Skip to content

שבוע 32 למחאה כנגד ההפיכה המשטרית

ההפגנה נערכה תחת דבריו הקשים של מפקד חיל האוויר כי הצבא עדיין כשיר למלחמה, כמו גם חיל האוויר, אך "הפגיעה מעמיקה ככל שחולף הזמן"
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

רבבות בני אדם מפגינים הערב (שבת) מזה השבוע ה -32 ברציפות כנגד ההפיכה המשטרית אותה מבקש ראש הממשלה בנימין נתניהו לבצע באמצעות ממשלתו. המחאה הערב הגיעה תחת דבריו הקשים של מפקד חיל האוויר  האלוף תומר בר שאמר אתמול בשיחה עם כ-60 קצינים וטייסים כי כרגע הפגיעה בכשירות היא "בעיקר בחיל האוויר, אך גם במערכים נוספים". לדבריו, לא ניתן לדעת מה יהיה בעוד חודש: "האתגר יגיע עם חידוש האימונים הגדולים". הוא טען כי הצבא עדיין כשיר למלחמה, כמו גם חיל האוויר, אך "הפגיעה מעמיקה ככל שחולף הזמן".

צילום: גיתי פלטי
צילום: דן בר דב
צילום: דן בר דב
צילום: דן בר דב
צילום: דן בר דב

מובילי כוח קפלן הגיבו הערב לדברים: "הדיווחים על התפרקות חייל האוויר ויחידות נוספות בצבא מדגימות עד כמה ממשלת חורבן הבית פועלת נגד מדינת ישראל. האיום בהעברת חוק ההשתמטות משירות צבאי יחד עם סגירת הרכבת הקלה לנסיעה בשבת מראה איזה מדינה הם רוצים: טורקיה גרסת ישראל, מדינה ענייה, חלשה ביטחונית שבה ההלכה היא החוק. מולם נתייצב כחומה בצורה ונחזיר את ישראל למסלול".
ראש המועצה האזורית מנשה, אילן שדה, אמר בהפגנה כי אינו מתכוון להגיע לטקס חילופי מפקדי מג"ב שיתקיים ביום רביעי הקרוב, במחאה נגד השר לביטחון לאומי איתמר בן גביר אותו כינה "עבריין מורשע שמפקד על המשטרה". שדה קרא לראשי רשויות נוספים להחרים את הטקס. "לא אשתתף גם בטקס חילופי מחוז חוף מאחר שגם שם אמור להיות השר העבריין", הוא הצהיר.

צילום: בן כהן
צילום: בן כהן

ההפגנות נגד ההפיכה המשטרית התקיימו הערב ברחבי הארץ זה בשורת מוקדים, בהם תל אביב, ירושלים, חיפה, כפר סבא, ראשון לציון, וכן בערים נוספות ובצמתים ברחבי הארץ. נערכו בצל אמירתו של מפקד חיל האוויר.
בשבוע הקרוב צפויים ארגוני המחאה לקרוא להפגין במושב רמות, במהלך חופשתם המתוכננת של נתניהו ורעייתו במקום, לאחר ששהו בשבוע שעבר בנווה אטיב, שם התקבלו במחאות קשות. במהלך סוף השבוע חתמו עשרות מתושבי המושב על מכתב ליחידה לאבטחת אישים, למשטרת ישראל ולמשרד ראש הממשלה – ובו הם מביעים חשש מ"השלכות ביקור רה"מ נתניהו ורעייתו בכפר הנופש". לטענתם, ראש הממשלה בנימין נתניהו ורעייתו שרה צפויים לנפוש במקום בשבוע הבא – אחרי ההפגנות שהתקיימו בשבוע האחרון מול המלון בו שהו בנווה אטי"ב שבמורדות החרמון. "אנו פונים אליכם מתוך חשש ודאגה מההשלכות של ביקור ראש הממשלה שעתיד להתקיים בתחילת השבוע הקרוב, במיוחד לאור האירועים בנווה אטיב", כתבו במכתב. לדבריהם, הביקור של נתניהו – אם ילווה בחסימות כבישים – עלול לפגוע בפרנסתם. "מושב רמות הינו מושב חקלאי שבנויים בו 5 בתי אריזה. אנו מצויים בעיצומו של קטיף המנגו המהווה ענף החקלאות והפרנסה העיקרי של מושב רמות. קטיף המנגו ופעילות בתי האריזה אינם יכולים להיפגע ולסבול שום דחייה בפעילות השוטפת שעלולה להיגרם עקב חסימות דרכים המובילות למטעים ולבתי האריזה", לשון המכתב.

עמירם לוין (צילום: דן בר דב)
צילום: ציפי מנשה
צילום: ציפי מנשה
צילום: ציפי מנשה

ראש האופוזיציה יאיר לפיד התייחס הערב לדבריו של נתניהו שאיננו מבטיח לציית להחלת בג"צ ואמר בהפגנה בקפלן תל אביב: ״ממשלה שלא תציית לבית המשפט, שלא תציית לחוק, היא ממשלה לא חוקית״. מפכ״ל המשטרה רב ניצב יעקב שבתאי נמצא במהלך ההפגנה בחפ״ק המשטרה בקריית הממשלה שבתל אביב הסמוך למחאה בקפלן. המפכ״ל קבל במקום סקירה ממפקד מחוז ת״א ניצב פרץ עמר על הערכות משטרת מחוז ת״א בשטח. במקביל ממשיך המפכ״ל לקבל עדכונים שוטפים בנוגע למחאות מכלל מחוזות המשטרה. בתל אביב צפויה צעדה של ארגוני המחאה מכיכר דיזנגוף להפגנה המרכזית ברחוב קפלן. מפקד סיירת מטכ"ל, ראש המוסד לשעבר, האלוך מיל' עמירם לוין נעם הערב ואמר: "ביבי רוצה שנמסור את מפתחות המדינה לחבורת שרים הזויה, חלקם עבריינים מורשעים ומשתמטי שרות צבאי, שרי שקר וחבורת פשע שאינם יודעים מהי דמוקרטיה, מפני שהם ועוזריהם גדלו בחבל ארץ שאין בו אחת. לשרים שמעודדים טבח בפלסטינים הנתונים לשלטוננו, לשר גזען שבוזז את תקציב המדינה ומונע תקציב מהערבים, רק כי הם ערבים. לשר משפטים שרוצה רשות אחת ללא מערכת משפט עצמאית. אנחנו לא ניתן לביבי וחבורת שריו להפוך את ישראל לדיקטטורה לא ניתן!  ולא נשקוט עד שננצח!", אמר לוין.
מהמשטרה נמסר כי "משטרת ישראל פועלת בשעה זו באזור קפלן, בהיבטי התנועה והסד"צ, במטרה לאבטח את המוחים ולאפשר את זכות המחאה. לפני זמן קצר הודלקה אבוקה על ידי מפגין בתוך המון המוחים, נדגיש כי אמצעי פירוטכני ע"י המפגינים עם חומר אפור עלול לגרום לפגיעה בריאותית, וכן מהווה עבירה על חוק השימוש פחזני בחומר נפיץ. השימוש באמצעים פרוטכנים מסכנים חיי אדם באופן ממשי, אנו קוראים למוחים לנהוג בהתאם לחוק, ולהימנע משימוש באמצעים אלו".

מול ביתו של אוחנה (צילום: ציפי מנשה)

בסיום המחאה שעברה ללא חריג בקפלן, החלו כמה עשרות מפגינים לעשות דרכם אל ביתו של יו"ר הכנסת אמיר אוחנה (ליכוד) ולטענת המשטרה החלו להפר את הסדר ולא להישמע להוראות השוטרים, המפגינים  הגיעו בצמוד לביתו, בניגוד להחלטת בג"צ על טווח מינימום של 300 מטר מבתי אישים ולכן המשטרה הכריזה על הפגנה בלתי חוקית. כוחות המשטרה פועלים במקום ומרחיקים את המפגינים. חשוד אחד נעצר על תקיפת שוטרים.

 

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן