Skip to content

נתניהו אושפז בבית חולים. לשכתו: בילה בכינרת והתייבש

על פי הדיווח הוא סבל מהתייבשות ומצבו טוב והוא רק התלונן על סחרחורת קלה
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

ראש הממשלה בנימין נתניהו הובהל היום (שבת) מביתו בקיסריה לחדר המיון בבית החולים שיבא תל השומר ברמת גן, לאחר שאיבד את הכרתו. רעייתו שרה ובנו אבנר שוהים לידו. מלשכת ראש הממשלה נמסר כי מצבו טוב וכי הוא עובר הערכה רפואית. לפי מקורות בבית החולים, נתניהו בהכרה והולך באופן עצמאי. בהמשך מסרה לשכת ראש הממשלה כי נתניהו "בילה אתמול בכנרת בשעות החום" והיום "התלונן על סחרחורת קלה". לפי ההודעה, הבדיקות הראשוניות שעבר היו תקינות, וההערכה של רופאיו היא שהוא סבל מהתייבשות. "בהמלצת הרופאים ראש הממשלה ממשיך לעבור בדיקות שגרתיות נוספות", אמרו בלשכה.

שיבא היום (צילום: רפי מיכאלי)
אבנר נתניהו מגיע לשיבא (צילום: רפי מיכאלי)
צילום: רפי מיכאלי

יו"ר האפוזיציה יאיר לפיד הגיב ואמר כי הוא מאחל לנתניהו רפואה טובה ובריאות שלמה. "תרגש טוב" כתב לפיד. כך אחלו גם אביגדור ליברמן יו"ר ישראל ביתנו וגם יו"ר מפלגת העבודה שאחלה לנתניהו רפואה שלמה והחלמה מהירה.  נתניהו בן ה-73 הקפיד עד היום שלא למנות לו ממלא מקום קבוע, ולכן אין אדם שמקבל את סמכויות ראש הממשלה באופן אוטומטי בתרחיש שבו נבצר ממנו למלא את תפקידו מסיבה רפואית. שר המשפטים יריב לוין מוגדר סגן ראש הממשלה, אך הגדרת תפקידו איננה  כוללת את מילוי מקומו של ראש הממשלה בשעת נבצרות.
בתוך כך בג"ץ יקיים דיון בעתירה הדורשת להעביר את בנימין נתניהו מתפקידו כראש הממשלה, זאת לאחר שהיועמ"שית קבעה כי הוא הפר את הסכם ניגוד העניינים כאשר עסק בענייני הרפורמה המשפטית. בהחלטה חריגה קבעה השופטת רות רונן כי "העתירה תועבר לדיון בפני הרכב בהקדם". יצויין כי בעבר נדחו עתירות דומות לזו. בעתירה שהוגשה על ידי מספר אזרחים ובראשם הרמטכ"ל לשעבר דן חלוץ, נטען כי דחיית בג"ץ בעבר של עתירות היה על בסיס ההישענות על כך כי ראש הממשלה יעמוד בהסדר ניגוד עניינים שתתווה עבורו היועצת המשפטית לממשלה. לאחר שעבר חוק הנבצרות הכריז נתניהו כי הוא "נכנס לאירוע" וחרף האמור בהסדר יעסוק בענייני הרפורמה. היועצת המשפטית לממשלה קבעה כי נאסר על רה"מ לעסוק בענייני הרפורמה אלא רק בהיבטים של הרגעת הרוחות ואיחוד העם. העותרים טענו כי בכך הפר את ההסכם ויש להעבירו מתפקידו ולהוציאו לנבצרות.

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן