Skip to content

דרשן מסגד בית צאפאפא נעצר בשל הסתה נגד ישראל

"אל תעצמו את עיניכם כמו פחדנים. שיפגמו פניהם של היהודים" – קרא הדרשן ושאל: ״איפה אלו שהתכוננו לפני זמן, איפה איראן, איפה חיזבאללה ואיפה הצבא של בשאר, אבדה להם המפה של ירושלים ולא נשאר ממנה כלום"
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

המאבק בהסתה במסגדים: תושב ג'בל מוכבר במזרח ירושלים נעצר היום (ראשון) על ידי משטרת ישראל בחשד שהסית בהקשר למלחמת ה-7 באוקטובר. הדרשן השתמש במסגדו בבית צפאפא לדרשות כנגד ישראל.
בסיום חקירתו ביחידה מרכזית של מחוז ירושלים הוגשה נגדו הצהרת תובע לקראת כתב אישום והיום הוארך מעצרו שוב. זהו הדרשן השלישי שנעצר לחקירה במחוז ירושלים מאז תחילת המלחמה בחשד להסתה במסגדים בירושלים, כשנגד שני האחרים כבר הוגשו כתבי אישום. כל מי שינצל בית תפילה להטיף לדברי שנאה והסתה לאלימות וטרור- יטופל במלוא החומרה.
בשבועיים האחרונים, החלה חקירה ביחידה המרכזית של מחוז ירושלים בעקבות חשד לדברי הסתה שהשמיע דרשן, בשנות החמישים לחייו תושב ג׳בל מוכבר, במסגד בבית צפאפא בירושלים. עפ״י החשד דברי ההסתה נאמרו בפני כ-200 מתפללים מוסלמים בתאריך 20.10.2023, כשבועיים לאחר פרוץ המלחמה ומתקפת הטרור הרצחנית של ארגון הטרור חמאס.

פעילות משטרה ירושלים ( צילום: משטרת ישראל)

בדרשתו, הדרשן המסית אמר, בין היתר: ״אל תעצמו את עיניכם כמו פחדנים. שיפגמו פניהם של היהודים… נחת האיזון המלחמתי ונחתה כיפת ברזל, אל תהיו עצובים ואל תצטערו על מספר ההרוגים שלהם…הם נכנסו לשם ברכבים ולא בטנקים, והניצחון היה שלהם ואל תשכחו שהניצחון הוא על ידי אלוהים. הם נעזרים בכל דרך טכנולוגית אפשרית ובכל זאת קוללו היהודים הללו״.
בנוסף קרא למנהיגי מדינות ערב להצטרף למלחמה נגד ישראל ואמר: ״איפה אלו שהתכוננו לפני זמן, איפה איראן, איפה חיזבאללה ואיפה הצבא של בשאר, אבדה להם המפה של ירושלים ולא נשאר ממנה כלום…יהודים שקרנים בפרסומות שלהם ובחדשות שלהם ובגיבורים שלהם, ראו רק שיח אחד בבית הלבן וזהו. שאלוהים ישבור להם את הצורה, שאלוהים יהרוס להם את הערים שלהם, ושאלוהים יפריד ביניהם״.
החשוד נעצר לחקירה ע״י בלשי ימ״ר ירושלים בתאריך 29.10, ומעצרו הוארך מעת לעת. היום עם סיום החקירה במשטרה, הוגשה נגדו הצהרת תובע בבימ״ש, ומעצרו הוארך היום שוב עד לתאריך 8.11. בימים הקרובים צפוייה פרקליטות מחוז ירושלים להגיש נגדו כתב אישום.
ממשטרת ישראל נמסר כי המשטרה רואה בחומרה רבה הסתה לטרור ולאלימות במסגדים ובכל מקום אחר. ידע כל אדם שמסית לאלימות ולטרור, בין אם מאחורי מקלדת ובין אם בתוך מסגדים, כי הזרוע הארוכה של המשטרה ושירותי הביטחון תגיע אליו ותחשוף אותו. המשטרה תמשיך לאתר ולעצור מסיתים, בכל זמן ובכל מקום ולפעול למצות עמם את הדין. כל מי שינצל בית תפילה להטיף לדברי שנאה והסתה לאלימות וטרור- יטופל במלוא החומרה.

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן