וכשאלו לא נרתעו שלף לעברם אקדח.

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן