Skip to content

190 אלף מפגינים הפגינו בקפלן

המחאה כנגד ההפיכה המשטרית נמשכת ברציפות מזה 28 שבועות. דן מרידור: חשבתם שתמנו עבריין סדרתי, מעריץ של הגזען כהנא ושל הרוצח ברוך גולדשטיין לשר הממונה על המשטרה, ואנחנו נשב בשקט?
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

רבבות מפגינים הפגינו היום (שבת) מזה השבוע ה-28 ברציפות כנגד ההפיכה השלטונית שינוי עילת הסבירות כפי שתבקשים להעביר נתניהו ושריו. על פי המארגנים לאחר ניתוח צילומי רחפן, מערכת עין הנץ ושיח עם המשטרה, הפגינו הערב כ190,000 אזרחים ואזרחיות בקפלן. בבת ים נעצרו שני אנשים (22,32)  שתקפו מפגינים כנגד השינוי המשטרי. השניים הובאו לתחנת בת ים לחקירה.

הפגנה מול בית ראש הממשלה בעזה בירושלים (צילום: בן כהן)
צילום: אמיר גולדשטיין
קפלן. צילום: דן בר דב
צילום: ציפי מנשה
צילום: ציפי מנשה
צילום: ציפי מנשה
צילום: ציפי מנשה
צילום: ציפי מנשה
שר המשפטים לשעבר – תקף בחריפות את נתניהו (צילום: דן בר דב)

שר המשפטים לשעבר דן מרידור תקף הערב חריפות את ההמשלה ואמר כי "שולטת כאן היום הממשלה הקיצונית ביותר בתולדות ישראל. ממשלה המסכנת את עתידה של המדינה", והוסיף: "ממשלה המדרדרת את הכלכלה הפורחת שלנו, המביאה את יחסינו עם ארה״ב למשבר ערכים ללא תקדים ואת מעמדנו הבינלאומי לשפל מסוכן, המביאה את טובי לוחמינו לדילמות מוסריות נוראות, ממשלה העוסקת בהפצת שקרים, הסתה ושנאה המאיימים לקרוע את החברה הישראלית". "מה חשבתם, שתקימו ממשלה עם כהניסטים, גזענים ומשיחיים ואנחנו נשתוק?", שאל מרידור, "חשבתם שתמנו עבריין סדרתי, מעריץ של הגזען כהנא ושל הרוצח ברוך גולדשטיין לשר הממונה על המשטרה, ואנחנו נשב בשקט? חשבתם שתאיימו למוטט את מערכת אכיפת החוק, המשטרה, הפרקליטות, היועהמ״ש ובית המשפט, ואנחנו נשב בבית? חשבתם שתתייצבו על מדרגות בית המשפט ותפיצו שקרים על תפירת תיקים ועל רדיפה, ואנחנו לא נגיד כלום?, חשבתם שתזמינו את היועצת המשפטית לממשלה, גלי בהרב מיארה האמיצה, כדי לתקוף אותה ולאיים עליה, ואנחנו לא נעשה דבר?, חשבתם שנראה את מחזות הזוועה של פוגרומים חוזרים ונשנים ומצולמים ומתועדים שעושים יהודים בערבים, ואנחנו נעלים עין?", הוא פנה לנתניהו ואמר: "חשבת שתמנו לשר האוצר מי שהודיע שאשתו לא תחלוק חדר בבית חולים עם ערביה, ושקורא למחוק כפר ערבי ואנחנו לא נשמע את פעמוני הגזענות מחרישים את אזנינו?, חשבתם ששר המשפטים יודיע שהוא רוצה שופטים שיצדיקו איסור על ערבים לגור ליד יהודים, ואותה גזענות לא תזעזע אותנו?, וחשבתם שמי שבחרתם לאחרונה לחבר הועדה לבחירת שופטים, יודיע שהוא מתנגד למינוי שופטים ערבים, וגם מן הגזענות הזאת אנחנו לא נזדעזע?, ועכשיו אתם רוצים שתוכלו לקבל החלטות ששום אדם הגיוני לא היה מקבל, החלטות הלוקות בחוסר סבירות קיצוני, כדי להשחית את המערכת הציבורית במינויים פוליטיים ולסרס את אנשי מקצוע ושומרי הסף, ואנחנו נשתוק?,  מרידור הוסיף כי "לא  מדובר רק בהרס מערכת המשפט, אלא בהתקפה דורסנית על הערכים שהיא, עדיין, מייצגת: השוויון, החרות, זכויות האדם, שלטון החוק". יו"ר התנועה לאיכות השלטון עו"ד אליעד שרגא, השתתף בהפגנה בחיפה ואמר: "השבועיים הקרובים גורליים לדמוקרטיה – יש להסלים את המאבק עד לניצחון". שרגא הזהיר: "ביטול עילת הסבירות אינו עניין של מה בכך- שופט שאינו יכול לפסוק לאי סבירות קיצונית הוא כמו שופט כדורגל ללא משרוקית, או כמו לוחם קומנדו ללא רובה."

 

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן