Skip to content

שר המשפטים תוקף: "העיתונאים בערוצים 12 ו-13 גרועים יותר מבמדינות טוטליטריות"

יריב לוין תקף הצעת חוק שנועדה להגן על עיתונאים וקרא מעל הדוכן כי עיתונאי ערוצי 12 ו- 13 הנם תועמלנים. מועצת העיתונות: "למדנו היום עוד שיעור על העדר קו אדום לשר המשפטים, שתקשורת חופשית היא בעיניו, ככל הנראה – תעמולה"
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

מועצת העיתונות והתקשורת בישראל תקפה הערב (רביעי) את דבריו של שר המשפטים יריב לוין שנאם מעל דוכן הכנסת לפני שקואליציית הימין הפילה הצעת החוק של ח"כ עידן רול מסיעת 'יש עתיד', לפיה מוצע לתקן את סעיף 3 בחוק למניעת הטרדה מאיימת ולהכניס לחלק ההגדרות כי "עיתונאי" הוא אדם בעל תעודה של לשכת העיתונות הממשלתית, או של איגוד עיתונאים הפועל בישראל שחבריו עיתונאים ועובדי מקצועות התקשורת, לרבות אמצעי מדיה אינטרנטיים", ועוד: "בית המשפט יוכל להפעיל סמכותו בהוצאת צו הרחקה, גם במקרים שבהם מתבצעת הטרדה מאיימת נגד עיתונאי, ולקבוע כי במקרים של הפרת צו למניעת הטרדה מאיימת שבוצע כנגד עיתונאי – בית המשפט רשאי לקבוע פיצוי ללא הוכחת נזק בסך של עד 50,000 שקלים". שר המשפטים בחר לכלות את זעמו בעיתונות והגיב להצעה בשלילה כשהוא תוקף את עיתונאי התקשורת. לוין: "העיתונאים בערוצים 12 ו-13 גרועים יותר מבמדינות טוטליטריות".

שר המשפטים יריב לוין (צילום ערוץ הכנסת)

לדבריו "יש בהצעה הזו בעיה קשה – לו הייתי מאשר אותה הייתי סופג טענות קשות מאוד כמעט מכל אלה שעובדים בערוצים 12 ו-13, כי היו אומרים 'הצעת החוק לא מגנה עלינו, כי אנחנו מזמן לא עיתונאים – אנחנו תועמלנים שעושים תעמולה שבינה לבין עבודה עיתונאית אין שום קשר'".
לוין פנה לחבר הכנסת רול ואמר – "אני מציע לך חבר הכנסת רול, במקום לחפש איך להגן על תועמלנים שמשתמשים לרעה בכוח שיש להם בכלי התקשורת, אני מציע לך גם לדאוג לביטחונם ושלומם של כלל אזרחי ישראל – כולל לשכנים שלי, שגם להם יש זכויות.
"אני מציע לדאוג שבאמת תהיה פה עיתונות חופשית, שהיא שומרת סף ולא שידורי תעמולה בוטים. המצב שלנו הוא אפילו יותר גרוע ממה שקיים במדינות טוטליטריות, כי שם אנשים יודעים שהשידורים הם שידור תעמולה פוליטית עלובה, פה זה מתכסה באצטלה של התקשורת הנשכנית, הלוחמת. נו בחייך, על מי אתם חושבים שאתם עובדים? אף אחד לא מאמין לסיפורים האלה, לכן אני חושב שהצעת החוק הזו לא צריכה לעבור".  הוסיף לוין כשהוא מדבר על הפגנה שנערכה בסמוך לביתו כנגד ההפיכה המשטרית אותה הא מבקש להעביר בכנסת באורח חד צדדי.
לפני שתקף עיתונאים, לוין טען כי הוא גינה "אלימות ואלימים פעם אחר פעם", וכעס על חברי כנסת מהאופוזיציה שלא תקפו את ההפגנות מול ביתו – ומנגד "דואגים לעיתונאים".
הצעת החוק נדחתה אחרי ש-36 ח"כים תמכו בה ו-43 התנגדו. ח"כ רול מסר כי "ידע כל כתב בישראל שמעז לעשות את עבודתו ולבקר את השלטון שדמו הפקר. הקואליציה בהובלתו של שר המשפטים לוין הצביעה היום נגד הצעת החוק שלי להגנה על עיתונאים ובעד הפקרת התקשורת החופשית ואנשיה".
במועצת העיתונות והתקשורת זעמו ושלחו מכתב תקיף ללוין ובו נאמר: "אדוני השר – היום נתת אור ירוק לתקיפת עיתונאיות ועיתונאים שאינם הולכים בתלם, אלה היוצאים לשטח כדי לתעד את הקורה בו גם כשהרוחות סוערות. היום הדבקת תווית של תועמלנים על עיתונאיות ועיתונאים המבקשים להביא לציבור תמונת מצב כמות שהוא – גם אם תמונת המצב אינה לרוחך. המועצה יוצאת להגנתם של כלי תקשורת, עיתונאים ועיתונאיות – בין מימין בין משמאל בין  מהמרכז -ככל שגורם כלשהו פוגע בשליחותם ובעבודתם".
"בשמם  של כל אלה- אנו מצרים  שכך משתלח שר משפטים בישראל כלפי מי שבלעדיהם אין דמוקרטיה אמיתית וניסיונות הפגיעה בהם הולכים וגוברים. הנה כי כן –  למדנו היום עוד שיעור על העדר קו אדום לשר המשפטים, שתקשורת חופשית היא בעיניו, ככל הנראה – תעמולה. אנו מקווים כי הצעות החוק להגנה על עיתונאים שהובאו היום לדיון והשר פעל להסרתן לא תרדנה מסדר היום הציבורי בישראל". "נתמוך בכל מאמץ להפוך אותן לחלק מספר החוקים ונמשיך להגן על חופש העיתונות בישראל",

1 Comment

  1. גד
    29 ביוני 2023 @ 12:26

    חבל שלוין כל כך צודק

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן