Skip to content

הרצוג נחת ונסע לפגוש בנתניהו – ההסתדרות מאיימת להשבית את המשק

שופטת בית המשפט העליון לשעבר אילה אומרת כי הפגיעה בעילת הסבירות "טומנת בחובה שינוי משטרי עמוק בדמוקרטיה שברירית בלאו הכי"
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

משכן הכנסת – הליכוד נערך היום (ראשון) להפגנה שתיערך מחר בתוככי יציע המבקרים בעת ההצבעה על ההפיכה המשטרית – ביטול עילת הסבירות כפי שמוביל בנימין נתניהו באמצעות שליחיו, רוטמן ולוין. קצין הכנסת ניצב יובל חן, הודיע כי בהמשך למידע שהגיע לידיעתו כבר ביום חמישי האחרון ונוכח תקפות המידע, שהגיע אליו בישיבת הערכת מצב שקיים היום בשיתוף גורמי הביטחון והאכיפה ולפיו יש מי שמתכוונים להפר את הסדר במשכן במהלך ישיבת הכנסת מחר, יום שני, הודיע קצין הכנסת, במכתב ששיגר הערב לחברי הכנסת ולעובדיה, כי בכוונתו לאפשר מחר את כניסתם החופשית למשכן של בעלי האישורים הקבועים ובכללם: חברי הכנסת, עובדי הכנסת, היועצים הפרלמנטרים, אנשי התקשורת  ועוד; ולא לאפשר את קיומם של סיורים, אירועים וביקורים באישורים חד-יומיים.  בתוך כך הגיעו כמה אלפי מפגינים, ברובם הגדול מתנחלים, להפגנה בעד הרפורמה המשפטית. צוות טלוויזיה של ערוץ 13 הותקף ונאלץ להתפנות נוכח האלימות ובחסות המשטרה.  בתוך כך הודיעה ההסתדרות על מתווה פשרה בין מתנגדי הרפורמה לתומכיה שנדחתה על הסף על ידי הליכוד – נתניהו. במקביל נחת בארץ נשיא המדינה יצחק הרצוג ולשכתו הודיעה כי הוא נוסע לנתניהו שעדיין מאושפז לאחר השתלת קוצב לב, על מנת לדון עמו על ההפיכה המשטרית.

צועדים לעבר הכנסת (צילום: דן בר דב)
צילום: דן בר דב
צילום: דן בר דב

רבבות מוחים כגד ההפיכה המשטרית הודיעו כי ימשיכו במצעד המחאה עד לגן סאקר מול הכנסת. מובילי המחאה מצדם פרסמו כי "בימי חורבן הבית, מצילי ישראל, אזרחי ואזרחיות המדינה יעלו הערב לירושלים להיאבק בניסיון ממשלת ישראל להביא לחורבן הבית השלישי".  מובילי המחאה קראו: "זה הזמן של האזרחים והאזרחיות לצאת ולהתנגד לחורבן הבית, לדיקטטור ולשותפיו הפועלים לרסק את הדמוקרטיה הישראלית. אלו ימים דרמטיים, אנו קוראים שוב לחברי הממשלה – עצרו את הטירוף! שלמות העם, צבא העם והכלכלה נמצאים מעל לכל חקיקה". מול הודעת ההסתדרות כי תמשיך לנסות להגיע להסכמות בטרם תחליט על השבתת המשק כפי שדורשים ראשי הכלכלה הודיעו ראשי המחאה כי "דרישות המחאה לא השתנו מהרגע הראשון: גניזת החקיקה והקביעה ששינויי עומק בשיטת המשטר ייעשו רק בהסכמה רחבה. פשרות שבסופן ישראל הופכת לדיקטטורה רעות יותר מהכרעה. מדובר בהצעה שכל מהותה היא החזרת העבריין דרעי לשולחן הממשלה ולא בהכרח תמנע פיטורין של שומרי סף ובכירים בשירות המדינה אם לא יתיישרו לפי גחמות של פוליטיקאים".
שופטת בית המשפט העליון לשעבר אילה פרוקצ'יה נאמה הערב בהפגנה נגד ההפיכה המשטרית ליד בית המשפט העליון בירושלים, ואמרה במקום כי הפגיעה בעילת הסבירות "טומנת בחובה שינוי משטרי עמוק בדמוקרטיה שברירית בלאו הכי". לדברי פרוקצ'יה, ההצעה "פותחת פתח רחב לפגיעה בשלטון החוק ובנורמות טוהר המידות וניקיון הכפיים של עובדי ונבחרי ציבור". בהמשך דבריה פנתה פרוק'ציה למפגינים ואמרה: "אומרים לנו – עם אחד אנחנו, ושהעיקר הוא לכידות ואחדות העם. זה כמובן נכון וחשוב". "אבל אחדות סביב מה?", היא שאלה. "לכידות סביב ערכים? כן ;אחדות סביב מאבק של כח ומשטר עריצות ודיכוי? לא; לכידות בכל מחיר? לעולם לא".
גם פרופ' עמית שגב, מנהל המערך הקרדיולוגי ואחד הרופאים הבכירים שליווה את הטיפול בראש הממשלה, מתח אמש ביקורת קשה על נתניהו על רקע חוקי המהפכה המשפטית, וכתב בפוסט שפרסם שנתניהו "ממשיך בשלו ובריצת האמוק שלו שאינה מובנת לי כלל". פרופ' שגב כתב: "אגלה לכם סוד, נוצרה לי אפשרות לדבר בארבע עיניים עם מר נתניהו בלשכתו והעברתי לו את התחושה והכאב של חלק נכבד וחשוב בעם. הייתה לי הרגשה שמשהו נכנס ללבו אך נאומו בחמישי בערב גרם לי אכזבה גדולה."

 

 

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן