Skip to content

כתב אישום: התפרע באום צפא – הצית כיסא והניח אותו בפתח בית בו שהו באותה עת אם וארבעת ילדיה

ידידיה סיאני מואשם כי הצית כיסא מרופד שהיה מונח מחוץ לבית בכפר הפלסטיני, הרים כיסא שהחל לעלות עשן, והניח אותו בכניסה לבית, מתחת למשקוף, באופן שחוסם את הכניסה והיציאה מהבית. הכיסא בער ונשרף בתוך הבית
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

כתב אישום הוגש היום (רביעי) כנגד נגד ידידיה סיאני, וזאת לאחר שהיה מעורב בהתפרעות אלימה בכפר פלסטיני לפני כשלושה שבועות, במהלכה הצית כיסא והניח אותו בפתח בית בו שהו באותה העת אם וארבעת ילדיה. פרקליטות מחוז ירושלים הגישה לבית המשפט המחוזי בעיר כתב אישום נגד סיאני, וזאת לאחר שהיה מעורב בהתפרעות אלימה בכפר פלסטיני לפני כשלושה שבועות, במהלכה הצית כיסא והניח אותו בפתח בית בו שהו באותה העת אם וארבעת ילדיה. על פי כתב האישום, שהוגש באמצעות עו"ד שרית רייך אבניאל, לפני כשלושה שבועות התפרעו מספר רב של יהודים רעולי פנים בכפר הפלסטיני אום צפא, וגרמו נזק לרכוש במקום. במסגרת ההתפרעות יידה הנאשם מספר אבנים לעבר בית במקום, בו שהו באותה העת אם וארבעת ילדיה.

תימרות עשן עולות מהכפר (צילום: ללא. מועצת אום צפא)

בשלב מסוים חלק מהפורעים פרצו את דלת הכניסה לבית באמצעות גרזן ומוטות ברזל, וחלקם אף נכנסו פנימה ויצאו לאחר מספר שניות מן הבית. באותה עת התחבאה האם בחדר והחביאה את ילדיה בארון, ולאחר מכן באמבטיה. בשלב זה, יודו על הפורעים מגג הבית מספר אבנים. בזמן שהפורעים פרצו את דלת הכניסה, הצית הנאשם כיסא מרופד שהיה מונח מחוץ לבית, הרים את הכיסא, שהחל לעלות עשן, והניח אותו בכניסה לבית, מתחת למשקוף, באופן שחוסם את הכניסה והיציאה מהבית. הכיסא בער ונשרף בתוך הבית. כתוצאה מכך, סבלו שניים מילדיה של המתלוננת מקשיי נשימה בעקבות שאיפת עשן ופונו לבית חולים מוקסד. לאחר מכן, בחלוף כחצי שעה, יידה הנאשם מספר אבנים לעבר בית נוסף בכפר. סיאני מואשם בביצוע עבירות של מעשה טרור של הצתה בנסיבות מחמירות, תקיפה הגורמת חבלה ממשית בנסיבות מחמירות ממניע גזעני, התפרעות שסופה נזק ממניע גזעני, התפרצות לבית מגורים בצוותא ממניע גזעני וניסיון היזק בזדון ממניע גזעני. פרקליטות המדינה בקשה מבית המשפט את מעצרו של הנאשם עד תום הליכים המשפטיים נגדו.
מוקדם יותר  הגישה פרקליטות המדינה לבית המשפט המחוזי בלוד כתב אישום נגד דור עובד (30) מיצהר, לאחר שבין היתר התפרע במסגד וקרע ספרי קוראן. הוא נאשם בעבירות של מעשה טרור של התפרעות שסופה נזק, מעשה טרור של היזקים מיוחדים, מעשה טרור של עלבון דת. בנוסף, הוגשה בקשת מעצר עד לתום ההליכים המשפטיים. מכתב האישום, שהגיש עו"ד תומר שטינברג ובתום חקירת שב"כ ומשטרת ישראל, עולה כי "ביוני האחרון הגיע עובד עם אנשים נוספים לכפר עוריף באזור יהודה ושומרון ויחד החלו להשליך ולהבעיר חפצים שונים בשטח פתוח. בשלב מסוים, נכנסו עובד ואנשים נוספים לתוך מסגד בכפר והחלו להרוס ריהוט, השליכו ספרי קודש לרצפה וניפצו חלונות. בהמשך, עובד יצא מהמסגד עם מספר ספרי קוראן, קרע דפים מתוך הספרים והשליך אותם על הרצפה".

 

.

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן