Skip to content

"הארכיון" של נטע פולברמכר מופע תיאטרון מחול על זמן וזכרון

רסיסי מידע, דמויות שמתחברות לרגע ושוב נמחקות... מרחב מטלטל ומתעתע שמעלה שאלות ותהיות על דרכו החמקמקה של הזיכרון, על זהות ושייכות. מסע חיפוש פרפורמטיבי בעקבות ההיסטוריה המשפחתית של היוצרת בברלין ובפרנקפורט לפני מלחמת העולם השנייה. 18-21 ביולי 2023 בגן ובחללי מכון ליאו בק ירושלים.
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

נטע פולברמכר בשיתוף פעולה מיוחד במינו בין מכון ליאו בק ירושלים והקהילה היהודית בפרנקפורט מעלים השבוע
במופע בבכורה את "הארכיון" – יצירה רב-תחומית המשלבת פרפורמנס, מוסיקה, תיאטרון ומחול.

זוהי סדרה של אירועים במרחב מחורר של פוסט-זיכרון; רסיסי מידע, ודמויות שמתחברים לרגע ושוב נמחקים… מרחב מטלטל ומתעתע שמעלה שאלות ותהיות על דרכו החמקמקה של הזיכרון, על זהות ושייכות.

הארכיון, צילום רון פלדמכון ליאו בק בירושלים מעלה בין ה18-22 ביולי מופעי בכורה של הארכיון (פרק א׳) , יצירת תיאטרון מחול מאת הכוריאוגרפית נטע פולברמכר. ביצירה 4 מלקטי זיכרונות (פולברמכר ושותפיה ליצירה) יוצאים עם הקהל למסע חיפוש פרפורמטיבי בעקבות ההיסטוריה המשפחתית של היוצרת בברלין ובפרנקפורט לפני מלחמת העולם השנייה.

הארכיון הוא סדרה של אירועים במרחב מחורר של פוסט-זיכרון; רסיסי מידע, ודמויות שמתחברים לרגע ושוב נמחקים… מרחב מטלטל ומתעתע שמעלה שאלות ותהיות על דרכו של זיכרון, ועל זהות ושייכות. יש בארכיון האישי – לאומי הזה, דיאלוג מודע, וארוך טווח בין מה שהיה, שישנו ושיהיה. זהו איננו מהלך דידקטי של עיסוק בחקר העבר אלא מפה שמסומן בה עיגול אדום שבתוכו כתוב: ישראל 2023, וגרמניה 1933-45 – משם לפה ולאן עכשיו?

הארכיון,  צילום: לאורה ביאנקי

"כאשר פירקנו את הבית של הורי הייקים בקיבוץ להבות הבשן אחרי שאבא נפטר, מצאתי תיקיות מסודרות למשעי ובהן תמונות דהויות של דודות ודודים נשכחים, קרובים רחוקים….מכתבים מצהיבים בגרמנית מסולסלת, תעודות ישנות, עיטורי גבורה של סבא פליקס (ששירת כחובש צבאי בצבא הגרמני במלחמת העולם הראשונה), וחפצים ומזכרות ששייכים לאנשים, לעולם ולתרבות שהיו ואינם עוד…

אבל כבר אין איש שיכול לספר לי על האדון עם השפם והמשקפיים שיושב מאחורי שולחן עץ גדול… או, היפיפייה המהממת בפורטריט שהיה מונח על שידת הלילה של סבתי, שעל גבו כתוב קלרה סאלינג, ברלין 1890. " …

" ביצירה הארכיון, אני יוצאת עם שותפי ליצירה למסע ליקוט פרפורמטיבי ״במרחב הזה של הזיכרון והשיכחה״ ושואלת מה נותר אחרי שכל אלו שזוכרים כבר אינם?." – אומרת היוצרת נטע פולברמכר.

הארכיון, צילום: רון פלד

אודות נטע פולברמכר

נטע פולברמכר היא  כוריאוגרפית, פרפורמרית, יוצרת רב תחומית ומנהלת הפרויקט. נטע היא בוגרת בית הספר ג׳וליארד בניו יורק, שהקימה וניהלה להקת מחול מודרני בניו יורק (נטע דנס קומפני) ויצרה יותר מ95 יצירות מקוריות שהוצגו בניו יורק, ברחבי ארה״ב ובעולם.

נטע פולברמכר חזרה לארץ ב2013 וכיום מכהנת כפרופסור למחול וכוריאוגרפיה באקדמיה למוסיקה ולמחול בירושלים. יצירותיה זיכו אותה בפרסים רבים ביניהם אות הוקרה על עבודתה הבין לאומית במחול מהבית הלבן, ופרס מיוחד בכוריאוגרפיה מבסי שונברג (Bessie).

הארכיון
כוריאוגרפיה, קונספט, כתיבה, וידאו, עיצוב סאונד: נטע פולברמכר
ניהול מוסיקלי: נטע שפיגל | הפקה: קובי אבן חיים
שותפים ליצירה: רקדנים/מלקטי זיכרונות יוצרים: איתמר גלינה, ויולה גספארוטי, אביגיל קרבי ונטע פולברמכר
ליווי אמנותי: נופר סלע | עיצוב חלל ותלבושות: רעות שייבה | תאורה וסאונד: תומר אברהם
השפות המדוברות/מושרות בהפקה: עברית, אנגלית, גרמנית

המועדים של מופעי הבכורה 
שלישי עד חמישי, 18-20 ביולי 2023 – שני מופעים בכל ערב | 19:00, 21:00

שישי, 21 ביולי | 11:00

בגן ובחללי מכון ליאו בק ירושלים | רחוב בוסתנאי 33, ירושלים

הארכיון דימוי הזמנה, על פי צילום של לאורה ביאנקי
error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן