Skip to content

חמש מאות משפחות נעקרו מבתיהן עקב מבצע צה"ל בג'נין

על פי דוח האו"ם המשפחות שכוללות 3500 איש ואישה נאלצו להתפנות מיחידות הדיור שלהן שחלקן אף לא ניתן לשיקום
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

למעלה מ-500 משפחות נעקרו מבתיהן במחנה הפליטים בג'נין עקב נזק והרס או סכנה ביטחונית, שהגיעו בעקבות מבצע צה"ל שהתרחש ביום שני האחרון, כך עולה מדו"ח משרד האו"ם לתאום עניינים הומניטריים בשטחים הכבושים שהתפרסם היום (שישי). על פי הדו"ח שמתייחס לבצע בן היומיים בו נערכה שורה של תקיפות מהאוויר, שבוצעו באמצעות כלי טיס בלתי מאוישים, ולאחר מכן נכנסו כוחות קרקע גדולים לשטח תוך ניהול חילופי אש. יצוין כי זהו המבצע השני במחנה הפליטים ג׳נין הכולל תקיפות מהאוויר במהלך השבועיים האחרונים השנה. על פי נתוני משרד הריאות הפלסטיני  12 פלסטינים, בהם ארבעה ילדים, נהרגו במהלך המבצע. כמו כן דיווח המשרד כי 143 פלסטינים נפצעו, בהם 20 בני אדם שמצבם אנוש.  לטענת האו"ם המבצע הישראלי הביא למספר הגבוה ביותר של הרוגים במסגרת מבצע יחיד בגדה המערבית מאז שמשרד האו״ם לתיאום עניינים הומניטריים החל לתעד נפגעים בשנת 2005.

צוות הומניטרי בוחן את הנזק שנגרם למבנה בתום המבצע הישראלי שנמשך יומיים במחנה הפליטים ג׳נין. (צילום: רופאים ללא גבולות (MSF), 5 ביולי 2023)

על פי הערכות ראשוניות של הרשויות המקומיות, מאות יחידות דיור במחנה הפליטים ג׳נין נפגעו, וחלקן אינן ראויות עוד למגורים. למעלה מ־500 משפחות פלסטיניות, המונות יותר מ־3,500 איש ואישה, נעקרו מבתיהן במהלך המבצע. משפחות אלו נאלצו לעזוב את בתיהן בשל נזק או הרס, או בשל סכנה ביטחונית. רוב העקורים הפנימיים מצאו מקלט אצל קרובי משפחה או משפחות שכנות, ואילו אחרים מצאו מחסה בבית החולים הממשלתי ובבנייני ממשלה אחרים, כמו מרכז הצעירים של העיר. בעוד רבים מהעקורים הפנימיים הצליחו לשוב לבתיהם, על פי הערכות ראשוניות, כעשרים משפחות עדיין נותרו עקורות.

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן