Skip to content

אמש במחול: "אסילום" של להקת המחול הקיבוצית היא חוויה עוצמתית של מקצועיות

במסגרת אירועי "יולי ארט" בגליל המערבי, התקיים אירוע אמנות בתנועה שחשף היכרות עם כפר המחול בקיבוץ געתון וצפייה ביצירה שרצה כבר מספר שנים בארץ ובעולם. המפגש האינטימי מעורר ההשראה בהחלט מסביר איך שומרים על איכות אמנותית רבת שנים
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

כפר המחול בקיבוץ געתון הוא חלק בלתי נפרד מהקיבוץ ופעילותו משולבת בחיי הקיבוץ. יהודית ארנון ז"ל מייסדת הלהקה היתה גם ממייסדי הקיבוץ, שארית הפליטה שהגיעו לישראל של 1948. כיום, הקיבוץ מופרט והמבנה האדריכלי של חדר האוכל האייקוני המפואר, משמש לחדרי חזרות של חברי הלהקה, סדנאותיה ופעילויותיה. מגורי המתנדבים לשעבר משמשים למגורי הרקדנים, אלו שבלהקה, אלו שבלהקה הצעירה, אלו שבאים מחו"ל ל"מסע" לחצי שנה או אלו שבאים לסדנאות והכשרה. הכפר אמנם שוקק רקדנים, אך לצידו גם שוקק אמנים מתחומים אחרים המשלבים ידיים לשיתופי פעולה בין תחומיים. באירוע אמנות בתנועה בו השתתפתי, הוצג שת"פ בין אמן ההדפס רועי דרסטין לבין הלהקה. בהמשך צפינו בחזרות לקראת המופע ובסוף האירוע הוצגה היצירה "אסילום" באולם האינטימי של הכפר.

"אסילום" היא מילה בלטינית מהעולם העתיק ופירושה מקום מחסה אליו הגיעו אנשים שנרדפו או רצו להיות במקום מקלט מוגן. מקום כזה קיבל חסות דתית ומקומות כאלו היו קיימים בעיקר במקדשים או במקומות בהם התקיים פולחן כל שהוא. גם ביהדות היה קיים "אסילום" בצורת ערי המקלט או נגיעה בקרנות המזבח.

רמי באר, ביצירה שלו, עוסק במצבם של האנשים המצויים במחנה בו הם מחפשים מחסה, מסתור או מקלט. קבוצת אנשים מקבלת פקודות ומוארת בפרוז'קטורים ומנסה לציית לפקודות. התלבושות כהות וכך גם התפאורה. הדבוקות נעות באחידות אך מידי פעם נפלטים יחידים שמייד מוכנעים. מקום המסתור הזה, איננו פתרון למצוקתם.

צילום באדיבות להקת המחול הקיבוצית

הרקדנים מבצעים תנועות בלתי אפשריות במומחיות רבה, כמו ריצה מהירה לאחור שיש בה סמליות רבה להתגוננות. התנועות ביצירה הזו, מהירות וחדות ומלאות כח. למרות שמבקשי המקלט, אמורים להיות מוחלשים לכאורה, דווקא ביצירה הזו, מופגנות תנועות אגרסיביות עוצמתיות לאורך כל המופע. המוזיקה המלווה מרתקת וכך גם עיצוב התאורה המינימליסטי המאפיין כל כך את יצירתו של באר.

צילום: שרה פלד

כדאי לדעת

מיזם התיירות של הלהקה מספק ביקור בכפר המחול, המתחיל בהצצה אל מאחורי הקלעים. במהלך הסיור פוגשים המשתתפים את סיפורה של להקה המייצגת את ישראל בעולם ואת סיפורה של יהודית ארנון, מייסדת הלהקה, אשר עברה את אושוויץ ונדרה נדר שאם היא תשרוד היא תרקוד לנצח, כפר המחול כיום הינו התגשמות חלומה. בהמשך יצפו המשתתפים במופע חוויתי או בחזרה פתוחה ובסיום הביקור יתקיים מפגש עם הרקדנים. ניתן לשלב סדנא עם רקדן/ית מהלהקה. למעונינים פעילויות נוספות, מתקיימים גם מפגשים עם אמנים, או ימי טיול בגליל המערבי המשולבים בביקור בכפר. הפעילויות לקבוצות בלבד. פרטים באתר הלהקה.

להקת המחול הקיבוצית, כפר המחול הבינלאומי, געתון, גליל מערבי.

אירועי "יולי ארט גליל מערבי" נערכים ביזמת עמותת זמן גליל מערבי.

 

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן