Skip to content

המחאה נמשכת – אלפים בהפגנת מחאה כנגד ההפיכה המשטרית

אלפי בני אדם צעדו גם הערב במפגן מחאה רב משתפים בתל אביב, בחיפה ובמקומות נוספים במדינה. בקרב המפגינים היה חשש מפני אלימות משטרתית לאחר שברשתות החברתיות פורסם כי המשטרה נערכה עם גז מדמיע ורימוני הלם
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

אלפי מתנגדי ההפיכה המשטרית מפגינים הערב (חמישי) בתל אביב, ובמשטרה נערכים לעליית מדרגה בעוצמת העימותים עם המוחים. בארגון לא פוסלים את האפשרות כי ישתמשו בפעם הראשונה באלות ובגז מדמיע בהפגנה הערב. לפי מקור במשטרה, השוטרים יגיעו למקום בכוחות מתוגברים. מהמשטרה נמסר כי משטרת ישראל נערכת לקראת המחאה הערב בת"א, בהיבטי התנועה והסד"צ במטרה לאבטח את המוחים ולאפשר את זכות המחאה הלגיטימית, נבהיר כי הפרסומים אודות השימוש באמצעים לפיזור הפגנות ושימוש באלות ואינו נכון ואינו תואם את היערכות המשטרה. יחד עם זאת כפי שנאמר פעמים רבות, לא נאפשר פגיעה בשוטרים, בתשתיות ובסמלי שלטון ונפעל באפס סובלנות כלפי מפירי החוק", הזהירו במשטרה.

צילום: בן כהן
צילום: בן כהן
צילום: דן בר דב
צילום: דן בר דב
צילום: דן בר דב
צילום: דן בר דב
צילום: דן בר דב


המחאה לא פוסקת ((צילום: שב״פ @sha_b_p))

ארגוני המחאה פרסמו קודם לכם מנשר בו נאמר כי "אתמול בערב פורסמו שתי ידיעות: הצעת חוק לפיצול תפקיד היועמ״שית וסעיפים סודיים מתוכנית ההפיכה התקשורתית של קרעי. משמעות החוק הראשון היא ריקון סמכויות היועמ״שית, מינוי פרקליט בובה וביטול משפט נתניהו. משמעות החוק השני היא השתלטות מלאה על התקשורת החופשית. זה בנוסף לחוק ההשתמטות, השתלטות על הועדה למינוי שופטים, חוק מאסר 3 שנים לחוסמי כביש במסגרת המחאה ועוד 189 חוקים דיקטטורים אחרים", לשון המנשר. עוד הוסיפו הארגונים: "עם ממשלת הדיקטטורה לא מדברים. בממשלת הדיקטטורה נלחמים".  ארגוני המחאה, יצאו בצעדה משדרות רוטשילד מעט אחרי 20:30. אלפים המשיכו לכיוון צומת קפלן, בעוד כמה מאות פנו מזרחה על רחוב הרכבת לכיוון המנהרה במחלף לה גווארדיה. שוטרי יס"מ נפרסו במנהרה כדי לחסום את התקדמותם, והם שבו לאחור. כמה אלפים המשיכו בשלב מאוחר יותר של הערב לכיוון רחוב יגאל אלון, אך נבלמו במחסום משטרתי שכלל גדרות ומשאיות. מוקדם יותר עכבה המשטרה לחקירה תושב נתניה לאחר שפרסם ברשתות החברתיות פוסט המעודד אלימות נגד מפגינים. חוקרי תחנת נתניה פתחו בחקירה עם קבלת דיווח בגין פוסט שפורסם ברשתות החברתיות בצירוף תמונת בקבוק הנחזה לבקבוק תבערה וכיתוב "אני מוכן להערב". כאמור, חוקרי התחנה עיכבו את החשוד תושב נתניה בשנות ה 50 לחייו לחקירה, בסיומה ובהתאם לחומר הראיות בתיק יוחלט על המשך הטיפול בנושא.

צילום בקבוק התבערה שפרסם תושב נתניה כאיום על המפגינים ((צילום: משטרת ישראל)

השר לביטחון לאומי איתמר בן גביר מסר הערב כי הוא מגבה את מפקד יס"מ תל אביב, סגן ניצב יאיר חנונה. מי שלפי עדויות מפגינים בשבוע האחרון, אנשי יחידתו היו אחראים לאלימות קשה כלפיהם. "אני מגבה את הקצין המסור, את מפקד המחוז ואת כל שוטרי משטרת תל אביב בעבודתם החשובה למנוע את השיבוש המתמשך של הסדר הציבורי אותו מנסים מחוללי החסימות ליזום", מסר בן גביר, שכינה את חנונה "קצין מצטיין שפעל לאכיפת החוק בנחישות", אמר בן גביר שלחץ מתחילת ההפגנות להפעיל יד קשה כלפי המפגינים.

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן