Skip to content

המחאה בנתב"ג קרבה והמתח עולה

המפכ"ל שבתאי "משטרת ישראל לא תאפשר חסימת צירי תנועה ולא תאפשר שיבוש התנועה באזור נתב״ג ובתוכו". מארגוני המחאה דוחים את הודעת רש"ת להפגין סמוך לטרמינל 1 " לו רצו הארגונים לקיים מחאה מול ציבור הטסים לאילת יתכן והיו מחליטים לעשות זאת מול מלון קלאב הוטל באילת ולא בטרמינל 1".
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

מפכ״ל המשטרה רב ניצב יעקב שבתאי קיים הערב ישיבת הערכת מצב לקראת שורת המחאות הצפויות להתקיים מחר ברחבי הארץ ובדגש על אזור שדה התעופה בן גוריון.  המפכ״ל הדגיש את מימוש זכות המחאה כאבן יסוד במדינה דמוקרטית.  המפכ״ל התריע מכך שחסימת צירי תנועה מסביב לנתב״ג ובתוכו ובאזורים של מתקנים אסטרטגיים וביטחוניים עלולה להביא לאסון באירוע חירום. וציין כי משטרת ישראל תנהג באפס סובלנות לפגיעה בסמלי שלטון , בתשתיות ובשוטרים. המפכ״ל הדגיש בדבריו הערב בישיבת הערכת המצב כי משטרת ישראל לא תאפשר חסימת צירי תנועה ולא תאפשר שיבוש התנועה באזור נתב״ג ובתוכו. משטרת ישראל נערכת לקראת עשרות נקודות מחאה שצפויות להתקיים מחר בכל הארץ כולל בבתי אישים.

המחאה בצלצול השכמה לממשלה (צילום דן בר דוב)
המחאה בצלצול השכמה לממשלה (צילום דן בר דוב)

בתגובה להודעת רשות השדות התעופה כי הקצו שטח סמוך לטרמינל 1 עבור ההפגנה מחר, הרחק מטרמינל 3  שלח עו"ד גונן בן יצחק מכתב לממ"ז מרכז, ניצב אבי ביטון, בשם מארגני המחאה בנתב"ג.מתוך המכתב: "מרשיי דוחים את הקביעה השרירותית לפיה המחאה תתקיים בטרמינל 1. עם כל הכבוד לו רצו הארגונים לקיים מחאה מול ציבור הטסים לאילת יתכן והיו מחליטים לעשות זאת מול מלון קלאב הוטל באילת ולא בטרמינל 1".

"אנו חוזרים ומחדדים כי תפקידה של משטרת ישראל הינו להיות גוף ניטראלי אשר מאזן בין הצורך שלנו כמפגינים לקיים את מאתנו כחוק לבין האילוצים השונים הנגזרים ממחאה במקום רגיש דוגמת נתב"ג. על כן אנו קוראים למשטרה לעבוד מולנו באופן מתואם ולא באופן לעומתי על מנת שהאירוע יסתיים בשקט וללא אירועים חריגים״.

במכתב מצטט עו"ד בן יצחק את פסק דינה של השופטת פרוקצ'ה ביחס למיקום הפגנות: "טיבן של הפגנות ותהלוכות להיעשות באזורים מרכזיים, החשופים לעין הציבור הרחב, ולא במחשכים. העברתן הכפויה של תהלוכות לפאתי העיר, פוגעת בתכלית העיקרית לקיומן, ושוללת מהן את המאפיין העיקרי לבטא מסרים במלל ובתנועה לקליטת ציבור השומעים".

מכתבו של עו"ד גונן בן יצחק
מכתבו של עו"ד גונן בן יצחק
מכתבו של עו"ד גונן בן יצחק
מכתבו של עו"ד גונן בן יצחק

רשות שדות התעופה הודיעה כי לקראת ההפגנה : דלפקי ה'צ'ק אין' לטיסות  יפתחו כמתוכנן –  3 שעות לפני מועד הטיסה. כמו כן, הודיעה הרשות כי תגברה את כוח האדם בטרמינל במטרה לסייע לנוסעים. ויצאה בהמלצה לציבור הנוסעים לעשות צ'ק אין מוקדם באמצעות האינטרנט (ככל שניתן) ולהגיע לנמל התעופה ברכבת ישראל ובתחבורה ציבורית וכאמור 3 שעות בלבד לפני מועד הטיסה.

 

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן