Skip to content

רקטה שוגרה מג'נין לעבר ישראל והתפוצצה בשטח פלסטיני

רק לאחר פרסום דבר השגור והצילומים בידי ארגון גדוד אל-עיש, חפשו כוחות הצבא את שרידי הרקטה. מנגד על היום בן גביר להר הבית וטען כי צריך להראות משילות. מצריים גינתה זאת בחריפות
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

רקטה מאולתרת שוגרה היום (חמישי) מג'נין והתפוצצה בתוך השטח הפלסטיני במרחק כמה מטרים מגדר ההפרה. צה"ל אסף את השרידים לאחר פרסום הרקטה על ידי גדוד אל-עיש. פעילים מהארגון המכונה גדוד אל-עיאש פרסמו תיעוד של השיגור, שלדבריהם כוון למושב רם און הצמוד לקו הירוק. הארגון קרוי על שם יחיא עיאש, ממקימי הזרוע הצבאית של חמאס שכונה "המהנדס", וישראל התנקשה בחייו ב-1996. על אף שהקבוצה הזו מזוהה עם חמאס, גדודי עז א-דין אל-קאסם מעולם לא אישרו או הכחישו קשר אליה. בצה"ל לא ידעו על השיגור ורק לאחר פרסומו חיפשו את שרידי הרקטה.
בגדוד אל-עיאש טענו כי שיגור הרקטה הוא תגובה ל"פגיעה במסגד אל-אקצא", והוסיפו כי זהו קו אדום ושהם "מוכנים להקריב את דמם למענו". הבוקר ביקרו בהר הבית (אל-אקצא) השר לביטחון לאומי איתמר בן גביר ושר הנגב והגליל והחוסן הלאומי יצחק וסרלאוף ממפלגתו. בן גביר, שביקר בהר לרגל צום תשעה באב, הצהיר שזהו ה"מקום הכי חשוב לעם ישראל, שבו אנחנו צריכים לחזור ולהראות את המשילות שלנו". במהלך היום עוכבו 16 יהודים בחשד שהתפללו במקום, ושבעה מהם נעצרו. לפי כלי תקשורת פלסטיניים, 1,787 יהודים עלו הבוקר להר הבית.

צילום שפרסם הארגון בטוויטר לפי סעיף 27א לחוק זכויות יוצרים


ציוץ שפרסם ארגון הטירור

משרד החוץ המצרי גינה את עליית בן גביר להר הבית, ומסר כי מצרים דוחה את "ההסתערות של גורמים בממשלת ישראל ומאות קיצוניים על מסגד אל-אקצא". המשרד גינה גם את מה שכינה "מניעת הרשויות בישראל ממתפללים מוסלמים את זכותם לגשת למסגד אל-אקצא ולהתפלל במתחם. על ישראל להפסיק עם הפעולות הפרובוקטיביות האלו, שרק מובילות להגברת המתחים בשטחים הכבושים ובאזור כולו", הוסיפו.

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן