Skip to content

איך להשיג דרכון גרמני?

(פ) כתבת תוכן שיווקי ממומנת - הפרסום כולו באחריות המפרסם (המערכת אינה אחראית לתוכן, למוצרים או לצילומים המופיעים בה)
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

הדרכון הגרמני הינו דרכון אטרקטיבי במיוחד עבור הישראלים, שכן המחזיקים בו נהנים ממגוון זכויות בתחומים שונים.

מי זכאי לדרכון גרמני? אילו מסמכים נדרשים, וכיצד יש להגיש בקשה להוצאת דרכון גרמני ? כל זאת ועוד במאמר שלפניכם.

מי זכאי לדרכון גרמני?

הזכאים לדרכון גרמני הם יהודים ניצולי שואה וצאצאיהם, שהיו אזרחי גרמניה אך אזרחותם נשללה מהם , נמנעה מהם או שנאצלו לוותר עליה בין השנים 1933-1945 כתוצאה מעלית המשטר הנאצי לשלטון ורדיפות הנאצים. הצאצאים הזכאים לדרכון גרמני הינם ילדים, נכדים, נינים ולעיתים גם דור חמישי לבעל הזכאות המקורי.

חשוב לציין כי הזכאות לדרכון גרמני אינה תלוי בדורות הקודמים שיממשו את זכאותם. כלומר, נכדו של בעל האזרחות המקורי יהיה זכאי לדרכון גרמני גם אם אביו או אימו לא מימשו את זכאותם. עניין זה תקף גם כאשר בעל האזרחות המקורית לא חידש את אזרחותו בעצמו.

כיצד ניתן להוציא דרכון גרמני לבן זוג?

בן/בת זוג של אזרח גרמניה יוכל להוציא דרכון גרמני רק כאשר ימלא אחר דרישות החוק הגרמני, וזכאותם לא נרכשת באופן אוטומטי. על מנת שבן/בת הזוג יהיה זכאי לדרכון גרמני, על בני הזוג לשהות יחד שהות חוקית בגרמניה במשך 3 שנים או יותר, וזאת בתנאי שהינם נשואים או בזוגיות רשומה.

אילו מסמכים נדרש להגיש על מנת להגיש בקשה להוצאת דרכון גרמני?

על מנת להגיש בקשה להוצאת דרכון גרמני, יש להוכיח קשר משפחתי לאזרח גרמניה. במידה שבעל הזכאות לאזרחות המקורי הוא אינו בעל אזרחת בפועל, נדרש להוכיח את זכאותו לאזרחות, ואת הקשר המשפחתי אל בעל הזכאות המקורי.

  • הוכחת זכאותו של בעל האזרחות המקורי – ניתן להוכיח את זכאותו של בעל האזרחות המקורי על ידי מסמכים שונים כגון תעודת זהות נוכחית, תעודת לידה, הוכחה להחזקה קודמת של אזרחות גרמנית על ידי תעודות זהות גרמניות ישנות, דרכונים ישנים, או תעודת בית ישן.
  • הוכחה כי המבקש להוציא דרכון גרמני הוא אכן צאצא של בעל הזכאות המקורי – זאת ניתן להוכיח על ידי תעודת לידה, תעודת זהות נוכחית, מסמכי מצב אזרחי אחרים כגון תעודת לידה או נישואין.

    צילום: FreePik

איך מגישים בקשה להוצאת דרכון?

את הבקשה להוצאת דרכון יש להגיש באופן אישי בשגרירות, בעוד שקטינים מתחת לגל 18 נדרשים להגיע בליווי שני ההורים. בעת בקשה להנפקת דרכון גרמני, יש להגיש את כל המסמכים הרלוונטיים המוכיחים את זכאותכם לדרכון גרמני. את המסמכים יש לתרגם, והמסמכים נדרשים לשאת אישור נוטריוני או אישור של מתורגמן מוסמך. לאחר המצאת המסמכים הרלוונטיים ומילוי טפסים נדרשים מטעם שגרירות גרמניה, הבקשה תשלח לרשויות הגרמניות לאישור.

מהם יתרונות הדרכון הגרמני?

כפי שצוין לעיל, הדרכון הגרמני מבוקש ונחשק בקרב הישראלים. הסיבה לכך, היא שהדרכון הגרמני מקנה למחזיקים בו שלל הטבות וזכויות במגוון תחומים:

  1. מעבר חופשי ונוח בין מדינות – הדרכון הגרמני מאפשר מעבר קל ונוח בין מדינות האיחוד האירופי שכן הוא מקצר את הליך הבידוק הביטחוני ומקל בעניין הבירוקרטיה במעבר בין מדינות. בנוסף, המחזיקים בדרכון גרמני אינם נדרשים להוציא אשרת כניסה על מנת להיכנס לארה"ב או אוסטרליה, כך שהדרכון הגרמני חוסך זמן המתנה רב.
  2. מגורים – המחזיקים בדרכון גרמני רשאים להתגורר בכל אחת ממדינות האיחוד האירופי, בעוד שבשונה מהישראלים, בעלי הדרכון הגרמני אינם מוגבלים בזמן המגורים במדינות אלו ואינם נדרשים להסדרת אישורים מיוחדים.
  3. לימודים להשכלה גבוהה – בפני המחזיקים בדרכון גרמני נפתחת האופציה לרכישת תארים במוסדות האקדמיים הטובים, היוקרתיים והנחשקים בעולם. זאת ועוד, הדרכון הגרמני מקנה לימודים מסובסדים באופן מלא במוסדות בתוך גרמניה, וסבסוד חלקי באוניברסיטאות אחרות ברחבי האיחוד האירופי. כך, קיימת אפשרות לימודים להשכלה גבוהה בחינם או במחיר עלות נמוך.
  4. יתרון תעסוקתי – המחזיקים בדרכון הגרמני נהנים מאופציות תעסוקה במדינות בחברי האיחוד האירופי כגון איטליה, צרפת, ספרד ושבדיה. מדובר ביתרון תעסוקתי אדיר שכן מדינות אלו ידועות בהיותן מדינות מפותחות ועשירות מבחינה תעסוקתית. על כן, הדרכון הגרמני פותח את האופציה לקבלת משכנתאות, רכישת נכסים, ביצוע השקעות, ועזרה במיסוי ליזמים חדשים.
  5. תנאים סוציאליים – בעלי הדרכון הגרמני זכאים לתנאים סוציאליים שווים לשל כלל אזרחי גרמניה, כך שהינם זכאים לקצבאות מחיה, שירותי רפואה משופרים, הפרשות פנסיה, שירותים סוציאליים משודרגים, קצבאות לסטודנטים ועוד.

לסיכום, תהליך הוצאת דרכון גרמני הוא אכן תהליך ארוך הדורש השקעת זמן ומאמצים. למרות זאת,  אם נמצא כי הנכם זכאים לדרכון גרמני, רצוי לממש את זכאותכם בהקדם לאור היתרונות הרבים שמקנה הדרכון הגרמני.

 

 

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן