Skip to content

לקראת הדיון בעליון – עשרות אלפים בהפגנת תמיכה בשופטי העליון

המפגינים: לא נתן לפגוע בבית המשפט ושופטיו. ציפי לבני: מי שחושב שמילים וניסוחים יחזירו אותנו לבתים טועה. אנחנו אחרי רעידת אדמה, טיח וצבע לא יתקנו את הסדקים
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

ערב הדיון בבג"ץ בעתירות נגד החוק לביטול עילת הסבירות, כ-55 אלף מפגינים, על פי הערכת מארגני ההפגנה, מפגינים הערב (שני) נגד ההפיכה המשטרית מחוץ לבית המשפט העליון בירושלים. שוטרים ופקחים מנעו ממפגינים שהגיעו מכיוון גן סאקר ונשאו זמבורות להגיע לאזור ההפגנה. בסיום ההפגנה מתוכננת צעדה לביתו של ראש הממשלה בנימין נתניהו ברחוב עזה בעיר, בליווי המשטרה. המשטרה לא התירה להעלות רחפן בסביבת בית ראש הממשלה.

צילום: בן כהן
צילום: בן כהן
לוחמי יום כיפור (צילום: בן כהן)
צילום: רפי מיכאלי
צילום: רפי מיכאלי
צילום: רפי מיכאלי

ערב הדיון בבג"ץ בעתירות נגד החוק לביטול עילת הסבירות, רבבות בני אדם מפגינים הערב (שני) נגד ההפיכה המשטרית מחוץ לבית המשפט העליון בירושלים. שוטרים ופקחים מנעו ממפגינים שהגיעו מכיוון גן סאקר ונשאו זמבורות להגיע לאזור ההפגנה. בסיום ההפגנה מתוכננת צעדה לביתו של ראש הממשלה בנימין נתניהו ברחוב עזה בעיר, בליווי המשטרה. דרך בגין בירושלים נחסמה על ידי פעילי המחאה. שוטרים הגיעו לאפשר תנועה. מהמשטרה בנמסר כי מיד עם תחילת המחאה, מספר מוחים הדליקו אבוקות בניגוד לחוק. בפעילות בלשי המשטרה, נעצרה אישה בחשד שהדליקה אבוקה. בתיקה נתפסו אבוקות נוספות. וכי לפני זמן קצר, התפרצו עשרות מוחים לכביש בגין בירושלים וחסמו את הכביש לזמן קצר ובכך הפרו את הסדר תוך סיכון שלהם ושל ציבור משתמשי הדרך. כוחות משטרה הגיבו במהירות ופעלו לפינויים מהכביש בתוך דקות בודדות והציר נפתח לתנועה מלאה. האישה – נאווה ראזוליו שוחררה זמן קצר לאחר מכך ללא תנאים.  ראזולי יודעה כני שמארגנת את הפגנות נה"באים ל

צילום: דן בר דב
נאם בהפגנה – תא"ל מיל' עמל אסעד (צילום: דן בר דב)
צילום: דן בר דב
צילום: דן בר דב
צילום: דן בר דב


צילום: דן בר דב

צילום: דן בר דב

כאמור, מחר יתקיים דיון היסטורי בבית המשפט העליון. יו"ר לשכת עורכי הדין עורך הדין עמית בכר נאם בהפגנה ואמר: על הפרק הרבה יותר מאשר הדיון על עילת הסבירות. מה שעל הפרק הוא לא פחות ממאבק כולל על עצם קיומנו כמדינה דמוקרטית, ועל עצם קיומנו כמדינת חוק שבה כולם מצייתים להחלטות בית המשפט אזרחים ומנהיגים כאחד.

ציפי לבני (צילום: דן בר דב)

שרת החוץ לשעבר ציפי לבני נאמה בהפגנה, ואמרה: "כמו שבג"ץ מגן על אזרחי ישראל, כך אנחנו כאן כדי להגן על בג"ץ". לבני הדגישה כי לשיטתה המפגינים לא מוחים במקום כדי להשפיע על החלטת השופטים בדיון מחר, "אלא בשביל לחזק אותם כדי שיוכלו להכריע ללא משוא פנים". לבני הוסיפה כי "מי שחושב שמילים וניסוחים יחזירו אותנו לבתים טועה. אנחנו אחרי רעידת אדמה, טיח וצבע לא יתקנו את הסדקים". לדבריה, "חייבים להחזיר את ישראל לפסים על אדני מגילת העצמאות. ככל שהם ימשיכו לפגוע בדמוקרטיה – אנחנו נמשיך להיאבק". יו"ר לשכת עורכי הדין עמית בכר נאם גם הוא במקום, ואמר כי "לא ניתן לכהניסטים מפורום קהלת להשתלט על הוועדה לבחירת שופטים".

יו"ר לשכת עורכי הדין – עמית בכר (צילום: דן בר דב)

ראש האופוזיציה יאיר לפיד התייחס הערב למגעים שנערכו על פי הפרסום בין בני גנץ לנתניהו בתיווך נשעיא המדינה להגיעה לפשרה בטרם הדיון ההסטורי שייערך מחר ואמר כי "מה שאנחנו רואים בשעות האחרונות הוא לא אמיתי". לפיד הוסיף כי הוא "בעד הסכמות רחבות אבל מה שאנחנו רואים עכשיו זה ניסיון לשבש את הדיון החשוב ביותר בתולדות בג"ץ… פתאום צצות הצעות פשרה פיקטיביות שאין להם שום גיבוי בתוך הקואליציה". לדבריו, "האופוזיציה לא תתן יד לניסיונות הונאה".

ממנהיגות המחאה – נאווה רוזוליו נעצרה בגלל אבוקה ושוחררה ללא תנאים (צילום: ציפי מנשה)
צילום: ציפי מנשה
בדרך להפגנה – תחנת רכבת ירושלים (צילום: ציפי מנשה)
צילום: ציפי מנשה
הביביסט הקבוע – רמי בן יהודה עם שילוט הבוגדים (צילום: ציפי מנשה)
צילום: ציפי מנשה
צילום: ציפי מנשה

השר לביטחון לאומי איתמר בן גביר תקף את התחדשות המגעים והכריז כי הוא "בעד הידברות, אבל נגד כניעה". הוא הוסיף כי "התקפלות בבית הנשיא פירושה השפלת יותר מחצי מהעם. עוצמה יהודית לא תיתן את היד להתקפלות הזאת. אני קורא לחבריי ראשי הקואליציה, השמיעו את קולכם, בואו נצא נגד ההתקפלות והכניעה". נתניהו מצדו הבהיר כי הוא "פועל כדי למצות כל אפשרות כדי להגיע להסכמה לאומית שתביא לאיזון בין שלוש הרשויות. אם תושג הסכמה כזאת, אף אחד לא ימנע את מימושה". למגפון נודע כי החלא מהערב תוגברה האבטחה סביב כל 15 שופטי העליון ונערכות הכנות לאבטח את הגעתם מבתיהם לבית המשפט העליון. עוד נודע כי חלק מהשופטים בחרו ללון הלילה בירושלים. מטעם המפגינים נמסר כי "צילום: ציפי מנשה, כי ההבדל בין אייכלר לביבי זה שהאחד קורא כבר למדינה גטו עברית בארץ ישראל והשני עלול להפוך את ישראל לכזו אם רק נפסיק להאבק ולכן אנחנו ממשיכים בכל הכח ויש בנו כח להיאבק על ישראל חופשית מתקדמת יהודית."

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן